Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Burleson, TX.

12 Feb 2025 08:21:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lee, TX.

12 Feb 2025 08:08:41

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

11 Feb 2025 08:19:17
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
winterman
Lid
17 januari 2013, 11:47 uur | Bericht #383145
Citaat van Jasneker, donderdag 17 januari 2013, 11:44 uur Inderdaad was de sneeuw op het ijs de spelbreker vorig jaar, de isolatie deken op het ijs van de sneeuw verknoeide het ijs en ook de aangroei, de kou zou voldoende zijn geweest zonder de sneeuw....Op lange termijn lijkt het er ook nu toch echt van te komen heb je de nieuwste run al bekeken van het GFS? De vroege run van vanmorgen was al steenkoud maar deze nieuwe run geeft mij kippevel :D

*Edit Debbieke: quote ingekort*

| Gewijzigd: 17 januari 2013, 11:50 uur, door Debbieke
Camel14
Lid
17 januari 2013, 11:48 uur | Bericht #383146
Wat een ijskoude run van het GFS model !!!!!!
Ik begin erin te geloven.
Waarom deze advertentie?
17 januari 2013, 11:50 uur | Bericht #383148
Citaat van Cerb, donderdag 17 januari 2013, 11:45 uur Hier in Maastricht de hele ochtend hele fijne motsneeuw (niks geen grote hoeveelheden). Ten oosten van Limburg is ook een neerslaggebied ontstaan. Misschien kan dat nog wat sneeuw opleveren.

hier in swalmen begint het steeds harder te sneeuwen
jcroon
Lid
17 januari 2013, 11:52 uur | Bericht #383149
Citaat van dvommeren, donderdag 17 januari 2013, 10:20 uur Het is inderdaad misschien wat vroeg, maar vond het zo leuk vorig jaar dat wel, niet, wel, niet gespeculeer.
Maar misschien is het ook wel beter, tenminste wel voor mijn productiviteit op het werk. Dan krijg ik tenminste iets gedaan in plaats van elke 5 minuten het forum verversen:)
Haha, een heel goed en ijzersterk punt, laat ons NIET over de tocht praten voor het zover is.... Daar is de economie niet mee gediend, het zal vast wel goedgemaakt worden  in een jaar dat de tocht ook echt gereden wordt maar die tientallen jaren dat er voor niets gestopt wordt met bemaling of aanvoer over het water, om maar niet  te spreken van   verloren werkuren met speculaties  (vooral dat laatste  is natuurlijk veel erger geworden met al die snele media), dat maak je met 1 tocht in de 8-9 jaar (gemiddeld) niet goed.Citaat van Citaat van sneeuw, donderdag 17 januari 2013, 10:41 uur Zeeland het koudst haha hier -8. Winter van het zuiden?Is me  de laatste jaren wle opgevallen dat het in het zuiden regelmatig kouder is dan in het noorden en zelfs noordoosten, maar zeeland het koudst is inderdaad vrij uniek...

Citaat van jasneker, donderdag 17 januari 2013, 11:17 uur Wij Friezen zijn nuchter hé Helaas zie je, wellicht onder invloed van de social media ook in Friesland de wat minder nuchtere reacties toenemen. En het lijkt er op dat de rest van Nederland vorig jaar zijn lesje geleerd heeft en, met uitzondering van wat weersites, nu nog wat nuchterder blijft.

Maar voor wie het graag doet, ga vooral schaatsten!
Wij, in het diepe zuiden, leven naar iets anders toe:

*Edit Debbieke: Afbeelding verkleind*

| Gewijzigd: 17 januari 2013, 11:59 uur, door Debbieke
winterman
Lid
17 januari 2013, 11:53 uur | Bericht #383150
Citaat van Camel14, donderdag 17 januari 2013, 11:48 uur Wat een ijskoude run van het GFS model !!!!!!
Eindelijk iemand die ook goede hoop heeft voor een goede afloop wat de run is echt ijskoud!! Zo,n koude run heb ik amper tot nooit gezien

