Zo top vind ik de run nog niet eens op LT
vreemd,maar ik denk dat hij wat later terug beter word,maar een kleine pause
Zo top vind ik de run nog niet eens op LT
vreemd,maar ik denk dat hij wat later terug beter word,maar een kleine pause
En wat bedoeld u hiermee.
Beide runs zijn overigens niet zo best voor winterweer, ( 12h is nog maar to 186h binnen op het moment van schrijven) ik denk dat we maar even moeten afwachten wat EC gaat doen met haar 12h run.. kijken of die niet in het spoor van GFS komt te liggen.. zo ja dan gaan we een heel ander weekje krijgen dan dat we op hoopten..
Zal toch niet gaan gebeuren dat deze winter ons zo een poets gaat bakken....
is slechter dan die van gisteren (zelfde tijd)
Maar beter dan die van eergisteren (zelfde tijd)
Voor het grootste deel van Nederland is is beeld bij vergelijkbare runs niet zo spectaculair aan het veranderen. Voor Belgie wel.
Beide runs zijn overigens niet zo best voor winterweer, ( 12h is nog maar to 186h binnen op het moment van schrijven) ik denk dat we maar even moeten afwachten wat EC gaat doen met haar 12h run.. kijken of die niet in het spoor van GFS komt te liggen.. zo ja dan gaan we een heel ander weekje krijgen dan dat we op hoopten..
Zal toch niet gaan gebeuren dat deze winter ons zo een poets gaat bakken....
De kaarten zijn slecht al blijven de pluimen gemiddeld erg goed! Ook de kaarten van de 6uur run kregen weinig steun van de leden.
Of heb ik dat mis?
ik kijk eerst naar volgend weekend, zelfs dat is nog vrij onzeker over hoeveelheden sneeuw en waar...
woensdag is niet echt LT meer te noemen ik heb het hier niet over sneeuw.. maar een zuidwestelijke stroming !!! .. ik verwacht dat GFS toch echt het spoor bijster is... Panieken doet niemand maar deze runs zijn wel zeer opmerkelijk te noemen...
Laten we EC maar even afwachten kijken of die ons vanavond weer gerust kan stellen
ik kijk eerst naar volgend weekend, zelfs dat is nog vrij onzeker over hoeveelheden sneeuw en waar...
woensdag is niet echt LT meer te noemen ik heb het hier niet over sneeuw.. maar een zuidwestelijke stroming !!! .. ik verwacht dat GFS toch echt het spoor bijster is... Panieken doet niemand maar deze runs zijn wel zeer opmerkelijk te noemen...
Laten we EC maar even afwachten kijken of die ons vanavond weer gerust kan stellen Net zoals de runs gisteren koud waren, kan het morgen ook weer zo zijn hé
En een discussie over LT of niet gaan we nu niet voeren maar voor mij persoonlijk is dit LT omdat het nog vele kanten uitkan.
Laten we EC maar even afwachten kijken of die ons vanavond weer gerust kan stellen Net zoals de runs gisteren koud waren, kan het morgen ook weer zo zijn hé
En een discussie over LT of niet gaan we nu niet voeren maar voor mij persoonlijk is dit LT omdat het nog vele kanten uitkan.
we zullen het zien.. maar zoals ik al zei ik denk dat GFS niet helemaal lekker loopt op het moment.. in de 12h run is de vorst er volledig uitgeknikkerd na a.s. dinsdag...
EC zal het moeten waar maken vanavond voor ons..
EC zal het moeten waar maken vanavond voor ons..
Maar wat moeten we dan eignelijk het best geloven nu? Naar de pluim kijken of naar de kaarten? Want tenslotte zegt de pluim hoe de kaarten het brengen en daar is momenteel niet echt een verband tussen te leggen...
Iemand een idee waarom er geen vergelijking kan worden gemaakt met GFS haar eigen weerkaarten en eigen puimen?
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
de temperaturen gaan gewoon omlaag en komen voor zover ik zo snel kan zien hoe dan ook onder het langjaarlijks gemiddelde. | Gewijzigd: 9 januari 2013, 18:19 uur, door jcroon
Ik heb die waarschuwingen wel degelijk gelezen en meegenomen in mijn hoop op wat winter, en na 60 jaar op deze aarkloot ook al heel wat verwachtingen drastisch zien veranderen.
Nederland zit meestal aan de rand van de winter/geen winter en een kleine verandering op de kaart zal ons land buiten of binnen de winter brengen.
Ja, ik hoop op een paar weken winter, anders is het voor mijn gevoel een hele lange herfst die overgaat in de lente...
Maar laten we wel realisties blijven hopen op een winter is prima, je verheugen op lange termijn kaarten die veel goeds beloven is prima, zolang we maar weten dat het snel kan veranderen.
Gelukkig blijft de toon van de postings goed, en onze goeroe's zullen zeker ons weer op de hoogte houden van de kansen en eventuele onzekerheden die het weer kan brengen.
Een kleine verandering in he weerpatroon kan op lange termijn heel veel verschil uitmaken voor ons.
Laten we hopen dat dat positief is maar realiseren dat het ook anders kan, daar heeft niemand de schuld van behalve het veranderlijke weer.
Zolang de atmosfeer hier maar goed blijft
Dit is een verfijnd verwachtingssysteem dat met behulp van modelverwachtingen (ECMWF, pluimverwachtingen en GFS data) wordt gemaakt. Terwijl een aantal krachtige computers de toestand van de atmosfeer berekenen voor twee weken vooruit, bekijkt een krachtige rekencomputer wat een bepaalde situatie in het verleden aan weer, wind en temperatuur heeft opgeleverd. Er wordt dus gebruik gemaakt van weerdata uit het verleden. De uitkomst van deze berekeningen geeft tezamen de mos verwachting.
| Gewijzigd: 9 januari 2013, 18:40 uur, door Bart Standaert