Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Copiah, MS; Lawrence, MS; Lincoln, MS.

13 Feb 2025 06:51:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MS; Lincoln, MS.

13 Feb 2025 06:51:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Covington, MS; Jefferson Davis, MS; Lamar, MS; Marion, MS.

13 Feb 2025 06:51:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lowndes, AL; Montgomery, AL.

13 Feb 2025 06:43:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, AL; Monroe, AL; Wilcox, AL.

13 Feb 2025 06:27:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, AL; Wilcox, AL.

13 Feb 2025 05:15:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, AL.

13 Feb 2025 05:15:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, AL; Monroe, AL.

13 Feb 2025 04:36:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Choctaw, AL.

13 Feb 2025 01:54:47

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Wayne, MS.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Covington, MS; Forrest, MS; Jefferson Davis, MS; Jones, MS; Lamar, MS; Marion, MS.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, MS; Jasper, MS; Jones, MS.

13 Feb 2025 01:54:46

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Choctaw, AL.

13 Feb 2025 01:54:46

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Covington, MS; Jones, MS.

13 Feb 2025 01:33:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, AL.

13 Feb 2025 01:33:03
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Taylor
Lid
18 januari 2013, 20:04 uur | Bericht #383571
Citaat van jenssweerts, vrijdag 18 januari 2013, 18:59 uur dat front boven frankrijk begint wel serieus te activeren,toch nog sneeuw?
Viel mij ook op. Spannend!
Jasneker
Lid
18 januari 2013, 20:10 uur | Bericht #383572
Citaat van Sneeuwman, vrijdag 18 januari 2013, 19:28 uur Citaat van Jasneker, vrijdag 18 januari 2013, 19:11 uur

Dan valt er toch wel meer dan 4 a 5 cm of zie ik dat verkeerd?

Windsnelheid op Zondag windkracht 3 dat valt best mee.
Hoeveelheid kan nog veel aan veranderen per plaats, maar gezien de laatste kaaarten en hoeveelheden per uur opgeteld kan dat 4 a 5 cm zijn, maar dat is nu nog ver vooruit kijken en -per plaats- verschillend.

Op de dag zelf - Zondag- naar het weer zien en de modellen volgen, we zien nu al per 12 uur de modellen enorm verschillen, en zo is het ook met verwachte neerslag.

Soms zie je 2 plaatsen vlak bij elkaar met enorme verschillen in neerslag uit dezelfde bui.

Groeten, Cor
Waarom deze advertentie?
siemen
Lid
18 januari 2013, 20:36 uur | Bericht #383573
8| hier in wulpen(koksijde) plots grote vlokken   en ik zie niets op buienradar hoe kan dat nu ??  weet iemand meer ??
ijsfreak, sneeuwfreak, WINTERFREAK
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2013, 20:44 uur | Bericht #383574
Dat gebied boven Frankrijk ziet er Indd goed uit. Hoop dat tot Nederland komt en er een mooi laagje bij komt. Ga het iig in de gaten houden.
Born to be wild!
18 januari 2013, 20:46 uur | Bericht #383575
Citaat van siemen, vrijdag 18 januari 2013, 20:36 uur 8| hier in wulpen(koksijde) plots grote vlokken   en ik zie niets op buienradar hoe kan dat nu ??  weet iemand meer ??
Op www.sneeuwradar.nl zie je wel iets. Enkele sneeuwbuien precies over de gehele lengte van de Belgische kust.
siemen
Lid
18 januari 2013, 20:51 uur | Bericht #383577
inderdaad op sneeuwradar van buienradar zie ik het nu ook  het is net of het nog bezig aan het activeren 
ijsfreak, sneeuwfreak, WINTERFREAK
18 januari 2013, 20:53 uur | Bericht #383578
Winterweer Nederland
Aan de hand van de laatste uitdraai is en blijven de vooruitzichten ronduit winters voor Nederland. In grote lijnen verandert er weinig aan het scenario van hoge luchtdruk ten noorden van onze omgeving en lagedruk dat zijn heil zoekt op zuidere breedtes. Er zijn wel nuance verschillen te bespeuren richting eind volgende week waarin het Amerikaanse GFS een IJslanddepressie wat meer invloed toedicht ten aanzien van het Noordzeegebied. Het Europese ECMWF moet van deze verzachting niets weten en laat tegen die tijd de hoogterug ten noorden van ons land intact en voorziet zelfs een verscherping van de kou tegen die tijd. Grote tegenstrijdigheden dus welke we wel vaker zien aan het eind van de verwachtingstermijn maar voorlopig op en top winters dus.

