Ik herinner me denk ik van vorig jaar dat dit het geval was met de vorstperiode in februari? (correct me if i'm wrong)
Ik herinner me denk ik van vorig jaar dat dit het geval was met de vorstperiode in februari? (correct me if i'm wrong)
inderdaad,vorig jaar stond er eerst 5 dagen vorst op,dat werden er 14
Edit Marga: extra quotes verwijderd | Gewijzigd: 10 januari 2013, 21:47 uur, door Marga
Waarom is dat eigenlijk? Ik las ergens dat er vroeger (meer dan 3 jaar geleden) andere inputvariabelen in de modellen werden meegenomen. Geloof dat GFS toen de input van EC-model heeft overnomen. Weet niet of dit iets eenmaligs was ofzo.
Ook las ik dat de berekeningen van EC complexer zijn, dat 1 lid in de EC zo complex is als de oper van de GFS.
Maar heb geen idee of dit waar is of dat dit nu nog het geval is, weet iemand dat wellicht of heeft iemand er een linkje van?
Ik weet er ook niet het fijne van.. Wel weet ik dat 1 lid van Ec inderdaad gelijk staat aan de oper van GFS dus je zou verwachten dat EC veel beter presteert omdat deze een hogere resolutie heeft.
Wie kan het ons beter uitleggen?
Grtzz
tot zaterdag lijkt het koud te blijven,daarna kijken we wel weer verder. Iedere run is weer anders miss is het vanavond wel weer heel koud op LT.
Die 5 dagen stonden inderdaad op de pluim maar de negen dagen evrder pasten nog niet op die pluim
Edit Marga: extra quotes verwijderd
| Gewijzigd: 10 januari 2013, 21:48 uur, door Marga
ps volgens deze run woensdag heel de benelux sneeuw | Gewijzigd: 10 januari 2013, 17:15 uur, door Jenss
Er moet nog wat aan geknutseld worden maar is inderdaad beter dan zijn voorganger.
Ben al lang blij dat GFS wat terug aan het krabbelen is | Gewijzigd: 10 januari 2013, 17:11 uur, door Stefanv
Klopt maar toch een betere run. Hieraan kunnen we zien dat GFS het gewoon niet weet met al die laagjes elke run weer een andere koers. We komen er wel Ben al lang blij dat het tot 120 u verbeterd is..
Grtz
het dooifront loop vast tegen het continent en belgie krijgt een sneeuwdump bij temp van -5
nieuwe hogedruk ten noorden van ijsland achter een laag bij schotland | Gewijzigd: 10 januari 2013, 17:34 uur, door Jenss
kijk toch niet op weeronline totaal onvertrouwbaar elke deg verandert dat enorm en het lijkt altijd of hun temperaturen altijd hoger liggen dan verwacht
Einde aan recordzachte periode
HILVERSUM - Het weer in De Bilt is sinds 1901 nog nooit zo zacht geweest als in de afgelopen drie weken.
Dat meldde het weerbureau Weerplaza.nl. Vanaf 20 december tot en met donderdag, was het gemiddeld 8 graden. Hiermee werd het vorige record van 7,7 graden gebroken.
Het was ook zeer somber. Bijna drie weken lang was het zwaar tot geheel bewolkt. Dit is sinds 1951 niet meer voorgekomen. Pas donderdag scheen voor het eerst vaker de zon. Inmiddels is de wind in Noord-Nederland naar het noordoosten gedraaid en stroomt koude lucht het land binnen, wat het einde betekent van de zachte periode.
| Gewijzigd: 10 januari 2013, 19:23 uur, door Bronk