Ik heb niet zo veel verstand van LT maar ik zie toch drie mogelijkheden:
1- het gaat strenger vriezen
2-het wordt warmer
3- het blijft hetzelfde
Edit Marga; overbodige citaat verwijderd | Gewijzigd: 11 januari 2013, 17:52 uur, door Marga
Dit stukje van piet is nog gebaseerd op een oude run, dit stukje stond namelijk al een tijdje op z'n site.
Verder is het behoorlijk rustig hier. Stilte voor de... eh... kou??
1- het gaat strenger vriezen
2-het wordt warmer
3- het blijft hetzelfde
Kan inderdaad allemaal maar de kaarten neigen toch meer naar een nummer 2 scenario(is in Nederland ook de meest logische).. Maar dit is nog veel te ver weg eigenlijk om al uitspraken over te doen.
Eens kijken wat de nieuwe run van GFS ons gaat brengen!
Edit Marga; overbodige citaat verwijderd | Gewijzigd: 11 januari 2013, 17:52 uur, door Marga
Dus deze week zeker genieten van het mooie koude winter weer! En hopen op wat sneeuw! | Gewijzigd: 11 januari 2013, 16:49 uur, door steffantje
Eens kijken wat de nieuwe run van GFS ons gaat brengen! Die 8 graden zie ik zo 1-2-3 niet, de verhoging lijkt me eerder een terugkeer naar de voor deze periode gebruikelijke waarden
veel wind zoals het er nu voorstaat windkracht 6 a7 met windstoten tot 110 kmp/h.
en een hele bak regen .
nu maar hopen dat gfs het mis heeft maar vrees het ergste. | Gewijzigd: 11 januari 2013, 16:54 uur, door koen belgie
Verder is het behoorlijk rustig hier. Stilte voor de... eh... kou??
dit is er vandaag om 11:55 op gezet
Edit Marga; overbodige citaat verwijderd | Gewijzigd: 11 januari 2013, 17:53 uur, door Marga
Alleen morgen geen sneeuw meer voor onze zuider buren enkel een beetje aan de franse grens | Gewijzigd: 11 januari 2013, 17:02 uur, door Stefanv
veel wind zoals het er nu voorstaat windkracht 6 a7 met windstoten tot 110 kmp/h.
en een hele bak regen .
Oh dat vind ik ook wel spannend weer hoor
ziet er naar uit dat we in koude lucht blijven tot zaterdag .
dan toch dooiaanval volgens gfs
Of zie ik dat verkeerd ?
dat zie je verkeerd. De 12Z run loopt nu tot vrijdag dus waarschijnlijk heb je nog een kaart van de oude run te pakken.
Ik zie namelijk op de nieuwe GFS kaarten veel hogedruk in het noorden (van Groendland tot Moskou) en veel lage druk in het zuiden. Het Azorenhoog neigt wel af en toe naar boven te knikken maar doet dat niet echt overtuigend. Het Azorenhoog probeert namelijk af en toe de N-O stroming te draaien naar een Z-W stroming doordat het Hoog boven scandinavie iets naar het oosten opschuift.
kaartje waar ik het over heb:
Of zie ik dat verkeerd ?
Deze run is op vrijdag 4 graden kouder