In you'r dreams... Ik hou het liever op realiteit en feiten..
nou nee, hier is er een ruime 10 cm bijgevallen
Hier in de regio niet, en vele andere delen van het land ook niet.
vanwaar zal dat sneeuwgebied dan komen ?
Noorden krijgt vanavond pas, dus om nu al tejammeren is denk ik niet terecht, nog niet athans. | Gewijzigd: 20 januari 2013, 16:40 uur, door wappy
De onderkant van de bui is bijna in zicht, dus we hebben het wel zo'n beetje gehad hier.
Hoeveel er is gevallen is moeilijk te zeggen vanwege de harde wind.
Ik denk ca 5 cm.
De T max is nu met -4,2 graden.
T loopt dus iets op momenteel.
Citaat van Sneeuwman, zondag 20 januari 2013, 16:34 uur
Het was dus een overschatte voorpelling, iedereen mee eens?
Man, man man.
Vorig jaar was ik nog wel redelijk actief hier. Maar het zogenaamd "negatieve" druipt er wel veel van af nu.
Jullie hebben zelf hopelijk wel door dat het verkapte teleurgesteldheid is?
Dit was het eerste front. Alle verwachtingen wijzen erop dat er straks nog, een veel rommeliger, front aankomt.
Dat front vormt zich vervolgens aan elkaar in het noordoosten, waar het dan zeer langzaam overheen trekt.
Dat zal vannacht rond 2u beginnen, tot pak hem beet morgenmiddag. En Drachten is dan ook zeker aan de beurt.
Citaat van Sneeuwman, zondag 20 januari 2013, 16:34 uur
Het was dus een overschatte voorpelling, iedereen mee eens?
Man, man man.
Vorig jaar was ik nog wel redelijk actief hier. Maar het zogenaamd "negatieve" druipt er wel veel van af nu.
Jullie hebben zelf hopelijk wel door dat het verkapte teleurgesteldheid is?
Dit was het eerste front. Alle verwachtingen wijzen erop dat er straks nog, een veel rommeliger, front aankomt.
Dat front vormt zich vervolgens aan elkaar in het noordoosten, waar het dan zeer langzaam overheen trekt.
Dat zal vannacht rond 2u beginnen, tot pak hem beet morgenmiddag. En Drachten is dan ook zeker aan de beurt.dat front 2he die word nu groter maar weet jij waar die precies over trekt over hele land ???
Voor het ijs is de harde stormachtige wind niet goed, wakken worden groter en het water meer gemixed met warmer water van onder.
Enigste voordeel is sneeuw die in de wakken waait en het water sneller afkoelt zodat bij rustiger weer later de boel sneller dichtvriest.
Open water gaat door die harde wind zeker niet dichtvriezen...
Sneeuw moet hier nog komen, lantaarnpaal gaat zo aan, dus we zien wel wat we hier krijgen, elke cm is er een
Bovendien is het allemaal gratis dus wat zeuren we nu LOL
Temperatuur is hier niet hoger gekomen als 4 graden onder nul, nu weer dalend naar - 4.4 en gestaaag naar beneden, di=us valt er sneeuw is dat droge sneeuw die door de harde wind hier zeker zal sneeuwduinen.
Succes allemaaal, zo aan de stampot andijvie met worst en spekjes, bal gehakt en verse jus