Citaat van jcroon, donderdag 17 januari 2013, 11:52 uur Maar voor wie het graag doet, ga vooral schaatsten!
Wij, in het diepe zuiden, leven naar iets anders toe:
Wij hebben de Elfstedentocht jullie hebben Carnaval 

*Edit Debbieke: quote ingekort!*

Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:06 uur, door Debbieke
17 januari 2013, 11:55 uur | Bericht #383152
Citaat van winterman, donderdag 17 januari 2013, 11:53 uur Citaat van Camel14, donderdag 17 januari 2013, 11:48 uur Wat een ijskoude run van het GFS model !!!!!!
Eindelijk iemand die ook goede hoop heeft voor een goede afloop wat de run is echt ijskoud!! Zo,n koude run heb ik amper tot nooit gezien

De GFS ziet er geweldig uit voor volgende week. Overdag temperaturen van onder de -10!!!!
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 januari 2013, 12:01 uur | Bericht #383153
Mag ik jullie erop wijzen dat dit het wintertopic is en niet het carnavaltopic. Een 11stedentopic komt er voorlopig nog niet. De crew zal er wel 1 openen als wij vinden dat het daarvoor tijd is. Dank voor de medewerking.
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Jasneker
Lid
17 januari 2013, 12:06 uur | Bericht #383154
Het probleem met de lange run van de GFS is juist de onzekerheid, we hebben al te vaak gezien dat dit resultaat van de verwachtingen per run enorm kan verschillen.
Het is een indicatie, meer niet, je kan een dag of 5 redelijk goed voorspellen met een algemeen weerbeeld, maar nog niet eens precies per plaats of provincie, zeker niet met de huidige aanvallen op de winter uit het westen en hoe ver dit naar het zuiden zullen afbuigen, een kleine wijziging daar resulteert al in een duidelijke warmere periode hier.

Eerst moet het hele traject maar eens dicht zijn en moet minstens 10 cm ijs liggen ook op de mindere plaatsen bij de kust voor mijn bloeddruk oploopt
We weten het pas als de verlossende woorden vallen dat de tocht doorgaat en de datum vastligt.
Nogmaals, persoonlijk van mij mag ie, maar het is de natuur die beslist.
Groeten, Cor
winterman
Lid
17 januari 2013, 12:08 uur | Bericht #383155
Citaat van Jasneker, donderdag 17 januari 2013, 12:06 uur Het probleem met de lange run van de GFS is juist de onzekerheid, we hebben al te vaak gezien dat dit resultaat van de verwachtingen per run enorm kan verschillen.... De afgelopen 2 runs zijn bijna het zelfde alleen  de laatste run is nog wat kouder.

*Edit Debbieke: mag ik je vriendelijk verzoeken om zelf je quotes in te korten door middel van de backspace te gebruiken? *
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:11 uur, door Debbieke
tomenkim
Lid
17 januari 2013, 12:31 uur | Bericht #383157
Hoi allemaal ik ben al lang aan het mee lezen op het forum en heb vandaag maar eens een acount aangemaakt.
Ik moet zeggen dat het allemaal erg spannend  gaat worden qua ijs in cm, vooral omdat de sneeuw zo onzeker is qua hoeveelheden, ik zag zojuist op de neerslagrader van duitsland dat er toch wat sneeuw aan komt via het oosten. Wie weet word het weer zo,n verassing hier in Enschede!
joris put
Lid
17 januari 2013, 12:36 uur | Bericht #383158
Waar zie jij neerslag dan..... Ik zier nergens in de buurt van enschede neerslag | Gewijzigd: 17 januari 2013, 16:57 uur, door Ben47
vdweste
Lid
17 januari 2013, 12:41 uur | Bericht #383159
Citaat van jrisput, donderdag 17 januari 2013, 12:36 uurWaar zie jij neerslag dan..... Ik zier nergens in de buurt van enschede neerslag Hier sneeuwt het ook.

