Niks mis mee voor de komende 10 dagen dooi nog lang niet inzicht.
da's de pluim met startdatum gisteren, de ochtendpluimen van vandaag laten wel een einde zien:
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37066/winterverwachting-2012-2013-discussie-deel-4/382209/#message382219
Het bblijft natuurlijk nog wle onder het gemiddelde en in delen van het land nog wel lichte vorst maar niet spectaculair | Gewijzigd: 14 januari 2013, 11:41 uur, door jcroon
Hier nu bewolkt met enkele blauw plekje. Verder droog en geen sneeuw.
dat is dan flink balen, en toch veel wateren zijn vannacht dicht gevroren. ligt mooi laagje ijs op. We wachten het allemaal af. ze weten vast wel wat ze doen.
Wat vinden jullie nou van de nieuwe pluim? Ik vind het toch een tegenvaller ten opzichte van gisteren....
gisteren avond zag de pluim er een stuk beter uit. Maar kan vanavond zo weer anders zijn. Maak me niet druk erom tot zondag dik winters en daarna denk het ook wel.
Vooral omdat er nu sneeuw komen gaat word het alleen maar kouder. waardoor de kou wel een poosje kan blijven.
Hier nu bewolkt met enkele blauw plekje. Verder droog en geen sneeuw.
Welkom Cerb! Inderdaad nu ook wat nieuws uit het zuiden... Ik ben hier ook net nieuw, en probeer jullie op de hoogte te houden van het weer in Zeist, 2 km vanaf het meetpunt van het KNMI en ben ook vaak in Friesland te vinden. Toch wel twee interessante regio's deze tijden
Er lijkt echt een tweedeling in de pluim te zitten vanaf zondag, dus dat gaat nog spannend worden. Het gemiddelde zit dan wel rond de nul, maar er zijn weinig leden die rond dat gemiddelde zitten, dus de kans daarop lijkt klein. Het wordt dus eerder vriezen of dooien! | Gewijzigd: 14 januari 2013, 12:45 uur, door Marga
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Voorlopig is het nog nowcasten, waar en wanneer de sneeuw gaat komen. 3 modellen verschillen nog qua timing en gebieden. Dat er sneeuw gaat komen is wel zeker. Maar hoeveel en waar precies in Nederland, is volgens mij nog even afwachten. In iedergeval ruwweg de zuidwestelijke helft van het land.
Niks mis mee voor de komende 10 dagen dooi nog lang niet inzicht.
da's de pluim met startdatum gisteren, de ochtendpluimen van vandaag laten wel een einde zien:
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37066/winterverwachting-2012-2013-discussie-deel-4/382209/#message382219
Het bblijft natuurlijk nog wle onder het gemiddelde en in delen van het land nog wel lichte vorst maar niet spectaculair Er staat toch echt boven startdatum Maandag en niet zondag of ik zie het verkeerd
Wat betreft degemalen, tja, waterbeheer is toch de eerste verandtwoordleijkheid n de watreschappen, ijsbeheer ook wle maar pas nadat het water afdoende is geregeld. Het heeft ook geen zin om gemalen stop te zetten als er nog water de polder in stroomt, doe je dat wel, dan zal het water stijgen terijwl er al ijs op ligt. Ik denk niet dat je dan een erg stabele ijslaag krijgt . Als je het over tochtenijs hebt dan denk ik dat je niet alleen geen stroming moet hebben maar ook een stabiele waterstand.
Ow dan zit ik hier wel goed geloof ik. haha. Ben erg benieuwd. Hoop dat er meer valt dan "verwacht". | Gewijzigd: 14 januari 2013, 12:46 uur, door Marga