Dan heb je niet (goed) naar de kaarten gekeken.. we hebben tot 1 februari een zuidwestelijke stroming en daarna gaat hij naar noordwest om vervolgens de gehele run zo een beetje elke hoek op te zoeken behalve het zuidwesten.. dus die vastgeroeste ZW stroming daar is absuoluut op dit moment geen sprake van. ( overigens heb ik even zowel EC als GFS nagekeken)
Vanaf 3 februari staat er voor gedeeltes van NL al weer nachtvorst op de kaarten.. echt grappig dat zoveel mensen de normaal koudste maand van het jaar al afgeschreven heeft voordat hij uberhaupt begonnen is..
( ow kijk eens voor de gein een post of 2 terug van mij.. meer dan 50% van de 11steden is pas in februari gereden..)
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:16 uur, door Callie-P
Grappig om te zien hoe die pluim (control) ons toen voor dit weekend juist strenge tot bijna zeer strenge vorst voorhield. Nu gaan we juist dat weekend de dooi in na vanaf 13 januari om 15.10u tot heden in De Bilt ononderbroken onder nul te zijn gebleven.
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:23 uur, door Ben47
Grappig om te zien hoe die pluim ons toen voor dit weekend juist strenge tot bijna zeer strenge vorst voorhield. Nu gaan we juist dat weekend de dooi in na vanaf 13 januari om 15.10u tot heden in De Bilt ononderbroken onder nul te zijn gebleven.
Waar is je betrouwbaarheidsbalk gebleven | Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:17 uur, door Callie-P
Straks maar weer het tuinpad vegen....
Eerst maar ff wachten to het sneeuwen ophoud, kan nog wel een 1/2 uurtje duren.
Is nu gebeurt, ongeveer 3 cm gevallen conform de voorspellingen.
Grappig om te zien hoe die pluim (control) ons toen voor dit weekend juist strenge tot bijna zeer strenge vorst voorhield. Nu gaan we juist dat weekend de dooi in na vanaf 13 januari om 15.10u tot heden in De Bilt ononderbroken onder nul te zijn gebleven. Waar is je betrouwbaarheidsbalk gebleven Leek me in dit geval erg overbodig, haha.
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:24 uur, door Ben47
Waar is je betrouwbaarheidsbalk gebleven
wat jij al zei zuidwesten wind en WC is maar tijdelijk hij neigt vooral op lange termijn veel naar noord en noordweste wind. veel sneeuwkansen als de weind uit die hoek gaat komen.
ik ben zeer tevreden al over deze winter. met sinterklaas mooi pak sneeuw gehad. nu weer 2 x sneeuw heb kunnen schaatsen op natuurijs. wat wil je nog meer
Februarie brengt zeker weten nog sneeuw en misschien nog een vorstperiode alleen daar ben ik nog niet echt zeker van.
alles wat in februari is mooi mee genomen voor mij kan deze winter niet meer stuk. hij krijgt van mij een dikke 10!
ik ben zeer tevreden al over deze winter. met sinterklaas mooi pak sneeuw gehad. nu weer 2 x sneeuw heb kunnen schaatsen op natuurijs. wat wil je nog meer
Februarie brengt zeker weten nog sneeuw en misschien nog een vorstperiode alleen daar ben ik nog niet echt zeker van.
alles wat in februari is mooi mee genomen voor mij kan deze winter niet meer stuk. hij krijgt van mij een dikke 10!
Ik laat je volledige citaat even staan .. want zo is het maar net!! Er kan echt nog heel veel gebeuren de komende maand, natuurlijk kan het zo zijn dat we temperaturen boven nul blijven houden.. maar een woordje wat we vooral in december nog veel gebruikten.. "trend" is dat de temperatuur gezien de afgelopen maand zomaar weer mega onder nul kan landen.. ik heb er nog wel vertrouwen in want een vastgeroeste ZW staat op nog geen enkele kaart dus voor het moment zijn alle opties open !
ow Hellman heeft aardig zijn best gedaan deze periode:
source KNMI : Actuele stand winter 2012/2013: 54.1 (t/m 25 JANUARI)
Koudegetal Hellmann (H) Classificatie
H > 300 Streng
H > 160 Zeer koud
H > 100 Koud
H < 100 Normaal
H < 40 Zacht
H < 20 Zeer zacht
H < 10 Buitengewoon zacht
Dus de winter valt al in de catogorie "normaal" maar met nog een periode als deze kan Hellman zomaar wel eens boven de 100 kunnen gaan eindigen .
( alle Hellmans op zo een 2 na zijn verkregen in de afgelopen 2 weken..)
Jenssweerts.. idd viel mij ook al op..en na elke run worden het er meer...:) | Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:31 uur, door Callie-P
sorry ik bedoelde gem | Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:41 uur, door Ben47
Maar waarom plaats je die pluim die je bedoelt niet? Praat wat makkelijker.
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:38 uur, door Ben47
Attentie alle onweer-onliners: u wordt dringend verzocht net zo positief te zijn als Camel14
We hebben een top periode meegemaakt en die pakken ze ons niet meer af!
Februari(In de statistieken) de koudste maand van het jaar staat voor de deur. We weten allemaal hoe februari vorig jaar verliep!
Grtzz
Maar waarom plaats je die pluim die je bedoelt niet? Praat wat makkelijker.
Nou toch ben ik het niet helemaal eens met dat LT per definitie onzin is.. zie hieronder.. trend naar beneden vanaf de de 10de...uiteindelijk werd dat nog wat dieper.. maar de trend naar beneden bleef
HIERONDER STAAT EEN OUDE PLUIM !!! GEMAAKT OP 2 JANUARI.. die is toch aardig uitgekomen ...
| Gewijzigd: 26 januari 2013, 15:42 uur, door Callie-P
Vanaf 3 februari staat er voor gedeeltes van NL al weer nachtvorst op de kaarten.. echt grappig dat zoveel mensen de normaal koudste maand van het jaar al afgeschreven heeft voordat hij uberhaupt begonnen is..
( ow kijk eens voor de gein een post of 2 terug van mij.. meer dan 50% van de 11steden is pas in februari gereden..)Nou in plaats van 10 graden 6 graden dan met soms kletsnatte flatsen. Winters gaat het niet worden komende 3/4 weken. Mark my words
EDIT Ben47: Je bent je roeping misgelopen. Bij div meteobureaus zou je met je gave veel geld kunnen verdienen. | Gewijzigd: 26 januari 2013, 16:00 uur, door Ben47