Word zondag en maandag ochtend echt oppassen op de weg! Kan zobiezo erg glad worden want de vorst zit goed in de grond dus vriest dan ook vanuit de grond op.
Spannend allemaal en goed in de gaten houden. Hoop trouwens wel op sneeuw leuk om even aftesluiten de wintterse periode. plus overal waar sneeuw ligt pas je snelheid aan met de auto omdat glad is. ijzel zie je nergens dus ook levensgevaarlijk.
Maar, dooi is ook weer dus we kunnen het er over hebben en "dooi" wordt vaak geassocieerd met de winter (vreemd, in de zomer is het veel vaker boven 0) dus het hoort wel in dit draadje thuis....
Pas maar op, voor het het weet verplaatst zich dat en ik weet me nog te herinneren dat één van de meeste gehoorde uitspraken hier "van uitstel komt afstel" was.
2 maanden? Zodra het maart is verwacht ik zon, bloemen, vogels en minstens 15 graden. En niks anders!
2 maanden? Zodra het maart is verwacht ik zon, bloemen, vogels en minstens 15 graden. En niks anders!
ja, ik heb het in maart nog niet meegemaakt dat we daar voor enkele weken in de vrieskou zitten.
een beetje nachtvorst en overdag temperaturen van 10 + is voor mij althans geen winter en af en toe een natte sneeuwbui.
Geen ijslawines of sneeuwlawines naar beneden, wel wat sneeuwrandjes bj het dak en ramen die gehoorzamen aan de zwaartekracht en niet meer "plakken"op de ondergrond.
Bewolkt op het moment, bijna windstil, we wachten af wat de dag brengt...
ik heb ook gezegd voorlopig toch.
maarja als je alleen maar wilt lezen wat je wil lezen en denken dat het tot en met maart nog gaat of (kan) winteren dat is u mening, vergeet ook niet dat echt winter weer
bijna of helemaal niet voorkomt in maart, meestal is het dan ook al mooi lenteweer
on topic
hier is het nu -3 gr en zwaarbewolkt saai weer.
| Gewijzigd: 24 januari 2013, 15:14 uur, door Debbieke
Croon pakt zijn boeltje hier in en verhuist naar he stormkansentopic
| Gewijzigd: 24 januari 2013, 15:14 uur, door jcroon
85% dat de winter terugkomt. De grotere meteorologen verwacht een koude februari. Daarnaast wordt in meerdere pluimen koude zichtbaar al begin februari. Ik maak me geen zorgen!
| Gewijzigd: 24 januari 2013, 16:16 uur, door Debbieke
Dat is geen garantie op eeen nieuwe tocht, maar geeft wel aan dat deze maand de meeste kansen heeft voor kou, zie ook afgelopen jaar, toen het er in begin Februari niet op leek dat we nog vorst van betekenis zouden krijgen.
Des te meer reden de maand februari en begin maart niet klakkeloos af te schrijven...
| Gewijzigd: 24 januari 2013, 17:14 uur, door Jasneker
Dat is geen garantie op eeen nieuwe tocht, maar geeft wel aan dat deze maand de meeste kansen heeft voor kou, zie ook afgelopen jaar, toen het er in begin Februari niet op leek dat we nog vorst van betekenis zouden krijgen.
Des te meer reden de maand februari en begin maart niet klakkeloos af te schrijven...Veel mensen doen dat dus wel de maand februari al afschrijven qua winterweer terwijl ik ervan overtuigd ben dat we nog wel een 2 e winterperiode gaan krijgen rond half februari. Maar de meeste mensen hebben liever na 2 weken vorst de lente er alweer in