![:D :D](/images/smilies/5.gif)
*Edit Debbieke: quote ingekort*
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 11:50 uur, door Debbieke
hier in swalmen begint het steeds harder te sneeuwen
Maar misschien is het ook wel beter, tenminste wel voor mijn productiviteit op het werk. Dan krijg ik tenminste iets gedaan in plaats van elke 5 minuten het forum verversen:)Haha, een heel goed en ijzersterk punt, laat ons NIET over de tocht praten voor het zover is.... Daar is de economie niet mee gediend, het zal vast wel goedgemaakt worden in een jaar dat de tocht ook echt gereden wordt maar die tientallen jaren dat er voor niets gestopt wordt met bemaling of aanvoer over het water, om maar niet te spreken van verloren werkuren met speculaties (vooral dat laatste is natuurlijk veel erger geworden met al die snele media), dat maak je met 1 tocht in de 8-9 jaar (gemiddeld) niet goed.Citaat van Citaat van sneeuw, donderdag 17 januari 2013, 10:41 uur Zeeland het koudst haha hier -8. Winter van het zuiden?Is me de laatste jaren wle opgevallen dat het in het zuiden regelmatig kouder is dan in het noorden en zelfs noordoosten, maar zeeland het koudst is inderdaad vrij uniek...
Citaat van jasneker, donderdag 17 januari 2013, 11:17 uur Wij Friezen zijn nuchter hé Helaas zie je, wellicht onder invloed van de social media ook in Friesland de wat minder nuchtere reacties toenemen. En het lijkt er op dat de rest van Nederland vorig jaar zijn lesje geleerd heeft en, met uitzondering van wat weersites, nu nog wat nuchterder blijft.
Maar voor wie het graag doet, ga vooral schaatsten!
Wij, in het diepe zuiden, leven naar iets anders toe:
![](http://i46.tinypic.com/14lpw8o.jpg)
*Edit Debbieke: Afbeelding verkleind*
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 11:59 uur, door Debbieke
Ik begin erin te geloven. Eindelijk iemand die ook goede hoop heeft voor een goede afloop wat de run is echt ijskoud!! Zo,n koude run heb ik amper tot nooit gezien
Citaat van jcroon, donderdag 17 januari 2013, 11:52 uur Maar voor wie het graag doet, ga vooral schaatsten!
Wij, in het diepe zuiden, leven naar iets anders toe:Wij hebben de Elfstedentocht jullie hebben Carnaval
*Edit Debbieke: quote ingekort!*
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:06 uur, door Debbieke
Ik begin erin te geloven. Eindelijk iemand die ook goede hoop heeft voor een goede afloop wat de run is echt ijskoud!! Zo,n koude run heb ik amper tot nooit gezien
De GFS ziet er geweldig uit voor volgende week. Overdag temperaturen van onder de -10!!!!
Onweersdagen: 0
Het is een indicatie, meer niet, je kan een dag of 5 redelijk goed voorspellen met een algemeen weerbeeld, maar nog niet eens precies per plaats of provincie, zeker niet met de huidige aanvallen op de winter uit het westen en hoe ver dit naar het zuiden zullen afbuigen, een kleine wijziging daar resulteert al in een duidelijke warmere periode hier.
Eerst moet het hele traject maar eens dicht zijn en moet minstens 10 cm ijs liggen ook op de mindere plaatsen bij de kust voor mijn bloeddruk oploopt
We weten het pas als de verlossende woorden vallen dat de tocht doorgaat en de datum vastligt.
Nogmaals, persoonlijk van mij mag ie, maar het is de natuur die beslist.
*Edit Debbieke: mag ik je vriendelijk verzoeken om zelf je quotes in te korten door middel van de backspace te gebruiken? *
| Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:11 uur, door Debbieke
Ik moet zeggen dat het allemaal erg spannend gaat worden qua ijs in cm, vooral omdat de sneeuw zo onzeker is qua hoeveelheden, ik zag zojuist op de neerslagrader van duitsland dat er toch wat sneeuw aan komt via het oosten. Wie weet word het weer zo,n verassing hier in Enschede!
*Edit Debbieke: quote ingekort* | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:53 uur, door Debbieke
![](/images/userimages/forum/user_11826/131100.png)
Normaliter ging een stevige depressie boven de Atlantische Oceaan voor een dooi-aanval zorgen vanaf zaterdag/zondag, maar daar komt volgens de meest recente weermodellen niets meer van in huis. Integendeel,… De straalstroom neemt een nog zuidelijkere positie in waardoor depressies netjes worden afgezet in de gebieden rond de Middellandse Zee. - Noodweer.be
Benieuwd wat de volgende gaat doen! De winter heeft nog lang niet gedaan met ons!
![](/images/userimages/forum/user_11826/131099.png)
Ook een feit is dat de windrichting nu minder uitmaakt aangezien de BeNeLux is omringd door een sneeuwdek. Enkel een West- zuidwestcirculatie kan voor een dooi zorgen lijkt mij, en dat lijkt nog niet te meteen gaan gebeuren.
![](/images/userimages/forum/user_11826/131105.png)
Ijsdagen tot volgende week zondag?! | Gewijzigd: 17 januari 2013, 12:53 uur, door Sneeuwlove
Onweersdagen: 0
Maar geef toe, het was wel verfrissend in dit draadje.
Zoals de kaartjes ons nu vertellen val de meeste sneeuw in de ochtendspits.. en ook in de avondspits... zeker iets om in de gaten te houden....
![](/images/userimages/forum/user_4399/131106.jpg)
En inderdaad wat een run van GFS... hieronder de MAXIMALE temperaturen voor donderdag.....Alaska gevoel...
![](/images/userimages/forum/user_4399/131107.jpg)