Heb trouwens nog een vraagje: Onder welke regio valt Friesland precies? Het deel langs de kust, wat hier al eerder genoemd werd, valt onder de wadden. Maar zoals de Zuid-West Hoek van Friesland. valt dat onder Noordoost of Noordwest? | Gewijzigd: 9 januari 2013, 15:18 uur, door Cookiebakker
hoelaat zijn de runs van gfs en emcwf?
gfs is vaker zie ik
GFS wordt 4 keer per dag aangemaakt, om 00:00, 06:00, 12:00 en 18:00 uur (UTC oftewel Zulu tijd). Maar de gegevens van dat momentw orden nog verwerkt en verschijnen een paar uur later, ben even kwijt hoeveel later maar om 18:00 uur moet de 12:00 wel compleet in beeld zijn. iets eerder volgens mij maar precies weet ik het niet. Over het algemeen worden de 00:00 en 12:00 runs als meest belangrjk gezien omdat hiervoor de meeste berekeningen ("Leden") genaakt worden. De Europese runs worden twee keer daags (00:00 en 12:00) gemaakt en ook die verschijnen wat later.
Heerlijk zeg, eens een antwoord kunnen geven zonder kaartjes en pluimen te hoeven bekijken...
Dat kun je wel zeggen met een spreiding van 25 graden! (22 januari)
Er mag misschien een spreiding van 25 graden inzitten maar dat is maar 1 lid op de 22ste. Alle andere leden zitten vlak boven of onder 0. En ik ben niet zo pessimistisch dat ik uit ga van dat ene lid.
Er mag misschien een spreiding van 25 graden inzitten maar dat is maar 1 lid op de 22ste. Alle andere leden zitten vlak boven of onder 0. En ik ben niet zo pessimistisch dat ik uit ga van dat ene lid. Ik bedoel dat juist deze enorme spreiding toch wel wat onzekerheid aangeeft.... En ik ben bang dat je met "vlak boven of onder de 0" op dit forum al snel als pessimist gezein wordt, ook al ga je niet uit van dat ene lid
Vind ze altijd erg duidelijk. Iemand een idee? B.v.d. | Gewijzigd: 9 januari 2013, 16:54 uur, door robbieronalds
ik denk dat bijna iedereen hoopt dat de volgende run top is
hij is het ook(het eerste deel toch)meer hogedruk en meer WAA naar groenland
Vind ze altijd erg duidelijk. Iemand een idee? B.v.d. ja die zoek ik ook iemand een site of kan iemand de meest recente plaatsen ??
Top wil ik niet zeggen maar beter dan de 6z run(gelukkig...). Het is allemaal maar net wel hopelijk blijft dat zo. Van de sneeuw voor belgie en zuid nederland is wel flink gesnoept. van 10 tot 14 cm is nu van 1 tot 5 cm en in zuid-west belgie 12 cm.
Top wil ik niet zeggen maar beter dan de 6z run(gelukkig...). Het is allemaal maar net wel hopelijk blijft dat zo. Van de sneeuw voor belgie en zuid nederland is wel flink gesnoept. van 10 tot 14 cm is nu van 1 tot 5 cm en in zuid-west belgie 12 cm.
er is een enorme WAA richting groenland,de hoogste die we al op de weerkaarten gezien hebben tot nu toe,het is wel dat de WAA gevaarlijk dichtbij komt | Gewijzigd: 9 januari 2013, 17:20 uur, door Jenss
er is een enorme WAA richting groenland,de hoogste die we al op de weerkaarten gezien hebben tot nu toe,het is wel dat de WAA gevaarlijk dichtbij komt miss. is het al verteld maar wat gebeurd er dan als die dichterbij komt