Ik niet, ene kant vind ik het prachtig en mag het vallen, andere kant, liever dat het Merwedekanaal weer zo dichtvriest dat ik vanaf de sluizen weer door kan lopen naar Toys Rus:P
Ik ben allang blij als die kou lang aanhoud, alle sneeuw die valt is meegenomen.
Dat zou mooi zijn ja, de Hollandse IJssel ook maar dan;)
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:13 uur, door Marga
laat het inderdaad verder hard vriezen hopelijks langer dan de 26 hé
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
voor de komende week ziet het er in ieder geval schitterend uit
Dat zou mooi zijn ja, de Hollandse IJssel ook maar dan;)
Klopt, maar sneeuwt belemmert de ijsgroei he, en het kanaal is nog niet zover, dus laat dan maar later vallen;)
Vorig jaar kon het, op de brug na bij BP, en daar iets verder was het niet tedoen maar afgezien van dat kon je ver doorlopen:)
-5 hier nu, laat het maar harder vriezen!
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:19 uur, door Marga
Morgenavond komt een sneeuwzone het land tergent langzaam binnengedrongen vanaf het westen tegen iets na middernacht brijd de sneeuwzone zich uit rochting het centrum van het land om zaterdagochten heel ons land te hebben veroverd
we krijgen dus mogelijk te maken met 12 u sneeuwval !
zaterdagmiddag verlaat de storing ons land en wordt het iets droger
Sneeuwvalhoeveelheden verwacht vrijdagavond tot zaterdagmiddag 1 tot 5 plaatselijk 6 cm verse sneeuw !
Maar das nog lang niet alles ook zondag komt een sneeuwstoring opnieuw ons land binnen met mogelijk sneeuwval van betekenis !
Sneeuwvalhoeveelheden verwacht zondagavond / maandag 3 tot 7 cm verse sneeuw !
en ook dinsdag ziet het er naar uit dat we opnieuw sneeuw kunnen krijgen 1 tot 5 cm plaatselijk 6 !
even een optelsom gemmideld
vrijdag / zaterdag 4cm
zondag maandag 6cm
dinsdag 5cm
--------
15cm verse sneeuwval mogelijk op 3 dagen tijd even optellen bij de 15 andere cmtjes die er al liggen brengt vlaanderen mogelijk dus onder een sneeuwtapijt van om en bij de 30 cm sneeuw !
http://nieuws.vtm.be/het-weer
Edit Marga: quote ingekortjij bent echt top bezig altijd goede weerberichten goede site's maar ik mis je weerschema die zou je toch posten elke dag ???
alleen heb je ook info over nederland ,daar ga ik voor ook al snap dat het een top bericht is
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:19 uur, door Marga
alleen heb je ook info over nederland ,daar ga ik voor ook al snap dat het een top bericht is
Ja sorry maar dat schema was moeilijk om goed bij te houden maar tegen de volgende winter ga ik zeker proberen iets op poten te zetten !
Trouwens ook voor Nl ziet het er goed uit ! ook daar sneeuwval van betekenis later deze week !
En bedankt voor het leuke complimentje tis leuk dat mensen gehaal anders over mij denken dan vroeger !
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:18 uur, door glenn(arendonk)
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Trouwens ook voor Nl ziet het er goed uit ! ook daar sneeuwval van betekenis later deze week !
En bedankt voor het leuke complimentje tis leuk dat mensen gehaal anders over mij denken dan vroeger !ik zit hier ook pas dit jaar maar ik vind dat je wel met goede weerberichten komen oke niemand kan het goed zeggen maar wat ze zondag zijden over maandag klopte wel plaatselijk 10> en dat was bij mij zeker het geval
Edit Marga: Wederom de overbodige quotes verwijderd
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:15 uur, door Marga
Alleen de laatste is relevant.
De vele quotes maakt het er niet leesbaarder op en volgens mij is het een kleine moeite om even op de backspace knop te drukken!
zal eens even overleggen met de mensen van o-o
Edit Marga: Indien het tijd is voor een nieuw winterdiscussiedeel zal deze geopend gaan worden door onze weerman Bart Standaert | Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:16 uur, door Marga
Het is sinds 18:00 uur wel een andere soort sneeuw geworden. Het zijn nu een soort grote glinsterende schijfjes..?
Volgens mij noemt men dat ook wel poolsneeuw?... van die priemende ijskristalletjes.
Klopt. Hier in Arnhem valt sinds 18:30 wat lichte sneeuw maar het lijkt ook een beetje op piepkleine hagel steentjes. Stelt niet veel voor. Niet de moeite om de sneeuwschuif er weer bij te pakken . Er is nog geen halve cm gevallen..
Als ik nu lees dat er in dat neerslaggebied in het noordoosten amper sneeuw valt, vraag ik me af hoe dat eigenlijk kan?
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:35 uur, door Marga
Het sneeuwt hier nu matig, vlokken van 1 tot 2 cm, had dat niet meer verwacht maar wel heerlijk om het te zien vallen.
Marga: Namens de gehele crew welkom op onweer-online | Gewijzigd: 17 januari 2013, 20:36 uur, door Marga
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder