dan krijgen we zeker dooi ja want de wind gaat dan uit het westen waaien Ik dacht dus het noordwesten en dat de dooi weblijft in het zuidoosten. Dit heb ik wel eens vaker meegemaakt. Dan was het hier een graad of -3 en daar +6.
Hatelijk dat ik nu moet gaan leren voor m'n toetsen, terwijl er gigantische ijspegels voor de ramen hangen.
Hier de kaartjes. Ieder kaartje geeft de neerslag hoeveelheid aan in 3 uur. Kijk naar de legenda en tel de verschillende kaartjes bij elkaar op.
Alleen voor Zondag
0,5cm, joepie
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
In tegenstelling tot zoet water , waarbij wind vermenging van koud met ( relatief) warm veroorzaakt , wat ijsaangroei tempert; is de wind bij ijsvorming op zout water in de waddenzee een factor van betekenis. Bij laag water worden de achtergebleven plassen tot ijsschotsen gevormd welke bij hoog water een ijsveld gaan vormen onder invloed van de wind.
Tevens zorgt de wind voor opspattend en bevriezend water op de boeien die op den duur door het aangezette ijs topzwaar worden en omkiepen ( kapseizen) en derhalve hun functie als lichtend orientatiepunt verliezen.
Het zal onder deze omstandigheden niet al te lang meer duren voordat de sneldienst uit de vaart wordt genomen. Deze dienst wordt uitgevoerd met schepen uitgerust met jets die zeer snel zeer veel water opzuigen en uitspuiten voor de voortstuwing. Ijs is daarbij zeer ongewenst. Tevens is de aluminium scheepshuis erg teer in geval van ijsgang, een risico dat jeje passagiers niet aan gaat doen.
Momenteel is Terschelling nog volledig sneeuwvrij gebleven , los van datgeen wat er al lag. Wind; toch bijna tippend aan een forse 8 Bft.
Lezerts; geniet waar mogelijk en werkers die dit weer in moeten; sterkte.
Iemand die hier misschien antwoord op heeft?
ga daar maar wel vanuit. grootdeel van nederland krijgt er mee temaken plus hij gaat ook nog activeren waarschijnlijk matige sneeuwval.
Als je op dit moment kijkt naar buienradar europa, koerst dat gebied meer noordelijk ipv iets westelijk te gaan.
En als ik het allemaal goed gelezen/begrepen heb kunnen wij hier vannacht en morgen nog het 1 en ander verwachten, en dat moet nog ontstaan en vanuit duitsland komen toch?
een vriendin van me woont in den haag en die pest me aldoor al met hoeveel sneeuw ze heeft gehad! nou morgen ben ik vrij dus kan ik lekker schaatsen en genieten van de sneeuw
Verder stevige wind uit het oosten, maakt het verrekte koud ook al vriest het maar licht.
Veder maar afwachten op het weer later vannacht, ben benieuwd of de verwachtingen gaan uitkomen.
Ik zie niks indrukwekkends meer aankomen op de radar namelijk.
cm of 40
haha,
en nu even serieus graag.
Verder stevige wind uit het oosten, maakt het verrekte koud ook al vriest het maar licht.
Veder maar afwachten op het weer later vannacht, ben benieuwd of de verwachtingen gaan uitkomen.
komt waarschijnlijk door de sterke oostenwind is veelal ligte sneeuwval en haalt de grond niet. en het verdampt
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 19:14 uur, door steffantje
Ik zie niks indrukwekkends meer aankomen op de radar namelijk.
cm of 40
:D grapjas haha
komt waarschijnlijk door de sterke oostenwind is veelal ligte sneeuwval en haalt de grond niet. en het verdampt
ah vandaar, bedankt
ik zie zo ook niets uit duitsland komen
http://alarm.noodweercentrale.nl/getwarning_nl.php?xpos=404&ypos=410&bland=groningen&lang=nl | Gewijzigd: 20 januari 2013, 19:21 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait