alhoewel de meeste leden wel voor de + gaan later.
beetje raar wat er nu opeens allemaal gebeurt.
Natuurlijk kan dit wel maar EC is het er helemaal niet mee eens..die heeft gewoon nog koude in haar run zitten tot het einde aan toe..
Sterker nog die laat het echt een stuk kouder worden..0h run we zullen zien wat de 12h run zal brengen
Kwa sneeuw zoals ik al zei.. hou het in de gaten.. de sneeuwhoeveelheden nemen al toe...
Nu voor zondag /maandag al matige sneeuwval in het noorden. Zeer slecht nieuws voor de ijsaangroei, maar met een beetje geluk kunnen ze op de router al op veel plekken vegen, en deze sneeuwval blijft toch dan een uurtje of 24 aan houden....in het hele land..
3 sterren = matige sneeuwval ,2 sterren is lichte sneeuwval. ( ter info wij hadden 2 uurtjes lichte sneeuwval vandaag en er is toch een mooi laagje bijgekomen)
Misschien dat dit allemaal mee gaat vallen, maar gezien de snelheden waarop alles zich verplaatst denk ik dat de hoeveelheden (lokaal) echt wel eens aanzienlijk kunnen zijn.
![](/images/userimages/forum/user_4399/131160.jpg)
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 14:03 uur, door Callie-P
Natuurlijk kan dit wel maar EC is het er helemaal niet mee eens..die heeft gewoon nog koude in haar run zitten tot het einde aan toe..
Sterker nog die laat het echt een stuk kouder worden..0h run we zullen zien wat de 12h run zal brengen
Kwa sneeuw zoals ik al zei.. hou het in de gaten.. de sneeuwhoeveelheden nemen al toe...
Nu voor zondag /maandag al matige sneeuwval in het noorden. Zeer slecht nieuws voor de ijsaangroei, maar met een beetje geluk kunnen ze op de router al op veel plekken vegen,
Vanrmrgen een postje van driver dat het tussen Leeuwarden en Dokkum tussen de 0,5 en 3 cm is, daar is denk ik nog niet goed te vegen..
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2264363/UK-weather-Heavy-snow-sweeps-Wales-West-Country-FOOT-way.html?ICO=most_read_module
Edit Marga: zie ook hier de berichtgeving in nieuwsgedeelte: klik hier | Gewijzigd: 18 januari 2013, 15:02 uur, door Marga
Vreemde is dat de GFS kaart op weer.nl dat niet zo extreem laat zine, 8 gradenlijn over Nederland. ongeveer 2-2,5 graden bovern het langjaarlijks gemiddelde dus niet zo ongewoon, maar de 10 graden lijn ligt verder weg dan op jouw Duitse GFS kaartje....
Vreemd, heel vreemd.
![](/images/userimages/forum/user_9368/131178.png)
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2264363/UK-weather-Heavy-snow-sweeps-Wales-West-Country-FOOT-way.html?ICO=most_read_module
Wat een heerlijke pagina vol winterchaos! Haha nu wij nog zondag
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Ik vind dat altijd een nadeel van de lange termijn verwachting, voor je goed en wel een lekkere vorstperiode te pakken hebt, zijn er altijd wel prognoses die een dooi-aanval voorspellen. Laten we eerst maar eens gaan genieten van het komende weekend!!
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Voorlopig is deze vorstperiode vrij consistent gebleken, dus ik heb er (nu) nog alle vertrouwen in.........
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Edit Bronk: Kaartje verwijderd uit de quote
Dat ziet er wat minder uit.... maarja, voor hetzelfde geld staat ie strajs weer op -20. | Gewijzigd: 18 januari 2013, 16:01 uur, door Bronk
thumbs up
Gisteren ging GFS erg diep met de maxima temperaturen tweede helft van volgende week met -6°C als maxima en -12°C als minima, en je zegt het zelf het gaf een omslag pas bij volgend weekend. Nog erg ver dus. Maar ik heb nog steeds vertrouwen, de pluim van kmi geeft nog altijd ijsdagen tot zondag.