Maar goed zoals ik in mijn post erboven al schreef.. de neergaande trend zet zich voort in beide modellen.. misschien een "horror" voor de lenteliefhebber ?
Nee niet echt. Ik ben natuurlijk zomerlifhebber, en daarmee ook lende liefhebber want dan omt de zomer er aan (en natuurlijk ook herfsliefhebber want dan nemen we met enige weemoed afeschei van de zomer), maar ik ben echt wel zo reeel om te beseffen dat lente er in de regel in februari nog niet in zit. De lente kondigt zich vaak in de tweede helft van februari al wel min of meer aan, de natuur begint weer wat meer kabaal te maken en zo, maar echt voorjaar? Nee. Dat wordt maart, dat snap ik ook wel.
Koudere periode is best mogelijk in februari maar een periode met nachtvost is het meest waarschijnlijke, denk ik...
Ohja, volle maan vanavond. Voor ik in een Weerwolf verander, had dat niet ook wat met het weer te maken?
Edit:
Gossie, interessant BBC programma over koud weer. Wisten jullie dat gemiddeld genomen op het Noordelijek halfrond 19 januari de koudtse dag is? Komt omdat tussen de kortste dag en dan de aarde nog steeds aan het afkoelen is door minder zonlicht, daarna begint de opwamring door de zon pas weer.
| Gewijzigd: 27 januari 2013, 20:21 uur, door jcroon
Het water is nu trouwens nog ijzig koud. Dus één windstille en ijskoude dag kan ook meteen de basis zijn voor een goede ijsvloer. Het blijft natuurlijk wel afwachten.
Hier is de sneeuw, 9cm, in een uurtje of 10 helemaal weggedooid!
TWC baseert haar gegevens op de mondiale modellen van ECMWF, die een sterke, noordelijke drukopbouw i.c.m. met een sterke, opkomende straalstroom laten zien. Volgens TWC is de situatie zéér exceptioneel en moet West-Europa zich 'zeker' zorgen maken
TWC baseert haar gegevens op de mondiale modellen van ECMWF, die een sterke, noordelijke drukopbouw i.c.m. met een sterke, opkomende straalstroom laten zien. Volgens TWC is de situatie zéér exceptioneel en moet West-Europa zich 'zeker' zorgen maken
Dat gaat nog wat worden met carnaval!
Het water is nu trouwens nog ijzig koud. Dus één windstille en ijskoude dag kan ook meteen de basis zijn voor een goede ijsvloer. Het blijft natuurlijk wel afwachten.
Hier is de sneeuw, 9cm, in een uurtje of 10 helemaal weggedooid! Ik hoop eigenlijk helemaal geen sneeuw meer bah wat een rommel geeft dat :p laat het maar lekker ijzig koud worden en anders eerst sneeuw en dan vorst anders krijg je niet echt mooi ijs
Hmmmm ... Volgens de recente pluim volgend weekend wel mogelijk natte flatsen? Maar voor na komend weekend ziet de nieuwste EC run er wel veelbelovend uit. Misschien nog 2 weken alla februari 2012? De EC 32 run voor nog langere termijn komt wel steeds met Groenland drukstijgingen. We zullen zien wat de modellen ons voorschotelen komende week. Het spijt me dat ik niks kan onderbouwen met kaartjes maar zou niet weten hoe ik die moet posten via een tablet of telefoon.
De pluim is trouwens weer geweldig en dat al vanaf 2 februari weer kans op lichte nacht vorst.
| Gewijzigd: 27 januari 2013, 22:03 uur, door steffantje
De pluim is trouwens weer geweldig en dat al vanaf 2 februari weer kans op lichte nacht vorst.
Link naar de nieuwste pluim ?
Alvast bedankt !
op www.defrieseweerman.nl staat er een heel stuk over