Iets dichterbij kijkend zien we aanstaande zondag trouwens een storing op de vertrouwde manier ten zuiden van Nederland langstrekken waardoor de sneeuwkansen tijdelijk gaan toenemen. Het occluderende front (koufront dat warmtefront heeft ingehaald) schampt tegen die tijd het zuiden van het land waardoor er sneeuw van betekenis kan gaan vallen. Hoeveel centimeter dit zou kunnen gaan opleveren is nog wat onzeker en ook bij de noordelijke begrenzing ervan zet ik zo mijn vraagtekens. We zien het wel de komende dagen waarbij we ook moeten gaan afwachten in hoeverre de vorst de aankomende nachten aanwezig zal kunnen gaan zijn. De hardnekkige bewolking frustreert de nachtelijke uitstraling enorm waardoor het de afgelopen nacht niet veel verder heeft kunnen afkoelen dan tussen de -2 en de -5 graden C! Wat dat betreft slecht nieuws voor de Elfstedenliefhebbers onder ons waarbij de hysterie in ons land weer tot flinke hoogte aan het stijgen is!

@johan alpenweer | Gewijzigd: 18 januari 2013, 21:35 uur, door Berry Vaas
18 januari 2013, 20:53 uur | Bericht #383579
snap echt niet waar een ieder zich druk over maakt. Vorige week gaf ik zelf aan dat dit weekend de temp omhoog zou gaan, en dat werdt min of meer de grond ingeboord.Toen kwamen er idd goede kaarten, en nu blijken de kaarten precies de andere kant op te wijzen.

Ja jammer dan laten we gewoon afwachten wat zich na zondag of maandag gaat afspelen, want ik heb het al eens eerder gezegd onze moderne apparatuur blijkt toch niet altijd zo te werken zoals het zou moeten. Wat ik denk  is dat er na maandag , opnieuw  koude vrieslucht uit het oosten binnesijpelt, ben geen profeet, maar gezien de luchtdruk verdelingen kan het toch echt vriezen of dooien. Ga hier als laaste niet van uit, maar heb weinig vertouwen in al die mooie kaartjes. En dit is al jaren zo.
Laat je niks wijs maken, want dit is al vele malen gebleken dat  termijnverwachtingen op langere termijn nooit uitkomen.

Ik kijk ook naar het dierengedrag, en de mollen gaan molshopen maken en dat is of kan een teken zijn dat de temperatuur boven nul gaat komen.
Doe er wat mee??
18 januari 2013, 21:00 uur | Bericht #383580
Citaat van Hendrik horst, vrijdag 18 januari 2013, 20:53 uur Ik kijk ook naar het dierengedrag, en de mollen gaan molshopen maken en dat is of kan een teken zijn dat de temperatuur boven nul gaat komen.
Doe er wat mee??

Niet verkeerd bedoeld, maar als mollen bulten gaan maken komt er kou aan ze gaan juist dieper de grond in. Dat is mij een x verteld.

Maar aan gedrag van dieren kan je het zien alleen neem ik het niet altijd serieus want heb nu een broedse kip terwijl het gewoon vriest, zoiets verwacht je niet midden in de winter maar eerder lente of zomer.

1 ding is zeker de winter blijft nog even en hoelang die blijft is afwachten(ik hoop nog een mooi poosje)  maar mocht dat niet zo zijn hebben we ieder geval toch 2 weken winter gehad. Schaatsen sneeuw wat wil je nog meer.

| Gewijzigd: 18 januari 2013, 21:03 uur, door steffantje
18 januari 2013, 21:01 uur | Bericht #383581
En kijk eens hoe mooi dat gebied dat nu boven Noord-Frankrijk zit zich richting Zuid-België begeeft. Vanaf een uur of 01.00 zou dat best wel eens voor een paar uur neerslag kunnen zorgen. Vooral de Duitse radar (http://www.wetter.com/wetter_aktuell/niederschlagsprognose/deutschland/) geeft het mooi weer. Hopelijk trekt het verder door en pikken we er hier ook nog iets van mee.
Jenss
Moderator
18 januari 2013, 21:29 uur | Bericht #383582
er komt toch behoorlijk wat sneeuw aan en het vertoont geen enkele vorm van vertraging of stagnering
Ries
Lid
18 januari 2013, 21:34 uur | Bericht #383583
Kans op wat sneeuw voor zondag. Zondagochtend in het zuiden vanaf 09:00 gedurende 10 uur en vanaf 14:00 in het noorden gedurende 5 uur.

Kaart: KNMI
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Sneeuwman
Lid
18 januari 2013, 21:34 uur | Bericht #383584
Citaat van jenssweerts, vrijdag 18 januari 2013, 21:29 uur er komt toch behoorlijk wat sneeuw aan en het vertoont geen enkele vorm van vertraging of stagnering
Ze hebben niks voorspeld toch voor vannacht?

