Ik woon in Alkmaar. Ik denk dat het lichte sneeuwvalgebied niet over het koude ijselmeer gaat komen, maar je weet het nooit.
Het weer nu: nog enigzins mistig, maar niet meer die dikke soep van vanmiddag, zicht is nu opgelopen tot grofweg 800-900 meter ofzo. De hele dag matige vorst gehad, rond de -6, en dat is ook de huidige temperatuur.

Hier in Driel (vlakbij Arnhem) sneeuwt het ook. Mooi om te zien. Idd anders dan anders. Het lijkt wel of het grote glitters sneeuwt.
Ben erg benieuwd wat wij nog aan sneeuw gaan krijgen komende dagen......
Edit Ben47: welkom namens de gehele crew. Veel plezier hier! | Gewijzigd: 17 januari 2013, 21:35 uur, door Ben47

Hier in Driel (vlakbij Arnhem) sneeuwt het ook. Mooi om te zien. Idd anders dan anders. Het lijkt wel of het grote glitters sneeuwt.
Ben erg benieuwd wat wij nog aan sneeuw gaan krijgen komende dagen......
Welkom op O-O!
------------------------------------
De actuele temperaturen;

Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Het is sinds 18:00 uur wel een andere soort sneeuw geworden. Het zijn nu een soort grote glinsterende schijfjes..?
Hier (aan de overkant van de Maas) inderdaad ook al een paar uur lichte poolsneeuw. Hoewel niet spectaculair ten aanzien van de groei van het sneeuwdek, is het wel een zeer apart verschijnsel. Het nieuwe laagje lijkt inderdaad te zijn opgebouwd uit allemaal kleine schijfjes in de vorm van perfecte sneeuwkristallen. Zeg maar zoals je ze normaal alleen op tekeningen ziet.
Overigens ook wel leuk dat het westen nu eens de laagste temperaturen heeft, normaal gesproken worden wij hier in het oosten het meeste verwend. Nu, op een paar dagen na, al zeker drie weken (zware) bewolking. Gelukkig de laatste dagen vergezeld van de nodige sneeuwval, in plaats van de liters regen die we ondertussen gewend waren...
Volgens mij is GFS de weg kwijt voor 30 januari....+9 ??

| Gewijzigd: 17 januari 2013, 22:32 uur, door Ben47

Het zijn nagenoeg altijd naaldjes soms plaatjes vaak tienden van een millimeter groot.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Dit kan ik niet echt serieus nemen nog te ver weg en betrouwbaarheid van 0
Marga: Dank je wel voor het proberen om de quotes te verwijderen . Quotes goed gezet | Gewijzigd: 18 januari 2013, 07:16 uur, door Marga
Dit kan ik niet echt serieus nemen nog te ver weg en betrouwbaarheid van 0 % GFS begint 27 januari nu met + 5....tja 10 dagen is nog een eind weg..
| Gewijzigd: 18 januari 2013, 07:17 uur, door Marga