maar goed het is idd nog ver weg dus 100% zekerheid heb je nooit. En over die media? Ja idd die blazen alles op en
hebben hypes zoals tada je raadt het al, de 11 steden tocht. 1 week vriezen en de koorts breekt gelijk weer uit.
Deden ze dat in de media ook maar met onweer
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Hoewel het ppjutten van de hype natuurlijk ook een goede practical joke is, en goed voor de omzet van bepaalde Friese kruidenmengsels.
laten we daar op drinken ! En nu weer on-topic voordat de moderator(s) dit roepen...
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 13:14 uur, door fries1984
In de zomer kijk ik eigenlijk alleen naar onweer kansen, omdat dat mij fasineert. Dan vind ik het fijn om alleen die info te lezen over onweerkansen enzo. Want anders moet je telkens 15 pagina's terug lezen om alle kaarten en info te bekijken. Zo is het ook zo voor mij wat sneeuw betreft. Maar ik realiseer me dat dat misschien een beetje egoistisch van mij is.
Dus moderators, vergeet mijn voorstel maar.
groet,
Victor
ps. Ik gun de ijs-liefhebbers al het goede.
En waar basseer je dit op.. Ik zie in geen enkele pluim(oost ned) FLINKE dooi... hooguit lichte stijging van de temps.. En dan ook nog op zeer lange termijn..
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 15:14 uur, door Marga
Heeft iemand misschien een link voor mij?
Die vind je hier:
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavneur.html
http://www.wetter3.de/animation.html
Ben47 | Gewijzigd: 19 januari 2013, 13:35 uur, door Ben47
Een lagedrukgebied over het noorden van Spanje trekt richting BE en zal morgen zondag van zuid naar noord over de regio trekken. In en ten oosten van de depressie is warme lucht aanwezig in de hoogte en zelfs aan de grond kan je tijdelijk dooien. West van de depressie blijft het waarschijnlijk vriezen. Gekoppeld aan de depressie is een occlusie aanwezig met daarop een intensiteit van 2-4 mm/3h. Uiteindelijk kan er morgen zo'n 3-7 mm neerslag vallen, het meeste over het zuiden van BE en westen van de regio.
Belangrijk is uiteraard het neerslagtype gezien de lagedruk deels gevuld is met zachte lucht. Ik ga ervan uit dat ten westen van Brussel, de neerslag als sneeuw zal vallen. In het centrum van BE kan dat een mengvorm zijn van sneeuw, sleet en zelfs tijdelijk ijzel. Over het oosten en zuidoosten, alsook over het zuidoosten van NL, is de kans op ijzel zeer reëel, want daar laten de progtemps een gevaarlijke ijsdriehoek zien. Na doortocht van de depressie gaat het overal opnieuw vriezen.
![](/images/userimages/forum/user_8136/131240.png)
Er is een niveau 3 waarschuwing van kracht in een ruime zone ten oosten van Brussel voor kans op ijzel. Dit kan problematische gevolgen hebben gezien neerslagintensiteit in combinatie met de koude bodem die niet meteen zal ontdooien. Elders is er een niveau 2 van kracht voor sneeuw met een cumulatie rond 3-6 cm als richtwaarde. Gezien de onzekerheid over hogere waarden en het tijdstip (zondag) is een niveau 3 in deze gebieden niet opportuun. De sneeuw kan vooral over NL stuiven door de matige tot vrij krachtige oostenwind.
Link naar pagina van Karim hamid: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Bron: Severewheatheroutlook | Gewijzigd: 19 januari 2013, 13:34 uur, door Tatanka
Dat geeft de hoop morgen ook weer met de verwachte sneeuw. Is afwachten, maar als het van de week ook goed opklaart en de sneeuw die der ligt kan het ijs ook flink hard aangroeien. Dus komen misschien dan wel eens in de buurt van toertochten op het ijs volgende week.
Dat geeft de hoop morgen ook weer met de verwachte sneeuw. Is afwachten, maar als het van de week ook goed opklaart Ik zie weinig "goede opklaringen" bij de diverse modellen. Misschien dat dat ook de reden is dat de gemiddelden rond lichte tot matige vorst blijven hangen.
Uit het volgende plaatje lijkt het alsofmorgen de meeste sneeuw toch in de zuidelijke helft valt.
Morgen om 12.00u (sneeuw hoeveelheden berekend per 6 uur)
Begin van de nacht van zondag op maandag is het noorden aan de beurt. Daartussen zit een gat zonder al te veel neerslag.
![](/images/userimages/forum/user_11560/131242.png)
![](/images/userimages/forum/user_11560/131243.png)
Waarom spreekt ie zichzelf tegen dan je pakt slechts 1 kaart
![](/images/userimages/forum/user_8136/131244.png)
![](/images/userimages/forum/user_8136/131245.png)
Noorden krijgt bakken sneeuw
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 14:02 uur, door Tatanka
Verwachte sneeuwval tot en met dinsdag.
Als dit uitkomt krijgt een deel van groningen er 25cm tot 50cm sneeuw bij
eeeh je hebt hier een neerslagkaart voor dinsdag geplaatst. ..
aah ik zie het al t/m dinsdag bedoel je... IK dus beter lezen
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 14:04 uur, door Callie-P
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Mvg Tatanka
| Gewijzigd: 19 januari 2013, 18:24 uur, door Debbieke