dat buienradar andere plannen heeft haha wie weet???
Denk zelf dat ie over heel noord holland gaat en deel friesland mee pakt. Wat ook nog kan is dat ie straks in tweeen splits deel zuidelijk en de andere stuk noordelijk gaat en net de wadde eilanden enzo even mee pakt.
Maja we wachten het af... zien vanzelf wel als er iets uit de lucht valt.
De europese radar nu ook trekt er ook groot deel over het noorden van land. Noord-holland met name maar kan ook weer na benenden draaien wat hun niet mee berekenen. afwachten dus.
| Gewijzigd: 5 februari 2013, 21:14 uur, door steffantje
Laat maar.. het knikje wat ik zag is de bovenkant van het laag dat overtrekt..heel erg benieuwd wat nou de werkelijkheid wordt...
Als deze buienlijn het beeld van de buienradar volgt dan betekent dat dat het laag noordelijker dan men denkt overtrekt..
| Gewijzigd: 5 februari 2013, 21:30 uur, door Callie-P
de verwachting is 3 a 5 cm volgens knmi enz... alleen volgens mij trekt laagje al anders dan de verwachting was dus blijft allemaal afwachten.
Volgens mij begint ie zo teknikken en zakt ie langzaam naar zuiden weg maar de buitjes ervoor lijken me wel spannend wat die gaan doen.
K hoop echt op een dik pak sneeuw hier in Sneek.
| Gewijzigd: 5 februari 2013, 21:33 uur, door steffantje
Vanuit Groningen zat ik in de bus richting Emmen.
Onderweg begon het ineens zwaar te sneeuwen, met enorme vlokken.
Aangekomen in Gieten lag er al 4CM.
Hoe dichter ik bij Emmen kwam, hoe minder sneeuw er lag.
Ik kom aan in Emmen, en er was niks anders dan water.
In de middag was de sneeuw in Gieten weg gesmolten, en waren er nog wat restjes.
Jammer dat het noorden morgen wéér niet mee mag genieten van het vele sneeuw!
| Gewijzigd: 5 februari 2013, 21:37 uur, door joshoon
Gaat niet gebeuren, let maar op.
http://www.yr.no/kart/#lat=52.51317&lon=4.43982&zoom=6&laga=nedb%C3%B8rskyer&proj=3575 | Gewijzigd: 5 februari 2013, 21:37 uur, door joshoon
Op buienradar zie je dat het noorden het meeste krijgt, maar klopt dat ook ze voorspelden het zuiden juist het meeste?
ja idd hij begint teknikken maar hij activeert ook best. dus is nog even afwachten. wie weet leuke verrassing in het noorden.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hagel , stormwind en onweer. Recht boven ons, echt flits en gelijk de donder eroverheen!!! En heel rap achter mekaar, genieten!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Denk dat je er beter niet naar kijkt 4 seizoentje, ik zou gewoon het actuele volgen, en ongeveer inschatten welke richting het uit kan gaan, het zijn tenslotte nog steeds computers die een berekening maken a.d.h.v. de actuele windrichting en er dus vanuitgaan, dat hij naar daar opschuift.
En inderdaad, buienradar heeft het op dit moment serieus moelijk, (was ook met het vorige laagje dat overtrok, en daarna diezelfde dag wegsmeltte, was het eerste sneeuwbuitje van januari geloof ik.)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1