hier denet ook, maar geen wolken. hoe kan dit
ze noemen dat uitsneeuwen. Waneer er geen wolken zijn kan condens bv op grote hoogte bevriesen en na als hele fijne sneeuw neerdalen. Een beetje zoals bij mist hier denet ook, maar geen wolken. hoe kan dit
Ik vind dit al best wel echte kou hoor... pff was vanochtend mega koud, en het ijs van me auto ramen afkrabben was al een hele uitdaging. Ik zie op de radar beste sneeuwbuien.. gaan die het westen nog bereiken vanmiddag? Misschien een leuke verassing??
Opers en contril zijn gekke dingen.....
Maar....
Wat ziet mijn oog op toekomstige (jawel, heel LT) kaarten???
![](/images/userimages/forum/user_9368/130910.png)
Als ik me niet vergis de eerst kaart van 2013 met een massa aan onweersymbolen.boven een aanzienlijk de van Belgie en een wat kleinder deel van Nederland
Gelukkig nieuwjaar allemaal
Gaat erg traag.
Daar zat ik nou ook net naar te kijken op buienradar. En als ik zo naar buiten kijk hier in Rotterdam, begint het aardig dicht te trekken. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen. Maar ziet er goed uit.
Vanavond komt een sneeuwzone vanover zee belgië binnegedreven .
Omdat deze sneeuwzone over het warme zeewater komt zal deze nog sterk gaan activeren boven de noordzee .
In de vooravond valt de eerste sneeuw in West-Vlaanderen naar beneden uit de sneeuwzone plaatselijk gaat het matig tot hard sneeuwen !
Later trekt de storing verder het land op en zal heel België te maken krijgen met sneeuwval van betekenis .
Dinsdag keert de sneeuwzone mogelijk nog een keertje terug vooral dan over zuid Nederland en Noord België .
Dan kan de sneeuwzone opnieuw 5 tot 7 CM sneeuw achterlaten
Er wordt een zeer moeilijke spits verwacht in België . Als u niet de weg op moet blijf dan thuis !
Er geldt een waarschuwing van 14/01/2013 18.00u tot 15/01/2013 20u
sneeuwacummulaties ;
West Vlaanderen 8-15cm sneeuw
Oost Vlaanderen en Henegouwen : 8-12cm
Antwerpen : 9-13cm
Brussel : 5-11cm
Waals brabant,luik,luxemburg en henegouwen : 3-8cm
![](/images/userimages/forum/user_11843/130915.png)