De temperatuur op 850Hpa is lekker koud gaan we dan toch nog een ''horrorwinter'' krijgen
Berichten samengevoegd door Ben47 Voor deze ene keer even ter vergelijking (als het mag) een kaartje quoten,
Het is net alsof de dezelfde EC kaart op weer.nl de kou wat meer naar het oosten projecteert
Het gaat in ieder geval zeer interessant worden na het weekend
Als we kijken over een termijn van 5 dagen weerberichten, pluimen,kaartjes etc. dan weet elke winteraar of zomeraar dat daar nog al wat verschillen inzitten. Dat geeft een discussieform ruimte voor discussie en plaatsen van allerhande kaarten etc. Incluse myself.
Maar als nu al die deskundige het al niet kunnen voorspellen op korte of langere termijn en wij met z'n alle maar kaartjes plaatsen die door hun uiteindelijk worden geproduceerd en ons uiteindelijk min of meer voor de gek houden als ze niet kloppen of dagelijks veranderen, rest ons toch alleen nog maar om ook een meteorologische opleiding te gaan volgen.
Dan lijkt een weerforum meer op z'n plaats dan alleen maar te zeuren waar valt sneeuw of waar niet.
Ikzelf loop al een tijdje mee in deze wereld en heb een hoop winters meegemaakt en vele goede weermannen die er helaas niet meer zijn.Deze konden zoals ik nu op mijn leeftijd ben het weer uitstekend beredeneren en zaten daar nooit ver naast.
Wat ik nu zie is de ene pluim na de ander en verandert elke dag in de plus of de min ter verwachting van de leden op een forum. Leuk natuurlijk maar niet realistisch. Want ook zij weten het dan blijkbaar niet hoe het weer er komt uit te zien.
Mijn mening is dat er een helehoop valt te voorspellen, maar niet alles en zeker niet wat het weer betreft gezien er enorm veel factoren zijn die naar mijn mening nog niet allemaal onder controle zijn onder de meteorologen. Dus gaan we uit van hun gegevens en dan hopen op uiteindelijk goede voorspelling op zowel korte als langere termijn??
Hoop echter voor alle winterliefhebbers dat de pluimen en kaartjes vanaf het komend weekend uitgaan komen, ook voor de snowfreaks.
Echter ikzelf verwacht een kwakkelend gebeuren de eerste 14 dagen. Hoop dat ik er naast zit.
Wilde dit toch even kwijt. | Gewijzigd: 30 januari 2013, 22:51 uur, door Verwijderd_11859
Citaat van Hendrik horst, woensdag 30 januari 2013, 22:53 uur Hier wil ik niet op in gaan mijn verhaal is duidelijk denk ik.Wat voor onderbouwing verwacht je dan? Loop zo'n 64 jaar op deze wereld rond!En dat noemen we tegenwoordig onderbouwing. Onderbouwing is een voorbeeld geven, wat veel gedaan word, of een linkje geven. Maar op ervaring kan je niet bouwen, zeker met ons verschillend klimaat mag je dat zeker niet doen. Je kan wel een gevoel hebben( met een voorbeeld) maar je moet hier niet een stuk schrijven waar op het laatst dan staat dat je hoopt, dat het niet uitkomt..,?? Je moet met zekerheid iets kunnen zeggen zodat je uitleg kan geven wat je bedoelt, en niet zeggen wat je leeftijd is.--'
Berichten samengevoegd door Ben47 | Gewijzigd: 30 januari 2013, 23:23 uur, door Ben47
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik bedoel eigenlijk dat het weer op langere termijn en soms zelf op korte termijn niet valt te voorspellen.
Niks mis mee toch?
Nou ja, goed, hier kom ik dan met mijn niet onderbouwde verwachting: Het lijkt me zeer onwaarcshijnlijk dat we het warme weer van gisteren en vandaag over een langere termijn houden voor we in maart zijn.
Grootste kans heeft wat kwakkelig maar kouder weer omdat dat het dichtste bij , nou ja bij wat we normaal gesproken gemiddeld kunnen verwachten. Maar ja, da's net zo onderbouwd als dat ik zeg dat het in juli en augustus waarcshijnlijk warmer zal worden dan het vorige week was.
| Gewijzigd: 30 januari 2013, 23:30 uur, door Ben47
EDIT Ben47: Aangezien het hier weer eens als slowchat gebruikt wordt zijn citaten overbodig en verwijderd.
| Gewijzigd: 30 januari 2013, 23:30 uur, door Ben47
daar mogen de wat jongere generatie,s die denken dat ze alles in onze nieuwe computertjes tijdperk.
alles kunnen en weten ,wel wat meer in de hoofdjes proppen .
het weer verandert per uur .min sec
een ieder kijkt met andere ogen naar het weer ,ook ik heb andere kijk naar beelden en uitdraaien van satelieten .
dat hadden we vroeger niet ,op school of thuis.
dat deed je neus .of keek naar de natuur.
maar tegen woordig is alles computer ./hyves .twitter en ga zo maar door{ook niet altijd goed} .
dus wat ik probeer zeggen/typen
laat een ieder zijn mening over het weer ,hier neer te mogen zetten
en ophouden met rare vragen van .kan je dat onderbouwen /fototje .bewijsje .
wees blij met deze leuke site en respecteer elkaar en geen gekraak{dat doet het ijs wel}.
zo ik is klaar voor de winter
| Gewijzigd: 31 januari 2013, 09:27 uur, door Bronk