wat de gezegde ook al zegt. Maart roerd zijn staart. Aprilletje zoet brengt nog wel eens een witte hoed. We hebben zelfs met de paasdagen wel sneeuw gehad!!
WC is tijdelijk. dus hou op met de gemopper lente word het niet de komenden 3 a 4 weken. Je ziet nu ook kan zo van -5 naar +10 maar kan straks ook van +10 naar min 10. We krijgen zeker nog temaken met sneeuw. ijzel en misschien nog wel schaatsen op natuurijs.
Misschien van de week 2 dagen even boven de +10 en vanaf 2 februari neemt de kans op nachtvorst weer toe en kans op (natte) sneeuw, hagel buien
EDIT Ben47: De berichten die over een foutje in bovenstaande tekst gingen zijn verwijderd. De tekst is inmiddels door de schrijver verbeterd. | Gewijzigd: 26 januari 2013, 18:20 uur, door steffantje
''ik zie nu weer zelfde verschijnsel zowel in de kaarten als in de pluim. alleen een meer noorden wind of noordwesten''
en een alinea verder,
''WC is tijdelijk. dus hou op met de gemopper winter word het niet de komenden 3 a 4 weken''
klopt niet helemaal.
EDIT Ben47: Sorry, te snel verwijderd. De wijziging van steffantje in zijn tekst slaat alleen op je onderste opmerking. | Gewijzigd: 26 januari 2013, 16:45 uur, door Ben47
weather without storms is no weather at all.
Maar waarom plaats je die pluim die je bedoelt niet? Praat wat makkelijker.
Nou toch ben ik het niet helemaal eens met dat LT per definitie onzin is.. zie hieronder.. trend naar beneden vanaf de de 10de...uiteindelijk werd dat nog wat dieper.. maar de trend naar beneden bleef
HIERONDER STAAT EEN OUDE PLUIM !!! GEMAAKT OP 2 JANUARI.. die is toch aardig uitgekomen ...
Verschil is alleen wel dat de control nu in de plus blijft en er toch verdomd weinig leden onder nul duiken. Ik hoop ook op een nieuwe vorstperiode, maar de kaarten liggen er niet al te florissant bij. Kan nog komen, want februari moet nog beginnen, maar als het volgend weekend niet op de kaarten staat, is de winter qua schaatsen wel afgelopen ben ik bang. Uiteraard is er nog genoeg kans op sneeuw, maar om eerlijk te zijn heb ik liever zonnig, koud winterweer óf een wc. Weinig zin in een noordwester met 's nachts aanvriezende regen/sneeuwsten en overdag van dat gure weer! Anyway, we zullen zien! | Gewijzigd: 26 januari 2013, 16:53 uur, door Bronk
HIERONDER STAAT EEN OUDE PLUIM !!! GEMAAKT OP 2 JANUARI.. die is toch aardig uitgekomen ...
Verschil is alleen wel dat de control nu in de plus blijft en er toch verdomd weinig leden onder nul duiken. Ik hoop ook op een nieuwe vorstperiode, maar de kaarten liggen er niet al te florissant bij. Kan nog komen, want februari moet nog beginnen, maar als het volgend weekend niet op de kaarten staat, is de winter qua schaatsen wel afgelopen ben ik bang. Uiteraard is er nog genoeg kans op sneeuw, maar om eerlijk te zijn heb ik liever zonnig, koud winterweer óf een wc. Weinig zin in een noordwester met 's nachts aanvriezende regen/sneeuwsten en overdag van dat gure weer! Anyway, we zullen zien! De control zit wel boven nul van gfs. EC control duikt de laatse 2 pluimen toch lekker naar benenden. Alleen dat zegt niks. wat je wel in pluimen goed kan zien is dat de tempratuur 2 dagen hoog is en dan weer langzaam zakt. en op lange termijn toch niet voor de 10 graden gaan maar stuk kouder. is afwachten het blijven verwachtingen. We zien van zelf wel wat er gebeuren gaat.
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 17:26 uur, door Stefanv
De afgelopen twee weken werden pluimen met dooi op de LT echter steeds afgedaan als "onzin", ":slechte run", "LT dus niet betrouwbaar".
Hoe menselijk eigenlijk. Dit deed me denken aan een stukje van ijsdikte.eu
Citaat van ijsdikte.eu Terug naar de voorspellingen! Zoals we al vaker hebben opgemerkt:
voorspellen voorbij de komende 5 dagen is moeilijk. Staat er echter iets
op de kaart dat ons wel bevalt dan kijken we graag voorbij deze termijn.
Soort Trendwatch. Staat er echter iets op de kaart dat ons niet bevalt,
dan wuiven we het sneller weg: het gebeurt toch niet.
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 17:23 uur, door Callie-P
Edit Ben47: jcroon, er zijn tig sites die over carnaval gaan. Als je daarover iets kwijt wil, doe het dan daar en houd je hier on-topic AUB!
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 19:24 uur, door Ben47
Voor de mensen die er vanavond op uit gaan. Het is verraderlijk glad op sommige plekken. Terwijl de thermometer boven nul aangeeft blijkt het hier in het westen aan de grond te vriezen en is het spiegelglad. Vooral onder heldere hemel vindt afkoeling door uitstraling plaats tot onder het vriespunt.
Bij mij is de temperatuur op 1,5m al weer gezakt tot 0,8 onder nul.
De temperatuur op 10 cm hoogte
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 19:42 uur, door Ben47
oh ok bij mij is het nog maar + 0.4 geweest