Haha ja voetbal wel, echte buitensporten gaan gewoon door.
Haha ja voetbal wel, echte buitensporten gaan gewoon door.
juist ja ,want voetbal is geen "échte" buitensport
de vooruitzichten op korte termijn lijken mij zeer goed ,en daar de situatie elke dag reeds veranderd is
lijkt het me best dag per dag vooruit te zien. De laatste 2 weken zijn qua sneeuw toch zeker in orde geweest ,
de siberische koude moeten we deze week nog krijgen lijkt het ,goed zo
dus ik zou zeggen, geniet van deze prachtige winterweek!! en kijk niet alleen maar naar de warme vooruitzichten
we leven nou eenmaal in nederland en deze koude is even extreem als de afgelopen warme periode begin januari..
Citaat van thimod, maandag 21 januari 2013, 20:02 uur
GFS control run heeft er zin in
haha geen waarde aan hechten die control is de afgelopen dagen alle kanten op gegaan
ik zou er niet gek van opkijken als die morgen 30 graden aangeeft!
Berichten samengevoegd door Ben47
Ik meende dat de oper de zwaarberekende verwachting is. De control doet het met veel minder berekeningen en laat zien wat voor afwijkingen dat geeft.
Alle andere leden zijn op dezelfde rekenkracht berekend als de control toch? Alleen met andere uitgangspunten?
ik zou er niet gek van opkijken als die morgen 30 graden aangeeft!
Berichten samengevoegd door Ben Waarom zou je er geen waarde aan moeten hechten? Een aantal dagen gelden gaven de leden in de pluim een verzachting aan voor het einde van de weet. Ook toen werd verteld er "geen waarde" aan te "hechten" omdat het nog te ver weg was en nog veel kon veranderen. Ik denk dat men objectief moet blijven en niet bepaalde scenarios voorgeschetst in de pluimverwachting op voorhand verwaarlozen.
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 21:09 uur, door IJsmist
Maar nu eerst genieten, van de winter die ons land nog stevig in de greep heeft, en het pakje sneeuw dat er nog steeds ligt Morgen dus weer op maken om het sneeuwbalgevecht te doorstaan...
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 21:59 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Alleen met zaterdag nog min 15 graden en dan langzaam dooi 2 weken vorst gehad worden waarschijnlijk spek gladde wegen als we regen gaan krijgen.
Wel iets om in de gaten tehouden.
Hier moet je totaal geen waarde aan hechten... Maar hier is wel duidelijk te zien, dat het na een week dooi, terug opniieuw in gang kan worden gezet en er terug kansen kunnen gecreëerd worden
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik zit te mijmeren over de prachtige winterse omstandigheden die we gehad hebben en die we nog een dag of wat hebben.
Vooral zaterdag harde wind in een besneeuwd landschap en ijzige temperaturen buiten maakten mijn wandeling door de polder vervelend en prachtig tegelijk.
Het was volop winters, niet alleen vanwege de sneeuw maar vooral ook vanwege de ijzige wind.
Gelukkig ben ik 1 van die mensen die elke dag probeert te genieten en niet voortdurend loert naar tekenen van aanstaande dooi.
Maar goed, een gegeven is dat het gedaan is met de winter voorlopig omstreeks het weekeinde.
Nog een gegeven is dat de laatste winters 1 periode van echt winterweer gaven en daarna was het klaar.
Ook een gegeven is dat er winters waren die kwamen en weer gingen met dooi en daarna opnieuw terugkwamen.
Nu mijn punt:
Het is onwetenschappelijk en ik kan het niet met objectieve criteria aangeven, maar mijn gevoel is dat er geen bestendige westcirculatie aankomt die weken stand houdt. Ik verbaas me niet als tegen het einde van de week alweer een dalende tendens in de pluimen zichtbaar wordt. Immers, februari moet nog beginnen.
Je hebt en niks aan, aan 'mijn gevoel'maar toch, het zou zomaar kunnen kloppen.
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 23:06 uur, door Raymond