Maar er trekken inderdaad een mooi aantal buien over onze regio | Gewijzigd: 8 februari 2013, 11:57 uur, door Ben47
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Citaat van Silvato, vrijdag 8 februari 2013, 0:04 uur Citaat van Metalmozes, donderdag 7 februari 2013, 23:36 uur Citaat van Silvato, donderdag 7 februari 2013, 21:39 uur Hier in venray zonder dat het te zien is op de radar een behoorlijke sneeuwbui gaat net. [knip] Lijkt me vrij sterk. Ik werk in Horst waar ook nog een gesloten dek ligt, maar daar max 5-6 cm, terwijl er woensdagmorgen toch rond de 13-14 cm gevallen is.
Je hebt inderdaad gelijk. Het was natuurlijk 13 cm. Er is wel he een en ander vanaf gesmolten. Nouja morgenochtend maar weer de 13 cm Sneeuwbui boven Gelderland brengt nonstop dikke vlokken. Dus dat levert nog wel wat sneeuw op in Noord Limburg. Denk nu een centimeter erbij hier
Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 8 februari 2013, 12:00 uur, door Ben47
Van die bui geniet ik nu hier waarschijk. Al een minuut of 20 zware sneeuwval met enorm dikke vlokken.
Het zal bij ons wel wat meevallen, gisteren bij de terugrit bij Assen nog wel een leuk buitje gezien waardoor alles mooi wit werd.
Temperatuur nu rond 0 C beetje witte rommel op de daken en gras.
Boodschappen gehaald en hoef voorlopig niet meer met de auto weg, ik zeg laat die sneeuw maar komen, en anders maar niet.
Het is allemaal gratis en voorpret is ook leuk, alleen een domper bij het niet komen is minder leuk.
Tot nu toe mogen we deze winter al niet klagen, natuurijs op te schaatsen, onweer, sneeuw, alles is de revue al gepasseerd, dat is in andere winters wel anders geweest.
Noord-oosten lijkt trouwens weer buitenschot te blijven.. | Gewijzigd: 8 februari 2013, 11:27 uur, door Stefanv
Heb je het over komend weekend of afgelopen weekend, volgens mij werd er toen ook sneeuw en zo voorspeld van "maatschappijontwrichtende proporties".
Het was gisteravond wel vreemd, ik moest even de weg op en ik kon met gewoon natte wegen wegrijden, twee kilometer verder 2 cm sneeuw, wat verderop weer nat en aan het einde van de rit, een kilometer of 8 verder haast een sneeuwstorm. Op de terugweg ook die afwisseling. Bij mijn thuis vanmorgen een heel klein beetje wit.
| Gewijzigd: 8 februari 2013, 11:34 uur, door jcroon
En inderdaad hier ook grote verschillen op kleine afstand je moet net geluk hebben dat er wat buitjes overkomen. | Gewijzigd: 8 februari 2013, 12:01 uur, door Ben47
Ik houd ook van 30 cm sneeuw of meer, maar dan zal ik toch naar de Alpenlanden of iets dergelijks moeten gaan...Eigenlijk hebben we gewoon een echte goede Hollandse winter te pakken (met alles erop en eraan).
Ben er best tevreden over en dat al voor de 4e keer op rij (4 redelijk goede winters achter elkaar)!
Zal volgend jaar hoogst waarschijnlijk wel weer 3 maanden herfstachtig weer worden... | Gewijzigd: 8 februari 2013, 12:02 uur, door Ben47
Ik houd ook van 30 cm sneeuw of meer, maar dan zal ik toch naar de Alpenlanden of iets dergelijks moeten gaan...Eigenlijk hebben we gewoon een echte goede Hollandse winter te pakken (met alles erop en eraan).
Ben er best tevreden over en dat al voor de 4e keer op rij (4 redelijk goede winters achter elkaar)!
Zal volgend jaar hoogst waarschijnlijk wel weer 3 maanden herfstachtig weer worden...
Ik versta onder een echt goede Hollandse winter toch iets anders hoor.. We hebben 2 weken vorst gehad en deze week wat natte sneeuw(van de 3.5 maanden winter)...Mensen zouden raar staan kijken als het heel de zomer maar 2 weken boven de 20 graden komt en jij daarna zou zeggen dat we een goede hollandse zomer hebben gehad.
Hier een stukje van MC;
De laatste kwart eeuw vooral vorstarme winters.
Hoewel de winterliefhebbers de laatste vijf jaar niet echt hebben te mopperen, is het duidelijk dat er de laatste kwart eeuw toch veel meer vorstarme winters zijn geweest dan de periode daarvoor. De tien meest vorstarme winters hebben een vorstsom opgeleverd die in De Bilt onder honderd punten bleef. Naast de hiervoor genoemde winter van 2007, wordt de top drie vervolmaakt door de winter van 1989 met een vorstsom van 48,9 punten en die uit 1990 met 64,7 punten. Opvallend is dat in dit rijtje van tien maar twéé winters voorkomen van vóór 1975, namelijk op plek ‘negen’ de winter van 1923 met een vorstsom van 91,5 punten en op plek ‘acht’ de winter van 1961 met 90,2 punten. Zeven winters uit dit rijtje van tien vonden plaats in 1988 of waren van nog recentere datum. De laatste vorstarme winter was die uit 2008, die met een vorstsom van 105,2 en een twaalfde plaats, maar net buiten de top tien valt. | Gewijzigd: 8 februari 2013, 12:16 uur, door Stefanv
Dat de wegen plat liggen ligt aan de weggebruikers, we verwachten gewoon een veel schonere weg dan er is of zelfs mogelijk is. IN vele landen met veel meer sneeuw en ijs wordt er niet of minder gestrooid, hooguit wat geschoven en daar zijn de problemen minder. Gewoon, met weet hoe het er bij ligt, men weet dat je wat langer onderweg zult zijn en men weet dat je daar rekening mee moet houden. De Nederlander (en Belg) vertrekt op zijn gewone tijd, hooguit een kwartiertje eerder en wil toch op tijd op zijn werk komen. En dat ;ukt dus niet en dus ligt het plat. Ja, i ken Rijkswaterstaat en ik kan ze van veel de schuld geven en wil dat ook met alle plezier maar de verkeerschaos kun je ze niet (geheel) toerekenen, dat doen de weggebruikers vooral zelf.
Tekst
Volledig met je eens.. Ook denk ik dat veel mensen wat ervariging missen met het rijden in sneeuw en zoals je al zegt ze willen ondanks alles toch optijd komen en dan gebeuren er ongelukken en krijg je files.. | Gewijzigd: 8 februari 2013, 12:32 uur, door Stefanv