Baseer je dat ergens op of hoop je het alleen;)
Als je de verschillende neerslagruns bekijkt komt het wel in de buurt van de 10-15-20cm | Gewijzigd: 19 januari 2013, 20:22 uur, door Taylor
We zullen zien, maar als je de diverse radars bekijkt dan kan het KNMI toch wel eens gelijk hebben. Veel meer dan 2 mm zit er dan niet in. Ik kijk de laatste tijd veel op die Noorse radar en die heeft het ook over maar enkele millimeters neerslag.
Ik lees nu net op het kaartje van WRF die in het noordwesten tussen de 10 en 20 cm afgeeft. Ik lees alleen bij hun en schenk er niet veel waarden aan, maar het sneeuwfront zal moeite hebben om Nederland weer te gaan verlaten. Hierdoor zou het kunnen dat het sneeuwfront voor meer cm'ters kunnen gaan zorgen dan verwacht. Zelf ga ik er vanuit dat we tussen de 5 en 10 cm kunnen gaan krijgen. Dit voornamelijk door de langdurige sneeuwval. Temp hier nu -4,8
wat mij de laatse weken toch opvalt is dat de gfs op lange termijn vaak boven nul zit in de pluim dan. | Gewijzigd: 19 januari 2013, 20:34 uur, door steffantje
Wil dat zeggen dat de kans op echte sneeuw daarin omlaag gaat. Ik heb liever een paar centimeter sneeuw. Maarja ik woon in noord-limburg dusja.
er is een kans op een paar uur ijzel in zuid oosten van nederland. maar dat kan ook zo zijn dat het gewoon als droge sneeuw valt. sommige modellen komen met ijzel of natte sneeuw.