![8| 8|](/images/smilies/6.gif)
Als je naar de neerslagradar van het kmi kijkt, zie dat het tweede front hier nog niet is,
maar de hoogste neerslagintensiteiten liggen wel ten oosten van Brussel.
Hoe meer naar het Westen hoe zwakker de sneeuwzone is.
De strooidiensten etc. kunnen het hier niet meer bijhouden. Alle wegen zijn wit met een paar bandensporen, zelfs de grote doorgangs wegen.ten oosten van brussel is het heviger omdat daar ijzel valt,meer naar het westen valt sneeuw,want dat is moeilijker zichtbaar voor de radar
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 11:48 uur, door Debbieke
In vergelijking met gisteren opteren vandaag meer leden van de pluimverwachting een doorzetting van het koude weer. Misschien dat de pluim vanavond kouder uitpakt.
Ik bedoel dat wij graag de wat uitgebreidere pluimen zie in plaats van de pluimen van winterplaza. Het is zo onzeker op d elange termijn dat iedere voorpelling, of het nu gaat dooien of dat de vorst aanhoudt, in feite op niets gebaseerd is. Als je de kaarten bekijkt zie je wel steeds dat er hogen zijn waar ze moeten zijn voor kou maar ook steeds meer en diepre lagen op de atlantische oceaan die nodig zijn om de kou te verdrijven. Die halen het nog niet echt maar, ze komen wel steeds dichterbij
Het heeft de hele ochtend flink gesneeuwd in maastricht, cm of 5 verse sneeuw, en nu is het al een uur aan t ijzelen bij -4 en de temperatuur loopt ook echt niet op
Wat is dit voor onzin?? Heb nog nooit ijzel gezien bij temperaturen onder nul... daar gaat onze sneeuwaangroei
![>:( >:(](/images/smilies/8.gif)
Zover ik weet, kan je die sneeuw en ijs nu niet weg krijgen, is veel te koud en zal dus gewoon weinig tot helemaal niets uithalen..
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Het heeft de hele ochtend flink gesneeuwd in maastricht, cm of 5 verse sneeuw, en nu is het al een uur aan t ijzelen bij -4 en de temperatuur loopt ook echt niet op
Wat is dit voor onzin?? Heb nog nooit ijzel gezien bij temperaturen onder nul... daar gaat onze sneeuwaangroei
temperatuur op hoogte is boven nul,het komt niet vaak voor dat het danan de grond vriest maar soms wel zoals nu
De boven lucht is warm waardoor er geen sneeuw valt. de ondstere lucht laag is wel heel erg koud waardoor je ijsregen krijgt oftewel ijzel.
volgens knmi kans van 12 tot 5 uur sochtends sneeuw
maar als ik kijk op diverse radars zie ik dat de buie inkakke bij ons
kan iemand me iets meer vertellen want ik snap er niks meer van
komt er nu wel of geen sneeuw (misschien)
Dat is net het speciale aan ijzel, het valt bij serieuze vriestemperaturen.. Om daarna een spekgladde ijslaag achter te laten... Is omdat in de bovenluchten alles smelt door de warme temperaturen en alles naar beneden valt als water, om dan te bevriezen. Net zoals een sneeuwvlok bij temperaturen boven nul, wegsmelt op de grond, maar dan omgekeerd.
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
komt er nu wel of geen sneeuw (misschien) jullie krijgen zeker weten ook sneeuw wacht het rustig af. sneeuw is ook moeilijk tezien op de radar komt straks allemaal wel.
Zover ik weet, kan je die sneeuw en ijs nu niet weg krijgen, is veel te koud en zal dus gewoon weinig tot helemaal niets uithalen..
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
ja ze zijn net met sneeuwruimers doorgekomen en ze krijgen alleen het bovenste laagje eraf, de weg zit nu nog onder verhard sneeuw, :p
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 11:54 uur, door Debbieke
komt er nu wel of geen sneeuw (misschien) jullie krijgen zeker weten ook sneeuw wacht het rustig af. sneeuw is ook moeilijk tezien op de radar komt straks allemaal wel.sorry mijn fout had beter op buienradar moeten kijken dan had ik kunnen zien dat die bui ook activeerd
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 11:56 uur, door ollie1234