"Op dit moment wordt de weersituatie voor de Benelux reeds voorbereid boven grote delen van Frankrijk. Een depressie met kern nabij Bordeaux (wind en luchtdruk) trekt in de loop van de avond en nacht verder richting het noorden en genereert een sneeuwzone. Het gaat hier om een samenspel tussen koufront, occlusie en warmtefront. De occlusie passeert morgenvoormiddag over het centrum en het westen van België en Nederland. Het warmtefront daarentegen met een warme sector op 1499 m (850 hPa) trekt deels over het oosten en zuidoosten van de Benelux .... Lees meer
![](/images/userimages/forum/user_11762/131269.png)
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 20:44 uur, door NoodweerBenelux
er kan alleen in het zuid oosten plaatselijk wat ijzel vallen en niet overal. Temp zijn daar veel te laag voor.
tot een uur of 3 in de middag zal dat ten oosten zijn van tilburg
en daarna ten oosten van weert tot en met kleve in duitsland!!
in de middag en tegen de avond zal alles overgaan in sneeuw.
Ik hoop voor een ieder dat we een dik pak sneeuw krijgen..
veel plezier allemaal morgen.
ik wil ook nog even zeggen dat GFS voorspeld dat er tot 5 cm in 3 uur kan vallen met namen in het midden van nederland. | Gewijzigd: 19 januari 2013, 20:53 uur, door maniactheman
kan me begin december nog terughalen met z limburg 3 tot 5 cm werd 10.
en elder 20 cm dus hect er niet veel waarde aan
Moet je zeker niet doen!
Afgelopen maandag/dinsdag zei het KNMI 3 / 5 cm sneeuw in het westen...
Nou ik had toch echt 14 cm! Waarvan nu nog ongeveer 10 over is...
Ze onderschatten het meestal!
Gr.
Gr.
Dit had alles te maken met de treksnelheid van de sneeuwzone en het hogedruk gebied wat tegen het lagedruk gebied ingaat.
Hier kan elk moment verandering in komen en dus zegt de verwachting van vandaag niet alles over morgen en dat was het zelfde als toen.
Het blijven voorspellingen!!!
*Edit Debbieke: quote goed gezet*
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 21:51 uur, door Debbieke
Het blijven lastigge situaties voor iedereen en ik denk dat we er alleen achterkomen door te snowcasten.
Ik zal zeggen, wacht lekker af. Morgen zal je het met je eigen ogen zien
Die is er wel met dank aan weer-online!!! http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 22:00 uur, door Debbieke
Het blijven lastigge situaties voor iedereen en ik denk dat we er alleen achterkomen door te snowcasten.
we zien wel
![:P :P](/images/smilies/9.gif)
Dit lijkt wel heel erg weinig neerslag?
Het zou kunnen kloppen als je het keer 10 doet zijn het ongeveer cm in sneeuw.
maar ik vindt de treksnelheid nogal snel of zou dat aan het filmpje liggen
![8) 8)](/images/smilies/4.gif)