heeft iemand al een kaartje van hirlam voor de sneeuw van morgen
Berichten samengevoegd door Bronk
ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT VOOR SNEEUWVAL OP ZATERDAG EN DEELS ZONDAG AANSTAANDE++
Slight risk
Aan de zuidoost flank van een hogedrukgebied boven Noorwegen wordt polaire landlucht nar onze regio gestuurd, deels verstoord door de Baltische Zee. Vannacht zijn tijdelijk nog enkele sneeuwbuitjes mogelijk over NL. Verder van belang is de opdringende zachte lucht vanuit de Golf van Biskaje, verbonden aan een storing bezuiden de UK. Deze luchtmassa zal ons waarschijnlijk niet bereiken en blijft over FR hangen, maar de voorafgaande storing bereikt wel het zuidwesten van BE. De storing zelf is weinig actief maar stagneert over de grensstreek tussen FR en BE waardoor uiteindelijk wel 1 à 3 cm mogelijk is in deze gebieden tegen zondagmorgen. De eerste sneeuw wordt pas tegen zaterdagmiddag verwacht. In de andere regio's lijkt het droog te blijven.
Een volgende precaire situatie dient zich dinsdag aanstaande doch details hierover en eventuele waarschuwingen volgen ten vroegste op zondag aanstaande
Link naar pagina karim: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Bron: Severewheatheroutlook.
21.28 kijk buiten dikke droge sneeuw vlokken en alles is wit buiten. en de bui word groter en hangt gewoon stil zal mij benieuwe hoeveel we krijgen! begin is er! | Gewijzigd: 11 januari 2013, 21:33 uur, door steffantje
Ps. sneeuwd hier nog steeds en alles is nu mooi wit.
kun je miss mooi fototje plaatsen
Ps. sneeuwd hier nog steeds en alles is nu mooi wit.
doe ik ook altijd maar op buienrader staat nog de modelrun van 13:00, daarom vroeg ik of iemand een pluim wou plaatsen.
Van de sneeuw word morgen pas. Ligt nu een kleine centimeter de bui hangt al een dikke uur stil. zou mij benieuwen hoelang het blijft sneeuwen.
Toch maar even 3 foto,s gemaakt zal ze er even op zetten als het lukt haha. | Gewijzigd: 11 januari 2013, 22:38 uur, door steffantje
Heb ik ook.
Ik heb zelfde vraag aan redaktie gevraagd, maar geen antwoord.
oke ben dus niet de enigste. Jammer want is hier wel mooi wit. En dooit nu wel ineens snel:S
Voor de komende dagen verwacht hij steeds iets kouder en vanaf maandag kansen op sneeuw.
Laat maar komen zou ik zeggen!