pluim is gewoon weer uitstekend.
Het zonnetje komt hier in Sneek er ook weer heel langzaam doorheen. | Gewijzigd: 18 januari 2013, 11:09 uur, door steffantje
Dat klopt, maar t zou ook weer zonde zijn als de winter volledig over is als de carnaval aan de gang is.
Heb ook eens een carnval gehad waar het veels te koud was (2007?) maar met stevig doorlopen en wat erwtensoep kom je er wel door

Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Dat klopt, maar t zou ook weer zonde zijn als de winter volledig over is als de carnaval aan de gang is.
Heb ook eens een carnval gehad waar het veels te koud was (2007?) maar met stevig doorlopen en wat erwtensoep kom je er wel door

Gewoon lekker aan de pure berenburg gaan is er niks aan de hand. Blijf je lekker warm van
ik denk dat we gewoon zondag weer afmoeten wachten met de sneeuwval dan zullen de pluimen ook weer anders worden. en de kaarten.
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 11:34 uur, door steffantje

Geen regen en vooral niet glad, dan komt het allemaal goed. Moet wel zeggen dat ik vaak het lentegevoel begin te krijgen als ik op aswoensdag langzaam wakker wordt..
Dat klinkt goed, zolang het droog blijft is het denk ik wel te doen. Heb bij het woord carnaval ook altijd een lente gevoel, toch is het vaak nog erg fris, maar als ik ergens kan tekenen dat, als het met carnaval koud is de winter aanlbijft, zal ik dat zeker doen

Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Trouwens in het noorden van NL positieve temps?
yep. dat zie ik ook. Maar was ook al te zien op de kaarten.Niet alleen deze run maar eigenlijk op alle runs lag de vorstgrens voor vandaag
in het noorden zo'n beetje op de grens land/water

Ik heb wel het idee dat buienradar de thermometer op 10 boven de grond en op 2 meter hoogte door elkaar gehaald heeft. Die van 2 meter hoogte geeft lagere temperaturen aan dan die op 10 cm.
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 12:53 uur, door jcroon
Afgelopeen nacht slechts -3 geweest of daar omheen afhankelijk van de bewolking, en een heel klein beetje sneeuw wat geen naam mag hebben.
Straten kunnen glad zijn in het hele land vanwege de natheid en de vorst in de grond.
Met het boodschappen halen vanmorgen was dat op sommige plaatsen wel te merken, nieuwe banden of niet...
Meestal de klinker bestrating die glad was.
Dat zag ik ook, maar eerst even de kijken wat er vanavond uit de bus komt bij GFS en ECMWF.

En dan 30 januari, zie ik de 11 graden grenslijn bij Belgie opdoemen? Huhhhh.....GFSje toch...foei foei...dit is toch weer andere koek.....

| Gewijzigd: 18 januari 2013, 13:37 uur, door Leroy
En dan 30 januari, zie ik de 11 graden grenslijn bij Belgie opdoemen? Huhhhh.....GFSje toch...foei foei...dit is toch weer andere koek.....
Dat..kan haast niet?

alhoewel de meeste leden wel voor de + gaan later.
beetje raar wat er nu opeens allemaal gebeurt.
Vreemd is echter dat op Buienrder niets valt waar te nemen.
ik kijk op de duitse zie je meer op ,en er zat vanmorgen ind het een en ander wat over ons heen is getrokken......... dit geeft de nederlanse buienradar niet aan klopt.