de voorspelling in het hele land is tussen de 5 en 7 cm maar kan plaatselijk 10cm worden is altijd moelijk in teschatten hoeveel er valt, noorden kan plaatselijk 15 cm verwachten. alleen kan ook zo zijn dat erbij jou 1 cm valt en 25 kilometer verder op 8 cm.
Haha, het is eraan te zien dat de meesten die dit regelen, niet gestudeerd hebben
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
zout werkt pas als het goed worden ingereden door auto,s hevige sneeuw val valt niet testrooien als de bui straks afgelopen is zie je de sneeuw langzaam smelten door het zout.
Dat komt omdat zout geen effect meer heeft op het smelten van ijs/sneeuw bij tempraturen onder nul. Zeker als het -5 graden is.
het gaat in het noorden later weer activeren zwaarte punt ligt daar in de nacht naar maandag toe
Heb het daarnet al gezegd, is omdat het veel te koud is op het moment, het zout kan de koude temps niet aan en dus gewoon spekgladde wegen met alle sneeuw die blijft vallen
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Haha, het is eraan te zien dat de meesten die dit regelen, niet gestudeerd hebben
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
dat is ze mogen gerust nog 10 keer doorkomen het helpt gewoon niet, de sneeuw is me goedgezind vandaag :p ik hoop dat de wegen morgen ochtend ook toe liggen, dan rijdt de lijn gegarandeert ni :p
Heb het daarnet al gezegd, is omdat het veel te koud is op het moment, het zout kan de koude temps niet aan en dus gewoon spekgladde wegen met alle sneeuw die blijft vallen
Het is erg dom dat ze ook strooien nu, nu creëren ze alleen maar ijslagen | Gewijzigd: 20 januari 2013, 12:02 uur, door Sneeuwlove
Ja en alles spek glad, Ongelukken hou op zeg.
vertel niks over ijzel hier int noorden
![8| 8|](/images/smilies/6.gif)
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Is gewoon simpel 1 les fisica in het middelbaar
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
btw, de sneeuwvradar laat veel meer zien dan de regenradar, zoals er daarnet al een paar gezegd werd, kunnen ze de sneeuw niet goed opvatten met de sneeuwradar, en kan er dus nog meer vallen, dan we op de radars( sommigen wel) zien...
Als ze de sneeuw nu laten liggen in afwcahting van straks wordt de laag aangereden sneeuw en ijs alleen maar dikker
Ja en alles spek glad, Ongelukken hou op zeg.
vertel niks over ijzel hier int noorden
![8| 8|](/images/smilies/6.gif)
hadden we laats ook toch net voor de kerst giga ijsbaan, was toen naar groningen toe savonds nou was meer glijden op de snelweg. auto gleed van de ene kant naar de andere kant van weg.
Hier nog steeds geen vlok sneeuw.
Wel harde hele koude wind wat t buiten niet te doen maakt.
Valt me wel op dat de sneeuw die er al lag van vorige week aan het verdampen is?
Of hoe dat ook werkt
Ik heb nog goede hoop voor straks qua sneeuw.
Heb een hekel aan die saaie zondagen dus laat het maar flink sneeuwen buiten dan verveel ik me geen seconde
even het KNMI:
Vandaag en morgen: Koud en bewolkt, van het zuiden uit sneeuw
Het is bewolkt en in het zuiden sneeuwt het licht. Aan het einde van de middag sneeuwt het in een groot deel van het land. Alleen het uiterste noorden houdt het tot in de avond droog. Er valt ongeveer 5 centimeter verse sneeuw. In Limburg is er tijdelijk een kleine kans op ijsregen of ijzel. In de noordelijke provincies neemt vanavond de kans op stuifsneeuw en daardoor de vorming van sneeuwduinen toe. De maxima liggen rond -3 graden. De oostelijke wind is matig tot vrij krachtig, met gevoelstemperaturen tot -15 graden. Aan zee en op het IJsselmeer is de wind krachtig en in het waddengebied neemt de wind toe tot hard en soms stormachtig.
In de loop van de avond en in de nacht naar maandag trekt het sneeuwgebied verder naar het noorden. De minimumtemperatuur wordt omstreeks - 6 graden en de wind blijft oostelijk en neemt langzaam in kracht af.
Maandag overdag is er vrij veel bewolking met in het noorden nog van tijd tot tijd sneeuw. Pas maandagavond verlaat het sneeuwgebied het noordoosten van het land. De middagtemperatuur wordt ongeveer -2 graden. De wind neemt verder af en wordt matig en langs de kust vrij krachtig. (Bron: KNMI)
Deze -15 gevoelstemperatuur is er eentje om niet te onderschatten.
Source: weerplaza.nl
Bij een gevoelstemperatuur onder -10°C is gevaar voor koudeletsel (beschadiging van de huid door het ontstaan van ijskristallen in het huidweefsel, vernauwing van bloedvaten). Dit geldt voor onbeschermde huid. Indien de gevoelstemperatuur onder de -15°C komt, kan koudeletsel binnen een uur optreden, onder de -20°C binnen een half uur.
Kortom als je buiten niets te zoeken hebt lekker binnen blijven ! ( zelf ben ik even buiten geweest en dat was geen pretje)
![](/images/userimages/forum/user_4399/131295.jpg)