Dat is wat er op een uurtje moet vallen
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Dat is wat er op een uurtje moet vallen
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
hier nseeuw het ondertussen lichtjes. ik jaag me er niet meer in op, zowieso al een rot winter 1 dagje sneeuw maakt het absoluut niet goed ze. een dik pak sneeuw dat een week blijft ligge, komt hier zelfs al niet meer voor. en dan zeggen ze dat het klimaat niet verandert. nee amai. daarom dat er bijna nooit meer veel sneeuw valt.. als je efkes eerlijk moet zijn
Het is ook z.g.a. bijna gestopt met sneeuwen.... als dit het dan moet zijn..... dan wordt het geen chaos....maar gewoon een klein winters laagje op de weg....
Er moet toch veel meer gaan vallen, maar tot nu toe alleen maar stuifsneeuw.... geen dikke vlokken te bekennen......
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Voorspelling klopt bijna perfect, perfectie bestaat niet.
Vind hun voorspelling vrij goed kloppen! Regio Ieper een 9cm erbij op de laag van zaterdag.
Op iedere plaats valt er nu eenmaal iets meer of minder dan een andere plaats.
Daar was ik al bang voor!!als je wat oude kaarten en animaties zou terugzien dan zie je dat dat "om Nederland heen draaien"(m.u.v.. stukje langs de kust, Zeeland en een stukje Brabant) er al aan zat te komen.
edit, wind steekt nu op, ik ga de hond uitlaten. als ik over een uur nog niet hier terug ben graag een Sint Bernhard met gevuld vaatje achter me aan sturen... | Gewijzigd: 14 januari 2013, 23:23 uur, door jcroon
Daar was ik al bang voor!!
IK denk persoonlijk dat de sneeuw tot schoorl/hoorn gaat komen als het gaat tot noord holland. We wachten af.
Daar was ik al bang voor!!
nu is het in zeeland gestopt met sneeuwen dus straks komt het front weer terug en sneeuwt het opnieuw?
zou het stiekem een lange vorstperiode gaan worden..
Het woordje stuif sneeuw valt overigens ook voor Zeeland.
Overigens sneeuw het echt flink in Den haag. Ik denk dat wij pakweg een cm of 8 al hebben. Gok dat we morgen wel op de 10 cm zitten.
Edit: even gemeten. op dit moment ligt er ruim 6 cm en het sneeuwt hier dus matig.
korte termijn:
Maandag en Dinsdag: Wisselend bewolkt en vooral in het zuiden van het land sneeuw
In Zeeland, Zuid Holland en het westen van Noord Brabant sneeuwt het. Vooral in Zeeland gaat dat gepaard met een krachtige wind, 6 Bft. Vannacht breidt het sneeuwgebied zich verder uit over de zuidelijke helft van het land. In het noorden blijft het droog en zijn er nog enkele opklaringen. Op de meeste plaatsen vriest het 1 tot 4 graden, maar in het noordoosten wordt het ongeveer -7 graden. De zuidoostelijke wind is zwak tot matig, in het zuidwestelijk kustgebied nog enige tijd vrij krachtig.
Morgen valt er nog steeds van tijd tot tijd sneeuw, vooral in het midden en zuiden. In het noorden van het land blijft het droog. In totaal valt tot en met morgenavond in het zuidwesten rond 5 cm, lokaal wat meer. In het zuidoosten valt 3-5 cm, in het midden 1-3 cm. De temperatuur ligt in de middag op de meeste plaatsen iets onder nul. De wind draait van zuidoost naar noordoost tot noord en is overwegend matig, waardoor de sneeuw in het zuiden kan gaan stuiven. (Bron: KNMI),
Lange termijn :
Synoptische ontwikkeling
Een afgesnoerd lagedrukgebied boven Duitsland trekt zuidwaarts en activeert boven het Middellandse Zeegebied. Op de Oceaan bevindt zich een zuidwest-noordoost georiënteerde hoogterug met aan de grond een gordel van hogedrukgebieden over de Britse Eilanden naar Scandinavië. In het weekeinde vormt zich uit de hoogterug boven Scandinavië een aparte anticyclonale kern. Met het afgesnoerde lagedrukgebied boven het Middellandse Zeegebied vormt deze een dipoolblokkade. Na het weekeinde snoeren op de westflank van deze dipool enkele storingen af in zuidoostelijke richting over de Britse Eilanden. Deze gaan op in de cyclonale pool van de dipool. Op de lange termijn neemt de invloed van het hoog boven Noordwest-Europa geleidelijk af.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer is tot en met het einde van de week consistent. De ontwikkeling van een dipoolpatroon boven Scandinavië is in vrijwel alle Leden te zien. Als gevolg daarvan blijven wij tot en met het volgende weekeinde in een noordoostelijke stroming. De kans op sneeuw is klein, alleen in het noordelijk kustgebied is er kans op enige (convectieve) neerslag. Na het weekeinde is er in ongeveer 40% van de Leden een toenemende invloed van de Oceaan waarbij frontensystemen ons land passeren. De neerslag valt daarbij meestal in de vorm van regen. In ongeveer 60% blijven wij in koude lucht. In deze Leden blijft er een hoog boven Scandinavië liggen of een gordel van hogedrukgebieden ten noordwesten van het Noordzeegebied of een zuidelijke westcirculatie waarbij de depressiekernen over of ten zuiden van ons land trekken.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Koud, meestal droog winterweer met 's nachts overwegend matige vorst en overdag temperaturen iets onder nul.
Samenvatting EPS-periode:
40% kans op overgang naar minder koud weer. 60% kans op aanhoudend koud winters weer.
Paraaf meteoroloog: Huiskamp
Uitgifte: 14/01/2013 04.57 uur LT
Kortom lekkkeeer winter !!!!!!!!!!!!
| Gewijzigd: 14 januari 2013, 23:32 uur, door Callie-P
Voorspelling klopt bijna perfect, perfectie bestaat niet.
Vind hun voorspelling vrij goed kloppen! Regio Ieper een 9cm erbij op de laag van zaterdag.
Op iedere plaats valt er nu eenmaal iets meer of minder dan een andere plaats.
iets meer of minder, als je 6 cm ietskes minder vindt ook goed.