komen koude dagen aan zie ik wel, hier trouwens erg veel wind en stuifsneeuw (wel gering)
Tja maar de control spingt wel vaker alle kanten op maar op basis van deze pluim en deze kaarten kun je inderdaad niet zeggen dat er dooi komt. Ook niet dat de vorst aan blijft houden trouwens. En het wordt volgens de pluimen en de kaarten ook niet echt berekoud.
![](users.telenet.be/weather/kc.png)
![](users.telenet.be/weather/kc.png)
severeweatheroutlook.blogspot.nl/2012/10/early-warning-is-issued-for-storm-force.html?m=0
Volgende week is niet nu... Ik kijk niet in de toekomst maar naar nu het kan net zo goed zijn dat de runs morgen weer voor de winter gaan
En voor vannacht een dikke bult sneeuw.!
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 22:05 uur, door Debbieke
DE pluim van ec is er haast wel zeker van misschien dat ie tot dinsdag nog voor kou kan veranderen maar meer ook niet denk ik. WC komt er weer in met plus 10 graden. dan moet er wel heel wat gaan veranderen moet de kou door gaan zetten.
maar het kan nog steeds! | Gewijzigd: 20 januari 2013, 22:06 uur, door Debbieke
Hij stelde dat de occlusie die vandaag over het land trok stagneren zou boven de noordelijke provincies, en daar de sneeuw uit zou komen, maar die occlusie zit nu al boven de U.K.
Wat ik wel zie is het wat opleven van buitjes boven het land, er trekt nu een lijn over Sneek, maar daar valt hier niets van betekenis uit.
Het zou dat "opleven"moeten zijn wat hier nog wat brengen kan., maar eerst zien dan geloven.
Er moet eerst heel wat anders gebeuren voor hier de door hem voorspelde 10 a 15 cm komt te liggen.
Edit: er valt nu wat hele lichte sneeuw hier, weinig maar goed, wie het kleine niet eert | Gewijzigd: 20 januari 2013, 22:14 uur, door Ben47
Dat heeft alles te maken met een ongunstiger ligging van hogedruk die zich meer ten westen van ons lijkt te concentreren. Oceaanstoringen kunnen daardoor zachtere luchtmassa’s opstuwen naar het Europese vasteland. De wind verlaat volgens dat scenario de oosthoek en kan via zuid draaien naar de zachtere zuidwest variant. Zover is het nog niet maar de opties in de weerkaarten van zondagavond gaan wel meer en meer in de richting van minder koud weer na deze week.
Voor die tijd moeten we nog doorbijten. Het wordt een koude winterweek. Maandag valt er op uitgebreide schaal sneeuw, vooral in het noorden kan die gepaard gaan met veel wind. Het is morgen koud bij min 3 graden. De dagen daarna blijft het overdag vriezen. Vooral de nachten worden weer kouder omdat er opklaringen komen. Daardoor neemt de kans op strenge vorst snel toe en kan het in de nachten gemakkelijk 8 tot 15 graden gaan vriezen. De vorst houdt tot het einde van de week aan. Of zachtere lucht ons al in het weekeinde bereikt, is niet zeker. Waarschijnlijk gebeurt dat pas begin volgende week
Hij stelde dat de occlusie die vandaag over het land trok stagneren zou boven de noordelijke provincies, en daar de sneeuw uit zou komen, maar die occlusie zit nu al boven de U.K. Wat ik wel zie is het wat opleven van buitjes boven het land, er trekt nu een lijn over Sneek, maar daar valt hier niets van betekenis uit.
Het zou dat "opleven"moeten zijn wat hier nog wat brengen kan., maar eerst zien dan geloven.
Er moet eerst heel wat anders gebeuren voor hier de door hem voorspelde 10 a 15 cm komt te liggen.Je hebt het Helga van Leur toch horen zeggen 10 tot 15 cm sneeuw
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 22:14 uur, door Debbieke