Je hebt gelijk, nu doet de site het wel. Als dit uitkomt komt zeker minimaal 5cm sneeuw voor het midden.
5 tot 8 CM in het zuiden zit er dik in, dan moet 5CM geen overbodige luxe zijn voor het midden van het land.
De site yr.no beschouw ik zelf als vrij betrouwbaar uit eigen ervaringen, hopelijk zitten ze er ook nu weer goed bij!
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 18:43 uur, door Marga
Edit Marga: link aanklikbaar gemaakt | Gewijzigd: 18 januari 2013, 18:50 uur, door Marga
Valt nu nog niet echt te zeggen... Ik denk dat je het beste morgen rond deze tijd even kijkt wat er zondag/maandag gaat gebeuren en dan zal het wel duidelijk worden of het dan werkelijk gaat sneeuwen, ijzelen, regenen... etc.
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Voorlopig zou het zuidelijke deel van Belgie ijzel krijgen, en voor NL weet ik het eigenlijk niet... Ik denk het oostelijkste deel....( graag aanvulling..
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
Dank je, dan kijk ik morgen ook nog even. Het was net even zo'n chaos hier dat ik de draad even kwijt was
![8| 8|](/images/smilies/6.gif)
Persoonlijke aanvallen worden niet getolereerd. Ongeacht of iemand nu wel of niet gelijk heeft.
Zoals ik eerder aangaf zijn felle inhoudelijke discussies zeker toegestaan, maar het "op de man/vrouw" spelen niet.
Je kunt er altijd voor kiezen om iemand te negeren door niet op zijn reacties te reageren.
Verder een dringend verzoek om geen loze kreten de discussie in te werpen.. Die run van dat model is maar niets...
Dit soort uitspraken zonder enige vorm van onderbouwing zijn geen meerwaarde voor de discussie en gaan verwijderd worden.
Persoonlijke aanvallen worden niet getolereerd. Ongeacht of iemand nu wel of niet gelijk heeft.
Zoals ik eerder aangaf zijn felle inhoudelijke discussies zeker toegestaan, maar het "op de man/vrouw" spelen niet.
Je kunt er altijd voor kiezen om iemand te negeren door niet op zijn reacties te reageren.
Verder een dringend verzoek om geen loze kreten de discussie in te werpen.. Die run van dat model is maar niets...
Dit soort uitspraken zonder enige vorm van onderbouwing zijn geen meerwaarde voor de discussie en gaan verwijderd worden.
sorry maar ik vind het irritant als iemand heel de tijd hetzelfde zegt en zegt dat het allemaal slecht zal worden zonder onderbouwing | Gewijzigd: 18 januari 2013, 18:57 uur, door Jenss
Dat is toch wel erg lang?
http://europa.buienradar.nl/3daagse.aspx?soort=grt-066regenverwachting&type=regenverwachting&jaar=-10
Het blijkt uit bijvoorbeeld de vele verzoeken, die wij als crew doen om bijvoorbeeld de quotes in te korten, dat er slecht gelezen wordt. Hoogst onwaarschijnlijk, dat mensen een persoonlijke aanval op iemand zien als "voorbeeld hoe het niet moet". Bezem gaat er dan gewoon doorheen, irritant of niet.
Citaat van jenssweerts, vrijdag 18 januari 2013, 18:57 uur Citaat van Marga, vrijdag 18 januari 2013, 18:49 uurVerder een dringend verzoek om geen loze kreten de discussie in te werpen.. Die run van dat model is maar niets...
Dit soort uitspraken zonder enige vorm van onderbouwing zijn geen meerwaarde voor de discussie en gaan verwijderd worden. sorry maar ik vind het irritant als iemand heel de tijd hetzelfde zegt en zegt dat het allemaal slecht zal worden zonder onderbouwing
De aanwijzing, die ik al gaf, geeft hier al antwoord op.
En nu gaarne verder on topic..Winter..schaatsen.. sneeuw.. kou.. koek en zopie.. modellen.. runs.. etc
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 19:04 uur, door Marga
Dat is toch wel erg lang? ( knip)
Als je de hele serie laat lopen zie je waarom, de bui uit Belgie komt boven Friesland samen met een neerslag gebied uit Duitsland en verbind zich ermee.
De treksnelheid is ook niet hoog, dus blijft de bui langer hangen, iets wat we vorige week ook al zagen in het zuiden met de sneeuw.
Maar er kan nog veel veranderen, hou de modellen in de gaten.
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 19:13 uur, door Jasneker
De treksnelheid is ook niet hoog, dus blijft de bui langer hangen, iets wat we vorige week ook al zagen in het zuiden met de sneeuw.
Dan valt er toch wel meer dan 4 a 5 cm of zie ik dat verkeerd?
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 19:33 uur, door Marga
Die modellen moeten we zeker in de gaten houden. maar wat mij op gevallen is de laatse dagen in de pluim is toch dat het steeds iets meer word. Zit dan niet tewachten op een pak sneeuw, maar zou zomaar eens 10 cm kunnen vallen. Zondag ochtend weten we vast meer en hoeveel ongeveer. En dan kan er als nog meer of minder vallen dan de verwachting is. is altijd heel moeilijk in teschatten.
de wind speelt ook een grote rol. dat zagen we in december wel. werd veel sneeuw verwacht en omdat de wind sneller kwam hadden we een kleine cm inplaats van 5 a 8 cm wat voorspeld was.
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 19:33 uur, door steffantje
Komt wel goed met die sneeuw denk ik
http://www.yr.no/place/Netherlands/South_Holland/Katwijk_aan_Zee/meteogram.png
Voor een andere plaats http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/meteogram_menu.html | Gewijzigd: 18 januari 2013, 19:41 uur, door plember