Er staat startdatum en inderdaad ook in hele dikke letters "Maandag 14 januari". Alleen staat er voor de maandag nog tussen haakjes "(2013011312)", dus de run van
13 januari 2013 om 12 uur.
Ik verwacht geen burgeroorlog in Friesland, iets met "over 1 nacht ijs gaan". Er zijn meer belangen in het spel.
| Gewijzigd: 14 januari 2013, 12:32 uur, door jcroon
Nou...net sneeuwde het hier al heeel licht...Trouwens, niets van te zien op Buienradar...
(Ik maak me al op voor morgenvroeg: Lekker met de kindjes op de slee naar school!!)
Ten eerste word er na morgen geen sneeuw meer verwacht en ten tweede krijgen we vandaag en morgen geen sneeuw in Friesland en ten derde is het goed voor de Friesche Economie dat de tocht er komt. In het zuiden hebben ze carnaval in Fryslân hebben we de Elfstedentocht en er naar toe leven is al spannend genoeg komt die niet pech gehad volgend jaar weer maar weer proberen :p | Gewijzigd: 14 januari 2013, 12:47 uur, door Marga
Ja, maar ze mogen 's ochtend wel een kwartiertje naar buiten...
![;) ;)](/images/smilies/3.gif)
Tja, als de tocht echt komt is dat natuurlijk wel een boost voor de economie die tegen alle mogelijke onkosten en schade opweegt maar als je iedere winter dingen gaat doen die een tocht eventueel mogelijk maken maar toch schadelijke zijn voor de economie krijg je een optelsom van een aantal jaar en of het dan nog in zijn geheel wat oplevert is maar de vraag. Maar ook wat ik al eerder zei, als je stopt met bemalen voordat het waterniveau stabiel is krijg je denk ik ook geen goed ijs.
En over de sneeuw:
![](/images/userimages/forum/user_9368/130919.png)
![](/images/userimages/forum/user_9368/130920.png)
| Gewijzigd: 14 januari 2013, 12:51 uur, door jcroon
![](/images/userimages/forum/user_6252/130922.png)
Ik zou die 3 toch graag noch wat oostelijker zien
KMI stelt dan weer de verwachtingen bij van "lichte sneeuwval" naar "matige tot zware sneeuwval", hetgeen niet positief is. Telkens KMI zegt dat het "erg" wordt, valt er amper iets | Gewijzigd: 14 januari 2013, 13:31 uur, door Mtc
Op de kleine slootjes en meertjes stilstaand water ligt een heel mooi spek glad ijs, mooi donker. Denk als het nog 1 of 2 dagen goed vriest dat we daar al op kunnen schaatsen, nu hopen dat de sneeuw het niet verpest denk persoonlijk dat de sneeuw nog wel eens roet in het eten gooit.
Ow dan zit ik hier wel goed geloof ik. haha. Ben erg benieuwd. Hoop dat er meer valt dan "verwacht".
Ik denk dat jij daar heel goed zit, want de Zuidwestelijke helft van Nederland kan de meeste sneeuw verwachten. Ik heb al berichten gelezen tot wel 10 centimeter. Dus ga lekker lantraanpaal staren vanavond.
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
![:| :|](/images/smilies/7.gif)
Dat was ik ook al van plan ja lekker lantaarn paal staren. Haha. Ben benieuwd..
Ow lichte sneeuw nu hier..
*Edit Debbieke: overbodige quotes en witregels weg gehaald en berichten samengevoegd*
| Gewijzigd: 14 januari 2013, 14:26 uur, door Debbieke