MaikelNL
Lid
18 januari 2013, 21:35 uur | Bericht #383585
Citaat van jenssweerts, vrijdag 18 januari 2013, 21:29 uur er komt toch behoorlijk wat sneeuw aan en het vertoont geen enkele vorm van vertraging of stagnering

Ik weet niet wat jij ziet, maar hier lost alles redelijk op..
niksnut
Lid
18 januari 2013, 21:36 uur | Bericht #383586
Citaat van Hendrik horst, vrijdag 18 januari 2013, 20:53 uur snap echt niet waar een ieder zich druk over maakt. Vorige week gaf ik zelf aan dat dit weekend de temp omhoog zou gaan, en dat werdt min of meer de grond ingeboord.Toen kwamen er idd goede kaarten, en nu blijken de kaarten precies de andere kant op te wijzen.

Ja jammer dan laten we gewoon afwachten wat zich na zondag of maandag gaat afspelen, want ik heb het al eens eerder gezegd onze moderne apparatuur blijkt toch niet altijd zo te werken zoals het zou moeten. Wat ik denk  is dat er na maandag , opnieuw  koude vrieslucht uit het oosten binnesijpelt, ben geen profeet, maar gezien de luchtdruk verdelingen kan het toch echt vriezen of dooien. Ga hier als laaste niet van uit, maar heb weinig vertouwen in al die mooie kaartjes. En dit is al jaren zo.
Laat je niks wijs maken, want dit is al vele malen gebleken dat  termijnverwachtingen op langere termijn nooit uitkomen.

Ik kijk ook naar het dierengedrag, en de mollen gaan molshopen maken en dat is of kan een teken zijn dat de temperatuur boven nul gaat komen.
Doe er wat mee??

helemaal mee eens. kijk ook altijd naar de natuur. helaas doen ze daat ook niet aan hele lange termijn voorspelling maar een paar dagen tot week vooruit is zeker heel betrouwbaar   
Ries
Lid
18 januari 2013, 21:42 uur | Bericht #383587
Citaat van Sneeuwman, vrijdag 18 januari 2013, 21:34 uur Citaat van jenssweerts, vrijdag 18 januari 2013, 21:29 uur er komt toch behoorlijk wat sneeuw aan en het vertoont geen enkele vorm van vertraging of stagnering
Ze hebben niks voorspeld toch voor vannacht?

Kan in het zuiden een enkele vlok sneeuw vallen, geen grote hoeveelheden in NL, België wel iets meer kans.
Voor NL stukje uit de guidance voor vanavond en morgen en zondagochtend:

NEERSLAG:
Met name in het noorden komt er uit de Sc af en toe lichte sneeuw naar beneden. Dit zijn zeer kleine hoeveelheden. Ook is er zeer lokaal motregen of onderkoelde motregen gemeld, iets dat vooral voorkomt als er boven een vochtige grenslaag een drogere laag aanwezig is. Zelfs als het verticale profiel volledig onder nul is kun je dan alsnog deze neerslagsoorten krijgen. Nabij de twee deactiverende occlusies kan lichte sneeuw vallen, het zuiden zou daar vannacht, morgenochtend en -middag iets van mee kunnen krijgen. Ook dit zijn geen grote hoeveelheden. Grotere hoeveelheden worden zondagochtend verwacht. Tot het middaguur kan er in de zuidelijke helft op veel plaatsen verse sneeuw van enkele centimeters bij vallen. Het zuidoosten is nog onzeker. Hirlam komt met ijsregen die te maken heeft met een smeltlaag (T=+2 C) tussen 3000 en 5000 voet. EC en vooral Harmonie houden het tot zondag 12 UTC op droge sneeuw. Criteria (3 cm/uur of 10 cm in 6 uur) lijken vooralsnog niet gehaald te gaan worden. 
Bron: KNMI

Kaartje voor zondag met een pijl op het occousie front wat de sneeuw zal veroorzaken | Gewijzigd: 18 januari 2013, 21:47 uur, door Ries
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Kaj
Lid
18 januari 2013, 21:55 uur | Bericht #383589
buienradar ziet er zondag goed uit voor heerlen van 8 uur tot 16 uur sneeuw
18 januari 2013, 22:34 uur | Bericht #383592
omtrent zondag is hier een grote update te vinden
http://belgium-weather.blogspot.be/

www.belgium-weather.blogspot.be
fries1984
Lid
18 januari 2013, 22:59 uur | Bericht #383593
Zeer benieuwd naar de nieuwe run. Ijsaangroei was hier in balk afgelopen nacht minimaal. Media denkt er nog steeds anders over, zojuist 2 studio/montage busjes met grote schotels op het dak gespot... Zucht
18 januari 2013, 23:04 uur | Bericht #383594
Verwachten jullie straks nog sneeuw in zeeland van het front vanuit Frankrijk Ik denk van wel
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.905 topics, welke bij elkaar 448.602 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.613 leden.
Het nieuwste lid is kruij182.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 94 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 94, lezen 3 mensen het topic "Discussiepagina winter 2024-2025".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden