Iemand die hier misschien antwoord op heeft?
ga daar maar wel vanuit. grootdeel van nederland krijgt er mee temaken plus hij gaat ook nog activeren waarschijnlijk matige sneeuwval
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 18:21 uur, door steffantje
wat raden jullie aan vanavond de bus te pakken of zou ik kunnen fietsen aangezien het hier al spek glad is en buienradar na elven weer sneeuw meld weet ik niet zo zeer Hahahahahaha, wat denk je zelf!!! Blijf lekker thuis en duik onder de wol. Sneeuwstormen komen jouw richting uit.(Grapje)
Iemand die hier misschien antwoord op heeft?
ga daar maar wel vanuit. grootdeel van nederland krijgt er mee temaken plus hij gaat ook nog activeren waarschijnlijk matige sneeuwval
Dat zou mooi zijn, heb nachtdienst vannacht.
ik zit in Delft (ertussenin dus) en hier heeft t idd lekker gesneeuwd, ligt op somige plekken in de wijk zo'n 8 cm nieuwe sneeuw en op andere plekken is de verse sneeuw verwaaid, ik schat gemiddeld zo'n 3 a 4 cm tot nu toe. in ieder geval prima om met de kids te sleeen en een sneeuwpopbouwseldingelmedanges te bouwen in de tuin. zojuist getracht om de stoep sneeuwvrij te maken bij mij en bij mijn buurtjes, (hoop ouder wordende bewoners) en het viel me op dat er onder de verse sneeuw van vandaag een harde (gladde) ijslaag ligt die niet weg te scheppen is. ook opn de straten in de bandensporen is het echt heel erg glad. ondertussen is het hier gestopt met sneeuwen en wacht ik af of we nog wat mee gaan pikken later vanavond/vanacht.
verder moeten jullie je niet vast pinnen op frankrijk ... het schijnt uit duitsland te moeten komen vanavond/vanacht en neen het staat nog niet op de kaarten moet nog ontstaan
Zoals door andere crewleden al regelmatig gevraagd is; niet op de man spelen!. Betreffende tekst dan ook vewijderd! (Ben47)
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 18:44 uur, door Ben47
Zwijndrecht (niet te ver van Rotterdam) ongeveer 6 cm. Moeilijk te zeggen want er is ook aardig wat verplaatst door de wind. Net binnen van het sneeuwschuiven.
Richting Scandinavie?
verder moeten jullie je niet vast pinnen op frankrijk ... het schijnt uit duitsland te moeten komen vanavond/vanacht en neen het staat nog niet op de kaarten moet nog ontstaan
haha zal wel ophouden:p en ik verwacht daar ook zeker niet te veel van | Gewijzigd: 20 januari 2013, 18:41 uur, door Marga
Edit: gebied met sneeuw is hier nu voorbij, zie dat er rap sneeuwbuien ontstaan die voor ons bestemd lijken te zijn. | Gewijzigd: 20 januari 2013, 18:50 uur, door marcuz
dan krijgen we zeker dooi ja want de wind gaat dan uit het westen waaien
Nederland sneeuwland! Later vanavond en de komende nacht gaat er nog veel meer sneeuw vallen!
Nederland sneeuwland! Grote delen van Nederland zijn veranderd in een witte wereld. Imposante hoeveelheden zijn er tot dusver (18 uur) niet gevallen (meest 3-6 centimeter) maar doordat een straffe oostenwind (Vlieland rapporteerde om 17:20 uur windkracht de sneeuw voortjaagt (driftsneeuw), is de overlast voor het verkeer groot. Los van de verkeersproblemen en de ongunstige consequenties voor de groei van het (schaats)ijs, blijft het natuurlijk een spectaculair gezicht om de sneeuw over wegen, straten en bevroren wateren te zien stuiven. Daaronder vallen uiteraard ook stuivende daken en ‘rokende’ kammen van zich vormende sneeuwduinen.
In vooral de provincies Brabant, Limburg en Gelderland viel vanmiddag, door een minder koude luchtlaag op grotere hoogte, (ijs)regen met als gevolg ijzel. Het is dan ook volkomen terecht dat het KNMI CODE ORANJE heeft afgekondigd.
De temperatuur is in de loop van de middag in het zuiden van Limburg opgelopen tot rond -2 (Maastricht -1,9º). Ook in het noordelijk kustgebied, waar het zo hard waait, maxima rond -2: in een brede strook over het midden bleef het echter 4-5 graden vriezen (Twenthe -5,0º).
Met de komst van een hoogtetrog kan de sneeuw later vanavond en/of de komende nacht intensiveren. Er zou zomaar nog 5 tot 10 centimeter bij kunnen komen.Ter hoogte van Frankfurt sneeuwde het omstreeks 17 uur intensief. In vooral het noorden en noordwesten, waar de meeste wind staat, moet met ernstige overlast rekening worden gehouden vanwege een combinatie van sneeuw, stuifsneeuw en een krachtige tot harde oostenwind. De temperatuur daalt in de nacht 4 tot 6 graden onder nul. Overigens neemt de wind later in de nacht af.
Maandag overdag blijft het bewolkt en vooral in het noorden valt nog van tijd tot tijd sneeuw. Pas maandagavond nemen de sneeuwkansen, het laatst in het noordoosten, af. De middagtemperatuur komt uit op circa -2. De oostenwind is matig, in het noordelijk kustgebied echter nog enige tijd krachtig.
Een uitverige update volgt omstreeks 22 uur!!
Weerman Jan Visser, Purmerend, 20 januari 2013, 17:55 uur
Op de foto: door een combinatie van veel wind en lage temperaturen rappe ijsvorming op de Waddenzee. De foto werd gemaakt door Sytse Schoustra op Terschelling.