Deze week de laatste week volledige vorst denk ik zo.
Maar heb niets te klagen gehad deze winter
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Ben ik helemaal met je eens niks te klagen! En niet te vergeten we hebben Februari nog
: Sneeuwt hier nog steeds matig zonder wind
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
Grtzz
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 07:33 uur, door Marga
GrtzzInderdaad volgende maand altijd nog kans op sneeuw en wat Hellmannetjes, misschien maart zelfs nog wat extra's.
Nu maar eens naar bed, en hopenlijk morge wakker worden met een dik vers tapijt wit goud.
Goede nacht allemaal!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
ook de wind is inmiddels gaan liggen.............groeten uit het gebied rond lauwersoog............nog ff een wijntje en kijken in de lucht en hopen dat er veel sneeuw valt ben morgen toch vrij !
succes voor een ieder die maandag morgen toch op pad moet !
Bert
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
* Goed te zien op de radar van weer.nl voor belgie. Diverse meldingen op dit moment uit belgie met matige sneeuwval! | Gewijzigd: 21 januari 2013, 01:43 uur, door Stefanv
Lol Als ik deze voorspelling bekijk met mijn boerenverstand..... http://europa.buienradar.nl/3daagse.aspx Krijgt het Noorden tot dinsdag nacht aardig wat sneeuw | Gewijzigd: 21 januari 2013, 07:34 uur, door Marga
Hier in Genemuiden (Kop van Overijssel, waarvan ik nooit berichten zie) sneeuwt het sinds een kwartier behoorlijk ook op diverse radars is te zien dat er in het noorden een enorme ontwikkeling van sneeuwbuien ontstaat! Prachtig om te zien! Met een kleine hoeveelheid stuifsneeuw van vanmiddag ligt er nu zo'n 3cm. Ik hoop op meer, maar gezien de radar zit dat wel goed!
Deze nieuwe uitgifte is net een uur binnen
NEERSLAG:
De accumulatie ligt tot aan vanmiddag 12 UTC op 3-6 mm voor het noorden, elders rond 1-3 mm. Uiteindelijk valt er tot aan dinsdag 00 UTC in het noorden tot rond 10 mm.We gaan uit van het beeld van Hirlam met hierbij de actualiteit in het oog houdende en daarop Harmonie zit enkele mm hoger en EC juist enkele mm lager. bijsturen. Morgen is het aanvankelijk meest droog. Eventuele lichte neerslag die nog valt kan dan nog steeds ook onderkoeld zijn. Progtemp van EHDB 12 UTC is hierin illustratief. Het profiel is namelijk onderin tamelijk vochtig met daarboven een droge laag (vanaf 3000 vt) ervaringen leren dat deze dan toch onderkoelde neerslag kunnen genereren ondanks het feit dat het gehele profiel onder nul is. Hier hebben we in de verwachtingen nog niets mee gedaan. Dit gezien het feit dat de neerslagsignalen uiterst miniem zijn.
Langdurig sneeuwval is vandaag echt voor de provincies noord-holland,friesland groningen en drenthe allen :
Kans op gladheid door sneeuwval.
Geldig: maandag 21 januari 2013 vanaf ca 08 uur gedurende ca 17 uur
Voor de andere provincies zal het echt snowcasten worden uiteindelijk kunnen daar door toedoen van sneeuwbuien verspreid nog een een kleine 2 a 3cm bij komen goed de radar volgen dus. Ook goed de waarschuwingen in de gaten houden van de knmi behoort hier bij want ze zijn aardig aan het bijstellen.
Actuele situatie
![](/images/userimages/forum/user_8136/131360.png)
Bron: Knmi
Leuk om te zien, maar had eingelijk een wat meer verwacht
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Mvg Tatanka mede drent
| Gewijzigd: 21 januari 2013, 07:28 uur, door Tatanka