Je bent ook positief ingesteld... :p
en vindt het wel ver vooruit!
Ik ben positief, ik vind sneeuw ook heel leuk, maar je moet wel realistisch blijven he Zo ver is dat echt niet vooruit vind ik.
Onze weerman Frank Deboosere kondigde ook al aan dat er zondag op maandagnacht wel eens een sneeuwstoring zou kunnen langskomen, en hij is 1 van de meest voorzichtige personen in zo een uitspraken.
Kleine tip: altijd positief denken
| Gewijzigd: 6 februari 2013, 20:25 uur, door Ben47
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Er is sprake geweest van een "Sudden Stratospheric Warming wat als gevolg kan hebben dat er een split van de Polar Vortex komt (beetje smpel gezegd maar goed).
Als gevolg van zo'n split KAN een stoot ijskoude lucht naar het zuiden komen. Maar dat gaat zelden over het hele noorden , meestal zijn het banen koude lucht, zeg maar als de spoaken van een wiel. Voorzichtig voorspellingen gingen uit van 2 of 3 "spaken" dus die moet je maar net treffen. Ook werd voorzien dat het dit keer om een niet zo hevige split ging en dat de gevolgen best mee zouden kunnen vallen of bijna niet merkbaar zouden zijn omdat andere processen in de atmosfeer op dit moment veel meer invloed hebben.
Het splitverhaal is een beetje een eigen leven gaan lijden.
Trouwens weer een mooie run hoor!Inderdaad, ECMWF tekent voor Nederland en België best wat sneeuw in, meeste zal volgens deze run in zuid/midden Nederland vallen.
| Gewijzigd: 6 februari 2013, 21:59 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Staar je er niet op dood, er kan in die 5 dagen nog veel veranderen, voor hetzelfde is het regen of mist het gebied ons helemaal.
Ik wacht wel af op zondagavond wat er eventueel kan komen...
en dit staat op de andere weersite : Hoe vaak moet nog herhaald worden dat neerslag meestal pas 48 uur van te voren redelijk te verwachten is, en zelfs dan is het afhankelijk van de trekrichting van een laag, eventuele activering etc. om 22 uur 22
leuk gekopieerd. Graag bron noemen!
Heel veel posten doe ik niet. Heel veel lezen wel. De trouwe lezers hier kennen mij misschien als iemand die gewoonlijk wel geneigd is de dingen positief te bekijken, maar wel de realiteit in het oog wil houden. Zo smul ik van de Piers Corbijnen en soortgelijken, en van instortende polar vortexen en meer van die dingen die een uitzicht zouden kunnen bieden op weerextremen van welhaast apocalyptische omvang. Ooit schreef ik hier ergens dat ik al sinds mijn kinderjaren droom van de dag dat we wakker worden met een tamelijk onrverwacht pak sneeuw van pakweg een halve meter. Dat is best mogelijk dat zoietes gebeurt, maar de kans is ongeveer 1 op de 100 jaar.
Heerlijk, niet naar je werk kunnen en ook niet kunnen bellen dat je niet kunt komen omdat er toch niemand op het werk is die de telefoon kan opnemen.
Mooie droom dit, maar niet een erg waarschijnlijke. En zo zitten we met zijn allen alweer een week te kijken naar de komende koude die weleens heel erg zou kunnen worden. (volgens sommigen dan). Ik vrees alleen dat die er niet gaat komen. Weliswaar krijgen we gedurende een weekje een kouder dan normaal weertype, maar de noodzaak grote hoeveelheden erwtensoep en Berenburger in te slaan is er niet.. Februari verloopt hier in Midden Delfland totnogtoe maar liefst 2,5 graad te warm!.
Kortom, ik vrees dat we het met een weekje winters weer moeten doen. Of er na half februari nog koude van betekenis komt is nu niet te zeggen. ik vrees echter dat we over een week of drie met zijn hevig naar de lente zitten te verlangen en al langzaam gaan denken aan zomerse onweersbuien. Ook leuk trouwens.
Nu gaan sommigen vragen wat mijn bron is van deze zuurpruimerij. Welnu, een eenduidige bron heb ik niet. Ik kan niet zo goed weerkaarten lezen als velen van jullie. Mijn bron is dus alles wat ik concludeer na veel weersites en meningen gelezen te hebben. Ik bliujf desondanks hopen dat ik ongelijk heb.