Nou ja niets is uit te sluiten (een pluim is ook maar een verwachting en er gaan nog wat leden na volgend weekend onder de 0) maar de pluim is in zoverre veelbelovend dat we ineens in de dooi komen zonder dat vervelende "opvriezen van natte weggedeelten".
Helaas is dat alweer achterhaald want hier dooit het nu en toch dnek ik dat het vanavond wel weer gaat (op) vriezen.
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 13:33 uur, door jcroon
Dus? Je denkt dat alle modellen er volledig naast zitten en we verder gaan met de winter omdat er een klein bultje op hoogte is bijgesteld? | Gewijzigd: 21 januari 2013, 13:40 uur, door Stefanv
Dus? Je denkt dat alle modellen er volledig naast zitten en we verder gaan met de winter omdat er een klein bultje op hoogte is bijgesteld? Wat denken jullie gaan we nu dan terug de winter in of gaan we serieus last krijgen van dooi na deze week?
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 18:07 uur, door Marga
10 plus zie ik niet zitten de kou is wel goed op land aanwezig en vooral op de grond. | Gewijzigd: 21 januari 2013, 14:13 uur, door steffantje
Gisteren nog was de verwachting dat dit Nederland zou bereiken in de avond en voor sneeuw ging zorgen. Als je nu naar bijvoorbeeld de Noorse radar kijkt dan zie je diezelfde bui ook, maar schuift vanuit Luxemburg op naar Duitsland. Alles wat wel verder richting noorden komt los helaas op. Wellicht dat ze er tot net in Brussel nog iets van kunnen meepikken.
http://www.yr.no/kart/#lat=58.36065&lon=14.5066&zoom=3&laga=nedb%C3%B8rskyer&proj=3575
Sneeuwt nog steeds, langzaam en kleine vlokjes, maar als dat maar lang genoeg aanhoud dan komt er nog wel wat bij.
De sneeuw plakt lekker onder de schoenen
De buienlijn is boven Sneek weg, maar uit de bewolking blijft het wat nasneeuwen.
Hoeveel ligt er nu in Emmen?
Situatie omtrent dooi volgende week mogelijk nieuwe dump met vanalles en nog wat sneeuw,regen,ijzel,ijsregen verschillen in tempraturen verspreid over het land aan de kust in de + noorden en oosten tempraturen 1 a 2 onder nul. Zeer grote verschillen dus in heel benelux allemaal even goed volgen dus het is mijn visie erop het zal wel een logische situatie zijn het is een redelijke depressie met uitlopers tot ver over de benelux die de kou wegdrukt.
Mvg tatanka
Gfs modellen tempratuur, 500hpa en neerslag
.
Ik weet ik laat slechts 1 model zien maar ecmf volgt op de voet die neigt meer naar engeland maar zal naar alle waarschijnlijkheid ook invloed hebben alsnog
Mvg Tatanka
Bij mij in de tuin meet ik 8 centimeter
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 18:09 uur, door Marga