Inderdaad, heeeeele grote vlokken hier...Prachtig! In enkele minuten helemaal wit. Blijft het liggen....??? Bij 0,1 graad boven 0 zal t wel even duren voor t weg is...
Kijk wat het KNMI schrijft: (vrij opgesteld)
Belangrijkste aandachtspunt is de sneeuwval voor vanavond en vannacht. De diverse modellen hebben grote moeite met de goede representatie van de sneeuwverdeling.
- De sneeuw boven Flevoland en Gelderland wordt compleet door Hirlam en Harmonie gemist.
- De sneeuw in het zuidwesten van het land zit er in Hirlam beter in,
- Harmonie daarentegen laat alleen in Zuid-Holland sneeuw zien en mist de sneeuw in het zuidwesten en midden van het land.
Nowcasten is vanavond en vannacht het devies
NEERSLAG:
Modellen hebben grote moeite met de verdeling en hoeveelheid van de actuele sneeuwval, zie modelbeoordeling.
-Vanavond sneeuwt bijna overal m.u.v. het noordoosten en Zuid-Limburg.
-In de loop van de nacht verplaatst het sneeuwgebied noordwaarts en zou het van het zuiden uit geleidelijk droger moeten worden.
-Morgen sneeuwt het in het noorden van het land nog tot aan het begin van de middag.
Aangezien de sneeuwval soms matig is kan er op veel plaatsen 3-5 cm vallen, lokaal mogelijk 5-10 cm. Of het criterium voor code oranje van meer dan 10 cm in 6 uur op Standaards Gebiedsgrootte gehaald gaat worden is twijfelachtig. Zeer lokaal is het mogelijk, maar het wordt niet op grote schaal verwacht.
- Elders is het zondag overdag meest droog.
- Ook zondagavond blijft het nagenoeg overal droog,
- In de loop van maandagnacht bereikt de frontale sneeuw pas het uiterste zuidwesten van het land en dan is het ook nog meest lichte sneeuw.
Zie ook hier: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/34229/berichtgeving-winter-2012-2013/387122/#message387359 | Gewijzigd: 9 februari 2013, 20:14 uur, door Ben47
Hoor sommige zeggen weer niets in het noorden. Tijdens de wedstrijd Heerenveen - VVV sneeuwt het toch behoorlijk door.
Berichten samengevoegd door Ben47
Na een lange tijd het weer te hebben gevolgd in dit winter topic heb ik besloten
me aan te melden om met nog meer plezier het weer te volgen.
Ook vind ik het harstikke leuk om van iedereen uit het land en (Belgie) te horen wat het weer daar is, opdat moment.
Ik zal in het begin weinig schrijven om nog meer te leren van jullie wel probeer ik af en toe wat kaartjes te poosten. Dat vind ik wel leuk om te doen.
In de toekomst zal ik wat meer gaan schrijven.
Het weer in Nieuw-Roden (Drenthe) is op dit moment -0,05 graden en er ligt een klein beetje sneeuw.
EDIT BEN47: Welkom namens de hele crew. Veel plezier hier.
| Gewijzigd: 9 februari 2013, 21:08 uur, door Ben47
Sommelsdijk ( ZH ) sneeuwt al geruime tijd flink door, temp gezakt van 2,2 naar 0,3. ligt nu reeds 7 a 8 cm. Grote vlokken . Plakt aan alles vast.
EDIT Ben47: Welkom namens de hele crew. Veel plezier hier. | Gewijzigd: 9 februari 2013, 21:16 uur, door Ben47
Met andere woorden, ik heb geen flauw idee