Op maandag 21 en dinsdag 22 januari 's nachts tot -10 C.
Dit is de GFS pluim, geen EC pluim.. EC heeft meer leden
| Gewijzigd: 8 januari 2013, 22:28 uur, door Debbieke
gelukkigheb ik jullie hier om me op de hoogte te houden van wat er gebeurt in de vreemde wereld van Twitter
Maar inderdaad, tikkie overdreven.
De pluim voor de region noord (oook wel regio wadden) is als ik het zo snel zie de warmste van alle pluimen...
Nu hoor ik al meteen vele Twitterderaars schreeuwen (ik zal de caps maar even niet gebruiken) "Maar de tocht gaat helemaal niet over de Wadden!!!)
Helemaal gelijk, dat geef ik toe, maar een zeer groot deel van de tocht loopt op minder dan 10 kilometer van de kust! Wel degelijk dat het waddenweer van invloed is. En trouwens, hier het regiokaartje...
als die goed is alom jubel en juich, als die slecht is zal het "acht het is maar de 18 uurs run" overheersen
Helemaal mee eens.
| Gewijzigd: 8 januari 2013, 22:41 uur, door Camel14
1 pluim is zeker. Die voor Callie P. Het is een verademing eindelijk eens analyses te zien van iemand die het mogelijke scenario schetst van wat we qua weer allemaal graag willen, maar daarbij ook de onzekerheden benoemt. Kortom, zoals eerder gezegd, feiten in plaats van wensen.
Zo, met deze en mijn vorige post heb ik Callie P voldoende pluimen in zijn eh... hand gegeven en houd ik er er even mee op.
Wel hoop ik dat ook anderen hun waardering laten blijken voor Callie P en andere mensen die zich voor dit mooie forum steeds weer inzetten!
Weerplaza laat dat mooi zien: http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/?dag=8&tau=192®io=bx&element=snow
En ook natuurlijk mijn complimenten voor je steeds mooi onderbouwde en zoals gezegd, feitelijke prognoses en geen mediaberichtjes die iedereen wil horen .
Mijn complimenten Callie-P | Gewijzigd: 8 januari 2013, 23:24 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
En ook natuurlijk mijn complimenten voor je steeds mooi onderbouwde en zoals gezegd, feitelijke prognoses en geen mediaberichtjes die iedereen wil horen .
Mijn complimenten Callie-P
hehehe dank u allen.. wordt er bijna verlegen van
Ik doe het ook echt met plezier en ik hoop dat ik iedereen een beetje wijzer kan maken.. want dat is het doel erachter natuurlijk ook
THANKS JULLIE ALLEMAAL ! ( tenslotte maken we met z'n allen het forum en niet een Callie-P in zijn eentje )
en nu ga ik slapen want vanacht was de laatste post ook ruim na enen..
| Gewijzigd: 8 januari 2013, 23:35 uur, door Callie-P
Ik doe het ook echt met plezier en ik hoop dat ik iedereen een beetje wijzer kan maken.. want dat is het doel erachter natuurlijk ook
THANKS JULLIE ALLEMAAL ! ( tenslotte maken we met z'n allen het forum en niet een Callie-P in zijn eentje )
Ja dat is waar, complimenten aan het hele O-O team en al degene die hun bijdrage doen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
De 12z liet al zien dat er sneeuw zou vallen in belgie en een klein stukje van zuid nederland. Nu in de 18z run lijkt een groter stuk van zuid nederland goed te zitten!
| Gewijzigd: 9 januari 2013, 00:31 uur, door Stefanv
De 12z liet al zien dat er sneeuw zou vallen in belgie en een klein stukje van zuid nederland. Nu in de 18z run lijkt een groter stuk van zuid nederland goed te zitten!
In de 18z run krijgt ook Oost-Nederland wat mee van de sneeuw. Zou wel mooi zijn voor de kou 's nachts
Klopt! Met deze temperaturen zal er snel geschaatst worden in het zuiden. Grote pluspunt is dat de sneeuw het water al wat heeft afgekoelt zaterdag avond/nacht en zondag ochtend. (mocht de sneeuw zo vallen als nu is aangegeven...)
Wat een pracht pluim!
| Gewijzigd: 9 januari 2013, 07:49 uur, door Marga
woensdag 16 januari tot en met woensdag 23 januari
Onzekere verwachting. De kans op aanhoudende vorst met overdag temperaturen van rond of onder het vriespunt is ca. 40%. Daarnaast is er een evengrote kans (ca. 40%) op een minder koud weertype met nog wel lichte vorst in de nachten, maar overdag temperatuur enkele graden boven nul. De kans op een geleidelijke overgang naar een duidelijk zachter weertype bedraagt ongeveer 20%.
Uitgifte: 09/01/2013 03.18 uur LT
Bron: KNMI