| Gewijzigd: 19 januari 2013, 22:21 uur, door Debbieke
Heb maar gewoon mijn hand voor de tweede week gehouden. Toen zag het er al een stuk beter uit
Voorgaande winters was het met koud weer altijd veel drukker!
Ik kan helaas de kaarten van hirlam ook niet vinden, anders had ik ze gepost natuurlijk!
Voor morgen denk ik trouwens aan een winterse verassing, aangezien de sneeuw lijkt te activeren langs de kust en boven het IJsselmeer. Ook op basis van een goed gevoel gok ik toch wel op een dikke 5 centimeter, maar ik verwacht zelfs meer dan 10 cm in het midden en noorden van NL.
Winter kan mij niet lang genoeg duren.
Wel een droge huid nu, al dagen, in vrije extreme maten, maar dat is nog te verhelpen.
Zodra die vochtige hitte weer komt ben ik de sigaar, daarin tegen wil ik onweer niet missen
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
zeer mooi nieuws! zou jij het kaartje kunnen posten? Dankje!
de kou zou ook moeilijk te verdrijven zijn want er is een hele plaklaag van koude lucht op het land aanwezig
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
En waar is dat vermoeden op gebasseerd ?
Wil ik ook wel weten
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Met een score van 25,6 heeft deze winter in een reeks van 112 winters de 88e plaats.
Als de winter nu plotseling zou stoppen, zou deze vallen in de categorie "zacht ".
Een winter met een Hellmangetal van 40 - tot 100 geldt als een normale winter.
Vrijwel zeker gaan we de 40 punten wel halen, zodat deze winter in ieder geval in de categorie "normaal" valt.
Voor een koude winter hebben we een Hellman van 100 nodig.
Zo ver zijn we nog niet.
Met een score van 25,6 heeft deze winter in een reeks van 112 winters de 88e plaats.
Als de winter nu plotseling zou stoppen, zou deze vallen in de categorie "zacht ".
Een winter met een Hellmangetal van 40 - tot 100 geldt als een normale winter.
Vrijwel zeker gaan we de 40 punten wel halen, zodat deze winter in ieder geval in de categorie "normaal" valt.
Voor een koude winter hebben we een Hellman van 100 nodig.
Zo ver zijn we nog niet.
Dat heeft toch niks te maken met jou vermoeden dat de sneeuw oostelijk gaat vallen of ben ik nou gek ?
Zou graag zien dat je je vermoeden onderbouwt en anders er bij vermeld dat t slechts een voor gevoel is.
Dan weet ik namelijk hoe serieus ik je moet nemen. | Gewijzigd: 20 januari 2013, 00:10 uur, door Roxiejh