............ nu nog 2 winterdagen , dan is het weer afwachten!
Ja zit wat verschil in maar dan nog houden ze Westdorpe bij lange na niet bij:P (Station staat tussen Groningen en Assen in) | Gewijzigd: 25 januari 2013, 00:46 uur, door Stefanv
Afgelopen jaar was de laatet dga met ontladngen 30 decmeber, zelfs 69 stuks.
De eerst dag met ontladingen van 2012 was... 2 januari... En dat ging door tot 6 januari
En in 2007 zelfs heus onweer op 1 januari....
Nou dat vind ik voor Zeeuwse begrippen heel goed en niks saai aan.
En wij hebben ook nog eens het warmte record van juli met 37.1
Nu is je bericht gerechtvaardigd, sinds Westdorpe is alweer de koudste plek van het land met bijna -15 graden.
Opvallend is dat het zo koud is aan de kust, terwijl het "warm" is in het Noordoosten.
Ach ik ben liever een persoon van de zomer en niet van de winter, dus ik hoop op een snelle voortgang van
de winter.
NEERSLAG:
Belangrijkste aandachtspunt is de neerslagactiviteit van de occlusie. EC komt zaterdag voor het westen en zuidwesten met 1-2, lokaal rond 3 cm in Zeeland. Hirlam00 komt nu in dezelfde orde als EC18. Neerslagsoort op basis van de progtemps overwegend sneeuw, maar bij kleinere intensiteiten en aan de achterkant van de occlusie is ook wat onderkoelde regen op voorhand niet helemaal uit te sluiten. Timing komt nu redelijk overeen. EC18 komt wat sneller en Hirlam wat trager, Harmonie komt nu ook al in de ochtend met sneeuw. We gaan uit van eind van de nacht/begin ochtend in Zeeland de eerste sneeuw. Naar het oosten en noordoosten toe lijkt de activiteit wat af te nemen. Echter daar kan opglijding er mogelijk voor zorgen dat de afname van de activiteit niet optreedt. Aan de achterkant van de sneeuwzone is er een kleine kans op lichte onderkoelde motregen.
TEMPERATUUR:
Temperaturen uit de modellen met name voor de nachten slechts indicatief gebruiken. Ze geven dan vooral de bandbreedte goed weer van ruwweg -5 graden onder de bewolking onder de bewolking tot -11 in opklaringsgebieden. Overdag Tx tussen de -1 en -4 graden. In de nacht naar zaterdag in het NO het koudst.
Bron: Knmi
Beetje zonnig nu, "schiere"lucht blauw met een witte laag, waar de zon toch doorheen piept.
-6.2 nu, vandaag boodschappen doen voor de volgende week, zijn we in ieder geval voorbereid op de dooi perikelen.
Elk weer is weer, ook dooi
We zullen wel zien wat de komende periode brengt, elk voordeel hep ze nadeel zei Cruijf, dooi is lagere stookkosten.
Tot nu toe genoten van de laatste weken, en de sneeuw die er nog steeds ligt.
Winter mag van mij wel even paar dagen weg dat de sneeuw rommel even allemaal kan verdwijnen. Word nu wel een bende alles is vast gereden en is spiegelglad.
Weekje dooi en weer de winter in. alhoewel denk ik toch meer dat we op een noorden wind komen tezitten met veel neerslag.
Iemand trouwens enig idee hoe warm de noordzee is?
Winter mag van mij wel even paar dagen weg dat de sneeuw rommel even allemaal kan verdwijnen. Word nu wel een bende alles is vast gereden en is spiegelglad.
Weekje dooi en weer de winter in. alhoewel denk ik toch meer dat we op een noorden wind komen tezitten met veel neerslag.
Iemand trouwens enig idee hoe warm de noordzee is?
Hier een kaartje,staat op deze site.
http://www.onweer-online.nl/images/maps/zeetempknmi.png | Gewijzigd: 25 januari 2013, 11:24 uur, door Jaep Struiksma
Hier een kaartje,staat op deze site.
http://www.onweer-online.nl/images/maps/zeetempknmi.png ey bedankt had ik nog niet gezien.
Tempratuur van het water is lager dan 10 graden. de wind komt over het water dinsdag woensdag donderdag. die 10 graden gaan we denk ik niet halen hoor.
de noordzee is ja veel kouder.
Uitgerekend op het moment dat je in Utrecht op de singel kan, achter me werk ik zojuist er op heb gelopen en ik inmiddels ook het Merwedekanaal op kan.
Nog maar even snel schaatsen dan haha!
Hopelijk trekt het koude front nog terug!
Maar dan wel in Februari want in Maart ben ik in Thailand haha.
Begon zo mooi met een bijna blauwe lucht met de zon erbij, maar on 10 uur begon de mist op te zetten.
Hoop dat je een mooie trip naar Thailand hebt, vast betere temperaturen als hier
Een hogedrukgebied met kern nabij Denemarken en met uitloper tot over onze regio, zorgt voor een aanvoer van koude polaire landlucht, met onder een subsidentieinversie vaak stratocumulusvelden. Een eerste dooiaanval op zaterdag zorgt voor een toenemende kans op neerslag. De meeste modellen laten de storing doortrekken naar het oosten terwijl ze frontolyseert. Dit in tegenstelling met eerdere runs waarbij de meeste modellen het front lieten haperen ten westen van onze regio. Ik ga thans uit van een paar cm sneeuw (3-6cm) in het uiterste westen, 1 à 2 cm sneeuw -in de centrale gebieden en 0-1cm in het oosten. Er is een kans op ijzel, maar die kans lijkt voorlopig beperkt (occlusie, dus warme lucht boven koude maar ijsdriehoek nauwelijk van toepassing). Zondag komt dan de definitieve dooi, gekoppeld met een warmfront verbonden met een extreem diepe depressie (920 hPa) bezuiden Groenland.
Link van Karim hamid: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Bron: Severewheatheroutlook
Morgen nog wat sneeuw en dan is de winter echt voorbij, tenminste voor nu.
Ben benieuwd of er nog een winterse periode aankomt in februari.
Alles kan, zelf in april kan het nog wel eens winters ogen.
Zie wel op tegen de bakken regen die we waarschijnlijk weer gaan krijgen als de temps. weer boven nul zijn.
Als de winter niet terug komt mag van mij de lente gelijk beginnen..
Maar goed, wie ben ik
Geniet allemaal nog even van de laatste echte winter dag van deze periode.