vorigjaar was het ook koud kan maar zo weer komen
Eens !! Kijk naar de pluimen....zegt genoeg, uiteraard kan er nog veel veranderen, maar kan dus ook de warmere kant opgaan,
maar -20....... nee verre van.
nee joh dat komt uit haha
We wachten af. De pluim laat ieder geval al een hele mooie daling zien. Eerst noord en noordwesten winden met wintersebuien. en daarna misschien wel de diepvries in. En de kou mag van mij wel weer komen ben dit vieze hersft weer alweer spuugzat. Maar toen de buien weg waren en het werd helder en zon kwam erbij was best lekker weer buiten. | Gewijzigd: 27 januari 2013, 22:39 uur, door steffantje
Het klopt dat het onmogelijk is voor verder dan 5 dagen een juiste verwachting te maken. Zowel voor en koudere als een warmere periode. Dus het houden bij een warme periode is net zo onzeker als het verwachten van een koude periode.
Citaat van Citaat van Berry Vaas, zondag 27 januari 2013, 23:07 uur Die -20 verhalen hebben met die polar vortex te maken waarvan ze verwachten dat ie instort en naar west europa zou kunnen gaan...laten we t in de gaten houden. Kijken of t ook uitkomt En ALS die instort is het -20 verhaal nog maar 1 van de mogelijkheden.
Trouwnes Meneer Corbyn laat het eerder koud worden:
Citaat van Pierce Corbyn 27 Jan 04.00gmt. WeatherAction expecting cold blasts and blizzards to return early Feb driven by new Sudden Stratospheric warming end Jan / start Feb
Piers Corbyn, astrophysicist of WeatherAction said "Although the weather period 26-28 Jan has turned less-cold/ milder than our forecast we expect (75% confidence) a reversion to our forecast first issued 5 weeks ago in the next weather period which was Jan29 to Feb3 and which will be postponed a day or so. Standard Met Maps will become modified by effects of a renewed Sudden polar Stratospheric Warming (SSW) which upsets circulation and will give more N'ly blasts into Britain/Ireland & Europe. These developments are not obvious yet but it is noteworthy that the polar stratosphere temperarure is still well above normal* after our confirmed sudden very rapid warming around 17/18th Jan:
| Gewijzigd: 27 januari 2013, 23:16 uur, door jcroon
dat we eerder een sneeuwstorm mogen verwachten .de kaartjes liggen er wel zo bij om een storm met sneeuw ,
neer te laten{ we zullen zien}
dwd duitsland ,laat de kou eerder terug keren voor europa .
voor ons is dat de meest trouwe weerspagina /website .
hebben het vaak en beter voor elkaar .
voor ons als boot vissers /eems en noordzee.
met regen en wind word je gegijzeld in huis terwijl je met sneeuw heel andere dingen kan doen.en als ik kijk op www.meteociel.fr dan zie ik(mss interpreteer ik het verkeerd want ben geen professional) inderdaad dat er weer een trend is naar dat koude winterweer.ik duim met jullie allen die van dat weer houden heel hard mee.