Ga maar uit van "winters" weer, geen winter dat de oren van je hoofd vallen of sneeuwschuiven tot je een ons weegt maar wel kouder dan normaal.
Er is niets mis met deze pluim. Ook iets kouder dan voorgaande dagen. T/m de 14 vrijwel alle leden onder nul. Vanaf de 15 komt er wat meer spreiding maar het merendeel van de leden blijft onder nul gedeurende de hele periode.
Kan iemand mij moed in praten Gisteren zagen we nog dat de winterkou na dinsdag alweer van de kaarten was bij het gfs en nu denken ze dat het pas zachter gaat worden rond de 17e januari
voorheen werd de kou naar voren geschoven en nu gebeurt dat met het zachtere weertype en de pluimen zien er tot nu toe prima uit tot aan 24 januari er is nog niets om je zorgen over te maken doe ik ook niet
Link van RTL artikel in nieuwssectie op forum
Citaat van jcroon, donderdag 10 januari 2013, 11:40 uur Citaat van deepblue149, donderdag 10 januari 2013, 10:26 uur Maar je wordt ook een beetje hebberig bij het zien van zoveel potentiële koude : p Haha mooi gezegd.
Ja als je vorst hebt wil je het voorlopig ook niet meer kwijt we hebben er alweer veel te lang op moeten wachten en je wilt altijd meer
Edit Marga: Link vervangen door link naar artikel in nieuwssectie van het forum | Gewijzigd: 10 januari 2013, 14:56 uur, door Marga
Weeronline? Die vind ik niet zo betrouwbaar en zij zijn ook de enige die voor regen gaan na donderdag 17 januari en het lijkt er daarom ook op dat zij dit baseren op de laatste run van het gfs, weeronline draait wel weer bij niet te veel waarde aanhechten.
Opletten dus voor wie de baan op moet!
Ook leuk om te lezen is hun verwachting voor volgende week: Van dinsdag tot vrijdag is het wisselvallig : perioden met neerslag, meestal onder de vorm van sneeuw, wisselen af met enkele opklaringen.
Vindt je dat goed wakker worden???
Zoals het er nu naar uit ziet mag ik lelystad de zakken zand wel voor de deur leggen wij verdwijnen helemaal in het ijselmeer!!!!
:)
*Edit Debbieke: quote goed gezet*
| Gewijzigd: 10 januari 2013, 13:21 uur, door Debbieke
Zoals het er nu naar uit ziet mag ik lelystad de zakken zand wel voor de deur leggen wij verdwijnen helemaal in het ijselmeer!!!! :) wie het kleine niet eert...
Ik snap de teleurstelling wel een beetje echt veel sneeuw moeten jullie ook niet verwachten aankomend weekend.
---
En wat zou Ec enorm afgaan als GFS(Het minder ontwikkelde model) gelijk zou krijgen..
Edit Marga: quote goedgezet
| Gewijzigd: 10 januari 2013, 14:57 uur, door Marga
Waarom is dat eigenlijk? Ik las ergens dat er vroeger (meer dan 3 jaar geleden) andere inputvariabelen in de modellen werden meegenomen. Geloof dat GFS toen de input van EC-model heeft overnomen. Weet niet of dit iets eenmaligs was ofzo.
Ook las ik dat de berekeningen van EC complexer zijn, dat 1 lid in de EC zo complex is als de oper van de GFS.
Maar heb geen idee of dit waar is of dat dit nu nog het geval is, weet iemand dat wellicht of heeft iemand er een linkje van?