*Edit Debbieke: quote ingekort* | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:53 uur, door Debbieke
17 januari 2013, 12:46 uur | Bericht #383161
Net de 06z run gezien van het GFS en dit is een droomrun! De dooi komt er niet en het vriest alvast door tot en met volgende week vrijdag. De temperaturen worden zelfs nog kouder met een -6°C overdag en nachten van gemiddeld -10°C!

Normaliter ging een stevige depressie boven de Atlantische Oceaan voor een dooi-aanval zorgen vanaf zaterdag/zondag, maar daar komt volgens de meest recente weermodellen niets meer van in huis. Integendeel,… De straalstroom neemt een nog zuidelijkere positie in waardoor depressies netjes worden afgezet in de gebieden rond de Middellandse Zee. - Noodweer.be

Benieuwd wat de volgende gaat doen! De winter heeft nog lang niet gedaan met ons!

Ook een feit is dat de windrichting nu minder uitmaakt aangezien de BeNeLux is omringd door een sneeuwdek. Enkel een West- zuidwestcirculatie kan voor een dooi zorgen lijkt mij, en dat lijkt nog niet te meteen gaan gebeuren.

Ijsdagen tot volgende week zondag?! | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:53 uur, door Sneeuwlove
tomenkim
Lid
17 januari 2013, 12:46 uur | Bericht #383162
Ik zie neerslag via de radar van weer.nl en dan de duitsre radar en tevens sneeuwt het hier ook heel zachtjes.
17 januari 2013, 12:46 uur | Bericht #383163
OK, voorlopig wordt er geen 11 steden topic geopend. Prima, maar dat betekent wel dat 1 op de 2 berichten in dit draadje over de tocht zal gaan. Met een iets minder rigide opstelling hou je denk ik wat meer overzicht en kunnen we hier blijven praten (of lezen) over de winter. 
Debbieke
Lid
17 januari 2013, 12:56 uur | Bericht #383164
Vorig jaar hebben we een 11stedentopic geopend, met als resultaat dat het merendeel van de posters in het wintertopic bleef posten over de tocht. Dit gaf de crew nog meer werk met het verplaatsen van die posts. Als de kansen groter worden op een 11stedentocht dan zullen wij de nodige stappen ondernemen om het zo aangenaam mogelijk te maken voor iedereen | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:58 uur, door Debbieke
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
necause
Lid
17 januari 2013, 12:56 uur | Bericht #383165
Iedereen die het woord Elfstedentocht in z'n mond neemt een permaban! Dan komt die frost er vanzelf wel.
Croatian landspouts, South Chinese Sea storms, Cape Good Hope hoses and Dutch drizzles..
jcroon
Lid
17 januari 2013, 12:57 uur | Bericht #383166
Citaat van Debbieke, donderdag 17 januari 2013, 12:01 uur Mag ik jullie erop wijzen dat dit het wintertopic is en niet het carnavaltopic.  Sorry, ik was wat voorbarig, laten we maar wachten tot de pluimen de 9e februari laten zien.
Maar geef toe, het was wel verfrissend in dit draadje.

Kaj
Lid
17 januari 2013, 13:40 uur | Bericht #383172
het sneeuwt hier in heerlen nu een klein uurtje of twee wat begon met mot sneeuw van  ongeveer een mm per vlok is ondertussen al een halve cm en blijft liggen.
Callie-P
Moderator
17 januari 2013, 14:07 uur | Bericht #383177
Het gaat maandag weer een spannende dag worden. Sneeuwverwachtingen voor die dag zijn aanzienlijk en gezien de wind e.d. zou dit toch wel weer eens aardig wat sneeuw op kunnen leveren.
Zoals de kaartjes ons nu vertellen val de meeste sneeuw in de ochtendspits.. en ook in de avondspits... zeker iets om in de gaten te houden....

En inderdaad wat een run van GFS... hieronder de MAXIMALE temperaturen voor donderdag.....Alaska gevoel...

Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.905 topics, welke bij elkaar 448.602 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.613 leden.
Het nieuwste lid is kruij182.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 43 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 43, lezen 6 mensen het topic "Discussiepagina winter 2024-2025".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden