Of zie ik dat verkeerd ?
Kaarten zien er inderdaad niet verkeerd uit stuk kouder dan zijn voorganger
Ziet er prachtig uit!
Eerste plaatje hoop dat hij er staat.
Dat is een hele mooie pluim. Nu hopen dat er dinsdag ook hier sneeuw gaat vallen. | Gewijzigd: 11 januari 2013, 18:13 uur, door Marga
Dat is een hele mooie pluim. Nu hopen dat er dinsdag ook hier sneeuw gaat vallen.
Dit is wel de pluim op basis van de 0z run over anderhalf uur komt de nieuwe run uit de bus.
Edit Marga: Gaarne extra quotes en witregels verwijderen. Dit kan gewoon met backspace! | Gewijzigd: 11 januari 2013, 18:12 uur, door Marga
Goed, op 2 m hoogte is het -1,8 maar de grondtemp is waar sneeuw mee te maken krijgt als ie op de grond ligt
Dat vind ik wel mee vallen hoor de temperaturen lijken eerder onder nul te blijven overdag en dit is op basis van maar 1 run kijken wat EC straks gaat doen
De sneeuw die valt in het noorden stelt helemaal niks voor, is wel droge sneeuw alleen de onder grond is nog tewarm waardoor het smelt.
Dinsdag en woensdag moeten we in de gaten houden en vooral in het zuiden! Ze verwachten Dinsdag ook een zeer zware spits.
Een lagedrukgebied ten westen van Ierland beweegt zuidoostwaarts en ligt zondagochtend boven de Golf van Biskaje. De stroming zal vannacht oostelijk worden en daardoor wordt koudere en drogere lucht aangevoerd. Frontale uitlopers behorend bij het laag blijven waarschijnlijk net ten zuiden van ons land.
De neerslag behorende bij het laag valt hoofdzakelijk in de vorm van sneeuw boven België, maar bereikt ons land naar het zich op dit moment laat aanzien hoogstens in Zeeuws-Vlaanderen en Zuid-Limburg (kansen ECEPS00 circa 20%). | Gewijzigd: 11 januari 2013, 20:07 uur, door Ben47
Citaat van Jcroon Ik heb niet zo veel verstand van LT maar ik zie toch drie mogelijkheden:
1- het gaat strenger vriezen
2-het wordt warmer
3- het blijft hetzelfde
Edit Marga; overbodige citaat verwijderd http://www.onweer-online.nl/forum/topic/36825/winterverwachting-2012-2013-discussie-deel-3/381771/#message381773
Dat vind ik wel mee vallen hoor de temperaturen lijken eerder onder nul te blijven overdag en dit is op basis van maar 1 run kijken wat EC straks gaat doenDit is wel de koudste run tot nu toe voor die periode...
Ik geloof, dat jullie beiden mij niet begrepen hebben. Doordat velen van jullie naar de lange termijn verwachtingen kijken, wordt de korte termijn over het hoofd gezien. Het is natuurlijk voor de lezers van dit forum ook leuk om te lezen, dat er sneeuw is in NL. Met andere woorden, jullie sneeuwen de sneeuw onder. Dat was mijn intentie om duidelijk te maken. Met of zonder hogere wiskunde
Tevens wil ik een ieder vriendelijk verzoeken de extra citaten en overbodige witregels uit de berichten te verwijderen. Dit bevordert de leesbaarheid.
Dank voor de medewerking | Gewijzigd: 11 januari 2013, 19:16 uur, door Marga
Denk niet dat het gaat worden of hij draait naar duitsland weg, of hij lost op. denk zelf ook niet dat het nog veel verder door trekt naar het zuiden.
en is niet extreem veel sneeuw gewoon lichte sneeuw, maar beter iets dan niets.
| Gewijzigd: 11 januari 2013, 19:41 uur, door steffantje