Verder valt het me (wederom!) op dat Terschelling de koudste temperaturen noteert. En hoe?! -8 daar, -2.3 hier! Bizarre winter tot nu toe!
volgens mij kijk je naar de gevoelstemperatuur
In Belgie ook het rare verhaal... Kust is het koudste van het land
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
![](/images/userimages/forum/user_11448/131139.jpg)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ja ik zie het. Wat op zich ook weer heel vreemd is. Gelukkig is het nu het koudst in Zeeland... OOK vreemd! Ik blijf me verbazen .
Citaat van thunderstorms_4ever, donderdag 17 januari 2013, 23:22 uur
Maakt het wel een beetje compleet | Gewijzigd: 17 januari 2013, 23:23 uur, door Floris
![:D :D](/images/smilies/5.gif)
Maakt het wel een beetje compleet Haha, idd.
Maar ze hadden het wel voorspelt, dat is al een begin
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Trekt nu langzaam dicht met hopelijk nog wat sneeuw erbij
Haha, dacht dat ik dat al gedaan had s Terschelling dus
EDIT Ben47: Je kunt je woonplaats in je profiel vermelden. Voorkomt vragen als: 'waar is hier?'
Zie PB | Gewijzigd: 17 januari 2013, 23:46 uur, door Ben47
Maar ze hadden het wel voorspelt, dat is al een begin
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
Hier regio Ieper om 17u al temperaturen rond -8. (windstil, helder en sneeuwdek doen veel)
Ter hoogte van turfsingel lag vanmiddag alles open | Gewijzigd: 18 januari 2013, 07:18 uur, door Marga
![](/images/userimages/forum/user_8136/131142.gif)
![](/images/userimages/forum/user_8136/131143.gif)
Gfs model voor zondag met accent op het noorden....voor de liefhebbers in het zuiden en andere delen de modellen daarvoor zien er ook goed uit
![](/images/userimages/forum/user_8136/131144.gif)
Bron: Weerdirect,Meteociel | Gewijzigd: 18 januari 2013, 07:20 uur, door Marga
![](/images/userimages/forum/user_4/131149.png)
Wolkenvelden ‘frustreren’ ijsgroeimodellen en dus ook de veel en veel te voorbarige Elfstedenkoorts. Terwijl grote delen van Noord-Europa profiteren van opklaringen onder de vleugels van een hogedrukgebied (Helsinki rapporteerde vanochtend -20,9º), is Nederland verzeild geraakt in een zee van wolken. Vroor het gisteravond nog op veel plaatsen matig (plaatselijk -8): na middernacht veelal niet meer dan lichte vorst. Omstreeks 6 uur was het op de meeste plaatsen niet veel kouder dan 1 tot 3 graden onder nul.
Dit weekeinde maar ook volgende week weet de kou zich dankzij een winterse luchtdrukverdeling te handhaven. Het blijft echter veelal bewolkt en zondag bestaat er een reële kans op sneeuw. De vorst is in de nacht overwegend matig (klaart het voldoende op dan zijn minima beneden -10 mogelijk); tijdens de middaguren vriest het licht.
De smaakmakers op de Euro-Atlantische weerkaart zijn een fragiele maar tamelijk standvastige hogedrukblokkade boven de Noorse Zee, zijnde de wateren tussen IJsland en Noorwegen. Aan de oostzijde van dit systeem stroomt voortdurend zeer koude lucht het noorden van Rusland binnen. Daar bevindt zich dan ook een permanent koudereservoir met op het 500 hPa-vlak (rond 5 kilometer hoogte) temperaturen omstreeks -45º.
Oceaandepressies worden gedwongen om uit te wijken via Biskaje en het Iberisch schiereiland naar de Middellandse Zee. Frontale uitlopers dringen soms naar onze omgeving op maar van een serieuze dooiaanval zal de komende tijd geen sprake zijn. Oostenwinden transporteren aanhoudend vrieslucht naar onze streken.
Bron: Jan Visser