Sorry..
Dat is meestal het geval in de kustprovincies.
Hoop dat ik fout zit Geen onderbouwing, een onjuiste reactie, ( want we zijn nog niet eens begonnen... en een totaal onnutige reactie, van mij mag deze er apart weg gehaald worden.
Hier heeft niemand iets aan als je zo loopt praten, brengt alleen maar klachten ( en je moet zelf eigenlijk beseffen dat je helemaal 0% achter je woorden kan staan.... .
En nu terug On-Topic: Ik heb even nagdacht over GFS... En ik heb een bijna betrouwbare oplossing gevonden zodat we die warme uitbijter van GFS (momenteel) kunnen vergeten en doen alsof die er van gisteren opstonden.
De oplossing is simpelweg, gewoon naar 'alle' andere weerkaarten kijken van alle andere weercomputers. En hier is dus te zien, dat alle computers voor de koude blijven gaat op MT en LT, hierbij verklaar ik GFS run dus als een warme uitbijter die (raar maar waar) op de kaarten blijft staan... .
Maar dit is voorlopige verklaring, moesten de andere weercomputers veranderen, dan zou het wel eens kunnen maar om nu al mensen te horen die direct de vinger uit steken naar die warme uitbijter en zeggen van: ' Word weer een kwakkelgedoe of dit word weer niets, geen sneeuw, geen ijs'... Nope, gewoon afwachten en niet alleen naar GFS kijken maar eens vergelijken hoe realistisch de hoofdzakelijk run is.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
De oplossing is simpelweg, gewoon naar 'alle' andere weerkaarten kijken van alle andere weercomputers. En hier is dus te zien, dat alle computers voor de koude blijven gaat op MT en LT, hierbij verklaar ik GFS run dus als een warme uitbijter die (raar maar waar) op de kaarten blijft staan... .
Maar dit is voorlopige verklaring, moesten de andere weercomputers veranderen, dan zou het wel eens kunnen maar om nu al mensen te horen die direct de vinger uit steken naar die warme uitbijter en zeggen van: ' Word weer een kwakkelgedoe of dit word weer niets, geen sneeuw, geen ijs'... Nope, gewoon afwachten en niet alleen naar GFS kijken maar eens vergelijken hoe realistisch de hoofdzakelijk run is.
helemaal mee eens,alle modellen gaan voor kou,gfs eigenlijk ook,maar dit is een warme uitbijter als je kijkt naar de pluim,dan is gfs ook gewoon koud
Edit Marga: overbodige quotes verwijderd
| Gewijzigd: 10 januari 2013, 14:47 uur, door Marga
De Belgische weerinstanties geven toch ook vanaf zaterdag tot en met zondag in gans België algemene en lichte sneeuwval?
ik ook helemaal akkoord die LT veranderd toch regelmatig eerst koud dan weer effe warm dan weer koud
frank de boosere zegt toch dat we koud weer zullen krijgen met sneeuw voor redelijke periode dus als hij dit al zegt
Edit Marga: overbodige quotes verwijderd
| Gewijzigd: 10 januari 2013, 14:46 uur, door Marga
helemaal mee eens,alle modellen gaan voor kou,gfs eigenlijk ook,maar dit is een warme uitbijter als je kijkt naar de pluim,dan is gfs ook gewoon koudGewoon een verkeerd uitgangspunt waarmee de control is uitgerekend. Maar dat is natuurljk ook het geval als er opeens -20 op de karten staat (en de meeste leden er boven tot ver boven zitten)
De grote meningsverschillen hier ontstaand enk ik niet door hetw eer wat e raan komt maar waar sommigen tevreden zijn met iest kouder dan normaal met zelfs wat vorst (wat er zo op het oog ook aan lijkt te komen) zijn anderen pas tevreden als het bar en boos is.
| Gewijzigd: 9 januari 2013, 20:20 uur, door jcroon