Zal denk ik boven die omgevingen blijven hangen en geleidelijk oplossen. | Gewijzigd: 21 januari 2013, 17:05 uur, door MarkB
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik reageer bijna nooit, maar je vraag ligt me wel..
Ik heb hetzelfde gevoel, die kaarten zijn elke dag anders dus gebruik meer me eigen intuïtie ^^ en die zegt me dat het wel mee kan gaan vallen.
Zo ff van -11 naar +8 ?, ja, niets is te gek de laatste jaren maar dit gaat er hier nu een keer niet in.
Ikzelf hoop/denk meer een paar dagen een graadje of 2 tot hooguit 5, en daarna wederom knallen!!!
Van 21/01 19u tot 22/01 07u : GLADHEID
Vanavond en vannacht kan een zwakke sneeuwzone zorgen voor 2 of 3 cm verse sneeuw ten zuiden van Samber en Maas. Elders kan het plaatselijk nog glad zijn door sneeuwresten of ijsplekken.
Het zal snowcasten voor je worden das voor jou aan verkeerde kant het zal voornamelijk in de ardennen zijn en alles daar om heen is afwachten mischien nog een verassing
Mvg tatanka
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 18:13 uur, door Tatanka
Zo ff van -11 naar +8 ?, ja, niets is te gek de laatste jaren maar dit gaat er hier nu een keer niet in.
Ikzelf hoop/denk meer een paar dagen een graadje of 2 tot hooguit 5, en daarna wederom knallen!!! Het is naar alle waarschijnlijkheid dat deze depressie van zondag keihard de dooi in laat treden een uitdiepende depressie drukt alle kou bij ons weg...ga deze situatie in de gaten houden.
Deze duurt immers ook nog een week dus er kan nog het 1 en ander veranderen dus maar zie het somber in Ecmf gaat ook al bijna mee: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37189/winterverwachting-2012-2013-discussie-deel-5/384956/#message384983
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 17:45 uur, door Tatanka
De gene die vanavond de weg nog op moet. Kijk goed uit!! De weg kan wel zo goed als sneeuw vrij zijn alleen door opvriezing kan het spek glad zijn.
Ik gleed ook verder door dan ik verwacht had, terwijl de weg redelijk schoon was. (gelukkig is er niks gebeurd). | Gewijzigd: 21 januari 2013, 17:51 uur, door steffantje
iemand enig idee snap niet zo goed kaarten
http://forum.onweer-online.nl/index.php/topic,3497.540.html
Edit Marga: de link verwijst naar het gehele forum. Waar probeer je precies naar toe te verwijzen? Dan kunnen wij je helpen | Gewijzigd: 21 januari 2013, 18:18 uur, door Marga
ik zie nu toch enige hoor de control zakt toch wel na 5 gr en de marge ligt meer beneden dan boven...... tuurlijk dooi maar winter lijkt zich toch beetje te herstellen Dit is wel op basis van de oude run kijken waar ze straks mee komen
enige dat ik weet is, wind uit het zuiden betekent einde winter
zuidenwind is eigenlijk niet zo erg,frankrijk is ook afgekoeld en het blijft dan rond 0 schommelen,het is pas een probleem als het zuidwesten wind word