Dinsdag in het westen inderdaad mogelijk tijdelijk een +3 graden samengaand met die passage van de storing. Toch zijn de bovenluchten koud genoeg om voor sneeuw te gaan zorgen. Daarna volgens de laatste GFS gewoon weer winter. De eerste iets mindere koude kaart is te zien op zondag 20 januari.
![](/images/userimages/forum/user_1307/130856.png)
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
Citaat van Bart Standaert, zondag 13 januari 2013, 12:10 uur Citaat van jenssweerts, zondag 13 januari 2013, 12:09 uurik denk dat in het zuidwesten waar tot 8 cm sneeuw ligt het wel eens onder de -10 czou kunnen gaan
Berichten samengevoegd door Bronk | Gewijzigd: 13 januari 2013, 12:19 uur, door Bronk
waar baseer je dit op.
Edit Marga: overbodige quotes verwijderd | Gewijzigd: 13 januari 2013, 18:31 uur, door Marga
![:) :)](/images/smilies/1.gif)
ik denk dat in het zuidwesten waar tot 8 cm sneeuw ligt het wel eens onder de -10 czou kunnen gaan
Ik denk zelf dat er geen tussenpose gaat komen of het blijft lekker vriezen of we gaan over op een zachter weertype en dat zal dan weer moeilijk van zijn plek te krijgen zijn. Ik hoop gewoon tot eind februari winterweer
Edit Marga: citaten verwijderd | Gewijzigd: 13 januari 2013, 18:32 uur, door Marga
Jenssweerts heeft het waarschijnlijk over Zuidwest België. Wat het KMI in België daarover zegt weet ik niet, maar het KNMI voor Nederland schrijft:
'Komende nacht sterk afhankelijk van bewolking. Wanneer het de hele nacht bewolkt blijft, vriest het niet meer dan 1 tot 2 graden, wanneer het langdurig opklaart kan het -10 graden worden. Omdat we geen langdurige opklaringen verwachten prikwaarde -4.'
Bij langdurige opklaringen boven een sneeuwdek kan het gemakkelijk -10 graden worden.
'Komende nacht sterk afhankelijk van bewolking. Wanneer het de hele nacht bewolkt blijft, vriest het niet meer dan 1 tot 2 graden, wanneer het langdurig opklaart kan het -10 graden worden. Omdat we geen langdurige opklaringen verwachten prikwaarde -4.'
Bij langdurige opklaringen boven een sneeuwdek kan het gemakkelijk -10 graden worden.
in belgie blijven er meer opklaringen,zeker het zuidwesten
| Gewijzigd: 13 januari 2013, 18:33 uur, door Marga
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
http://www.noodweer.be/13-01-weerbericht-13-januari/