50 cm staat mij nog in het geheugen gegrift begin maart 2005 hier in enkhuizen een 35 cm in een nacht bij jullie in friesland tot 55 cm die nacht ongelovenlijk was dat toen
ja klopt in 1 nacht meer dan 50 cm in omgeving Sneek. dat was echt een mooi pak sneeuw. Kon toen amper de auto in komen en rijden was 2 meter en toen had ik een bult sneeuw voor de auto waardoor ik stilt stond teslippen haha. wil ik echt nog een x mee maken was prachtig.
ja idd. Al lijkt het allemaal net weer onder Friesland heen tetrekken. Hoe denk jij erover Callie-P? Krijgt Friesland nog sneeuw?
| Gewijzigd: 5 februari 2013, 23:00 uur, door steffantje
Komt dat niet gewoon doordat het lagedrukgebied westelijk van Nederland ligt, waardoor de neerslag in eerste instantie aan de oostelijke zijde van het lagedrukgebied richting het noorden beweegt?
Doordat het lagedrukgebied zelf naar het zuiden beweegt, zal de neerslag uiteindelijk ook naar het zuiden trekken, al lijkt het noordelijk te trekken.
Of zie ik dit nu verkeerd??
Komt dat niet gewoon doordat het lagedrukgebied westelijk van Nederland ligt, waardoor de neerslag in eerste instantie aan de oostelijke zijde van het lagedrukgebied richting het noorden beweegt?
Doordat het lagedrukgebied zelf naar het zuiden beweegt, zal de neerslag uiteindelijk ook naar het zuiden trekken, al lijkt het noordelijk te trekken.
Of zie ik dit nu verkeerd??
Wind staat vol uit het zuiden. Dat ding zwiept zo Friesland in.. Sneeuwmagneten staan in vol vermogen aan, dat kan haast niet fout gaan
Denk op een pa vlokken na. Verder helemaal niks in friesland. hij begint nu al tedraaien en zal vervolgens naar zuiden weg zakken.
Alleen de randstad Amsterdam Utrecht Amersfoort lijken de jackpot tekrijgen. morgen weer verkeers infarct in de randstad? haha
Maar buienradar geeft de 2 uur vooruit aan dat ie vol over het noorden trekt. dus wachten het af. al ga ik er niet meer van uit.
Denk op een pa vlokken na. Verder helemaal niks in friesland. hij begint nu al tedraaien en zal vervolgens naar zuiden weg zakken.
Alleen de randstad Amsterdam Utrecht Amersfoort lijken de jackpot tekrijgen. morgen weer verkeers infarct in de randstad? haha
Maar buienradar geeft de 2 uur vooruit aan dat ie vol over het noorden trekt. dus wachten het af. al ga ik er niet meer van uit.
Ik zie dat hij meer richting het noorden draait maar efein.
Kan zijn dat het wel sneeuwd, maar dat het de grond nog niet haalt... De radar ziet allen of er iets valt, niet of het de grond haalt...
kern trekt duidenlijker veel noorderlijk binnen als verwacht werd vanmiddag zeeland nog genoemd nu licht hij ten noord westen van denhelder
We zullen het zien. blijft spannend ieder geval. Maar wat mij opvalt is dat ie 2 uur geleden veel noorderlijker lag en nu toch langzaam zuidosten op gaat.
Van mij mag het ik wacht er op haha
Hier nu wat natte sneeuwvlokken, had zelf ook op een betere situatie gehoopt, had er een goed gevoel bij
Edit: al grotendeels regen nu, jammer | Gewijzigd: 5 februari 2013, 23:38 uur, door Sven
De paarse lijn is de occlussie die hoort bij de depressie. Op de buienradar is die mooi en goed te zien met de trekrichting. Heb er 2 pijlen bijgezet. De linker is de depressie die zakt af naar het zuiden, en de occlussie band zie je naar boven gaan om de depressie heen. De strepen met regen en sneeuw zijn de verwachtingen van de laatste KNMI guidance van vanavond iets na 22:00 uur. Eerst in Zeeland nog sneeuw, maar na een paar uur wordt dat regen. Tussen de rode lijn en blauwe lijn wordt de meeste sneeuw verwacht, en buiten de blauwe lijn iets minder, aldus de guidance.
Ik had ook niet verwacht dat dit het zou worden.. Nergens gehoord van een sneeuwdek en ze zeiden toch degelijk dat er een sneeuwdek ging ontstaan... :/. Kan/weet iemand (te) zeggen of er nog iets komt of.... ? Ben helemaal ten einde raad.
Edit: bedankt Ries | Gewijzigd: 5 februari 2013, 23:41 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Of zie ik dit nu verkeerd?? Dat zie je juist!