Viel mij ook al op, en de 6uur run van GFS bevestigd dat door de storing oostelijker te berekenen en uiteindelijker ook noordelijker te laten uitsneeuwen. Ben benieuwd of hier (omgeving Dordrecht) nog een mooi laagje kan vallen (ligt hier alleen in de tuinen een dun gebroken dek)...
Ik (als onweer-/winterliefhebber) lees altijd met veeeel plezier de berichten en probeer soms ook een (on-)nuttige bijdrage te leveren! Kennelijk ben ik niet de enige...
Gefeliciteerd met het succes, kan alleen nog maar groter worden!
"Terwijl ze deze ochtend in grote delen van Nederland kunnen profiteren van een toch wel onverwacht dik pak sneeuw (zie onderstaande paragraaf), houden wij Belgen de weersituatie in de gaten voor de namiddag en avondperiode. Een regen- en sneeuwzone trekt op dit moment van schrijven (10:40) over Frankrijk met diverse gladde toestanden tot gevolg. Er heerst zelfs een code oranje in het noordwesten van Frankrijk voor de sneeuwval die later vandaag wordt verwacht."
Meer leesvoer op www.noodweer.be
PS @ Onweer-Online = dikke proficiat met dit succes !!
Ik denk dat het noorden van belgie blij mag zijn met 2 cm (droge) sneeuw..
Ec is trouwens goed deze morgen.. Donderdag nieuwe kansen op sneeuw. | Gewijzigd: 10 februari 2013, 11:32 uur, door Stefanv
"De kaart van vandaag (meting 08.00 uur UT) is vanaf ca. 10.00 uur lokale tijd in de winter en 11.00 uur lokale tijd in de zomer beschikbaar."
Je vindt de sneeuwdekkaart hier: http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgi
Rechtsboven kan je kiezen voor sneeuwdek. | Gewijzigd: 10 februari 2013, 11:55 uur, door Ben47
Toch vreemd om te weten dat hier op nog geen kwartier rijden verderop een sneeuwlaag van zo'n 5cm ligt !
ik denk niet veel meer dan een centimeter daar
Ik hoop dat we hier ook nog een cm 0f 10 krijgen voor de winter afgelopen is. Voor degene die wel sneeuw hebben. Veel plezier.
net als je ziet boven schotland zal hij tot stilstand komen en traag afzwakken
ik snap wel niet hoe uit zo een front maar 1 tot 5 cm kan vallen,in frankrijk melden ze al 3 cm sneeuw en het hevige moet daar nog komen,en het stagneert nog
Berichten samengevoegd door Sanwa
haha je moet maar eens opletten hoe professioneel dat front nederland gaat ontwijken Je zult er versteld van staan.
Ik hoop dat we hier ook nog een cm 0f 10 krijgen voor de winter afgelopen is. Voor degene die wel sneeuw hebben. Veel plezier.
Dank je wel! Woensdag was het meer. Maar als er niets was weg gesmolten overdag hadden we hier denk ik wel de 20cm gehaald. Helaas er meer weg dan dat er is blijven liggen.