![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Dat komt ook allemaal naaar Mechelen.
Hoop dat het hier (25 km zuidoost van Brussel) niet begint te ijzelen, op alle kaarten lag Herent/Leuven op de grens van het ijzelgebied
6à7
![8| 8|](/images/smilies/6.gif)
rustig afwachten, voor ons zou het ook meer aankomende nacht op maandag vallen.
maar beter voor jullie geen sneeuw
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
6à7
Hier is het al sinds 7u30 non stop aan het sneeuwen
Als je naar de neerslagradar van het kmi kijkt, zie dat het tweede front hier nog niet is,
maar de hoogste neerslagintensiteiten liggen wel ten oosten van Brussel.
Hoe meer naar het Westen hoe zwakker de sneeuwzone is.
De strooidiensten etc. kunnen het hier niet meer bijhouden. Alle wegen zijn wit met een paar bandensporen, zelfs de grote doorgangs wegen.
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 11:44 uur, door Sa'ke
En dat 2e front is idd actiever en intensiever... Gaat nog leuk en spannend worden vandaag.
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
op winterplaza kun je nog wle pluimen bekijken, daar ook ijsaangroei. Inderdaad niet de pluimen die wij graag zine maar het iswat...
Citaat van Citaat van qwerty, zondag 20 januari 2013, 11:38 uur alle weerberichten zeggen dat er ook in noord-holland zo'n 5 tot 10 cm gaat vallen. maar als ik naar buienrader kijkt lijkt het wel mee te vallen of zeg ik dit verkeerd.
Dat zal voor later op de dag zijn.
| Gewijzigd: 20 januari 2013, 11:43 uur, door jcroon
Het sneeuw front gaat straks weer activeren in midden van het land om vervolgens meer sneeuw achter telaten in het noorden! met die harde wind ben ik niet bang dat er een dik pak op het ijs komt alleen dat is afwachten tot morgen.
In vergelijking met gisteren opteren vandaag meer leden van de pluimverwachting een doorzetting van het koude weer. Misschien dat de pluim vanavond kouder uitpakt.
Het sneeuw front gaat straks weer activeren in midden van het land om vervolgens meer sneeuw achter telaten in het noorden! met die harde wind ben ik niet bang dat er een dik pak op het ijs komt alleen dat is afwachten tot morgen.
hoe kun je zien dat het sneeuwfront weer gaat activeren
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1